Gå til innhold

Telefon og jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt i ny jobb i kommunen. Da jeg er mye på farten er jeg helt nødt for å ha en tlf kollega og bruker kan nå meg på. Det virker som om det er en selvfølge at jeg skal bruke min private tlf til dette, er dette vanlig ? Jeg får ikke dekket noe tlf...

Anonymous poster hash: a7ba4...faa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvor mye de bruker den. At du skal dele ut telefonnummeret ditt til brukere kan de ikke forvente, men kollegaene dine bør klare å ikke misbruke det. Hvor viktig er det at du treffes? Har du spurt om telefon?

Skrevet

Det kommer ann på hva som står i din arbeidskontrakt. Min far som jobbet i kommunen måtte buke sin egen tlf når han trengte og folk måtte ringe ha. Han fikk ikke dekt den av jobb, men han hadde dette bakt inn i hans lønn. Altså han fikk penger for dette hver mnd. Nå hadde han ett abb der han hadde gratis ringetid sp for han var det ikke noe problem om han ringte mye.

Anonymous poster hash: 14578...e17

Skrevet

ofte kobler du bare om tlf fra kontoret til din tlf, de kan vel ikek forvente at du skal være tilgjengelig til alle døgnetstidet uansett.

Anonymous poster hash: d7ede...ba9
Skrevet

Jeg hadde denne diskusjonen med arbeidsgiver.

Jeg sa at de gjerne måtte bruke den telefonen jeg hadde men at da fikk de betale for dette.

Det handler ikke om at det koster masse penger men at jeg ikke skal holde meg selv med utstyr på jobb.

De undersøkte saken og sa jeg hadde rett. Om jeg hadde rett iht loven eller om de ble enig på ledermøte at det var mest ryddig at de dekket en del av telefonkostnaden vet jeg ikke.

Jeg er ikke en kjip arbeidstaker, men forventer de at min eiendom skal brukes i jobbsammenheng så skal de kompenseres. På lik linje som at man får kjøregodtgjørelse om man bruker egen bil.

Anonymous poster hash: 5385e...1dc

Skrevet

Idag er det så billig å ringe at det bryr meg ikke.

Men angående brukere ville jeg ikke at skulle hatt mitt private nr.

Har dere ikke en telefon på bilen/avdelingen da?

Anonymous poster hash: 1c8e4...2cd

Skrevet

Nei, de kan ikke forvente at du skal bruke din private telefon.

Det er ulikt hvordan dette gjøres fra arbeidsplass til arbeidsplass. Noen steder dekkes telefon og abonnement. Andre steder får man telefongodtgjørelse Andre steder igjen har man kombinert privat og arbeids-telefon da betaler arbeidsgiver alt, men man må skatte av fordelen.

Mannen i huset får dekket telefonen men må betale kostnadene ved bruk selv. Han får da en fast telefongodtgjørelse hver måned. Jeg har kombiløsningen; Arbeidsgiver dekker alt, men jeg skatter av fordelen. Da benyttes mitt telefonnummer både til jobb og privat.

Anonymous poster hash: 73da6...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...