Gå til innhold

Panelplater - sååå ille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har verdens kjipeste granpanel i stuen nå. Den er billigste sort fra 70-tallet og må gjøres noe med.

Hadde tenkt å legge tynne mdf-plater utenpå for å få penerevoverflate. Men da velge de som er kostemalt med litt "striper" i.

Leser i en annen tråd her at slike plater er helt grusomt.

Er det virkelig så ille?

Glatte gipsplater er ikke et alternativ.

Anonymous poster hash: 12425...8e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo velge det du liker! Jeg syns sånne panelplater er veldig kjipt, men det er meg og mitt hus. Du hadde sikkert ikke likt det jeg har heller. Jeg har forresten en vegg med sånt panel fra 70-tallet i stuen. Jeg malte det hvitt. Det var en grusom jobb, men vi syns resultatet er ok.

Anonymous poster hash: c074f...9f4

Skrevet

Hvis du har ekte trepanel, legger du da ikke fake panel over. Ekte er så mye finere. Mal det heller! (Selv om det er litt jobb, men vil være verdt det)

Anonymous poster hash: 964c2...952

Skrevet

Vi har nå pusset opp et helt hus. Av økonomiske årsaker valgte vi å male en del panel fremfor nye vegger. For meg blir det tullete og sløseri å rive en vegg uten skader fordi panel er ut når vi kan male.

Hadde jeg bygget nytt hus hadde jeg ikke valgt panel men for meg er dette endel av sjarmen med å bo i et gammelt hus, litt moderniserte rester her og der etter et langt liv.

Anonymous poster hash: bbb40...142

Skrevet

Granpanelet er malt.

Men problemet er at selve panelet er så kjipt.

Hi

Anonymous poster hash: 12425...8e2

Skrevet

Granpanelet er malt.

Men problemet er at selve panelet er så kjipt.

HiAnonymous poster hash: 12425...8e2

Mal det i en friskere farge? Synes du virkelig at MDF-panel er finere?

Anonymous poster hash: 964c2...952

Skrevet

Ser ikke noe galt i mdf. Du får jo disse i forskjellige sorter og, perlestaff er fint :)

Anonymous poster hash: bed8b...917

Skrevet

Velger du mdf fremfor ekte panel? Nå fikk jeg veldig lyst til å se det den fæle veggen din.

Hva er så gale med den?

Anonymous poster hash: 68bec...ec9

Skrevet

Problemet med ekte trepanel er at det lever. Så hvis du maler nå, så vil det etter hvert dukke opp striper uten maling. Vi har holdt på å flikket på et paneltak i flere år. Til slutt gav vi opp, og bare rev ned hele paneltaket. Så om du vil ha malt panel, så ville jeg faktisk slått mdf plater over trepanelet. 

Anonymous poster hash: 32594...fc1
Skrevet

Det finnes mdf plater som er flate også nå,trenger ikke og ha panel looken

Skrevet

Ville vel ikke pusset opp huset mitt etter hva noen her inne mente i det hele tatt. MDF plater er praktiske, jeg synes de er helt greie. 

Skrevet

Malt panel er fint. Også malt granpanel. Jeg ville gjort det.

Enkelt å bare slå inn spiker og henge opp ting også.

Anonymous poster hash: 1fa9d...923

Skrevet

Malt panel er fint. Også malt granpanel. Jeg ville gjort det.

Enkelt å bare slå inn spiker og henge opp ting også.

Anonymous poster hash: 1fa9d...923

Er vel like enkelt å slå inn spiker i en mdf plate? 

Skrevet

Jeg syns sånne plater er helt greie. Vi har det i ene stuen og det vises virkelig ikke at det er fake. Det kommer vel an på kvaliteten, her som mange andre steder.

Og så kommer de i mange fine farger.

Skrevet

Mdf er nasty! Alt som prøver å se ut som moe annet enn det er - klikkgulv i plast som ser ut som tre, 'flis'-plater over kjøkkenbenken, mdf-panel, osv, gjør huset mindrextrivelig å være å. Det er rett og slett tacky og blir fort utdatert. Skjønner ikke at folk ikke har lært av 70-tallet.

Alltid bruk naturmaterialer. Derfor, om du har ekte panel i huset, behold det!

Anonymous poster hash: 744f4...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...