Gå til innhold

klær til tykke småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere med tykke barn det med klær? Er det noen merker som er mer egnet enn andre?

Jeg har en fryktelig tykk ettåring (ligger over 98percentilen..), og sliter sånn med klær. For at ting skal passe i vidden må jeg opp i minst 98, men da blir ermer og bein for lange. Og det er ikke alle klær som egner seg å legge opp.

Hadde derfor vært greit om noen andre har vært i samme situasjon, og har noen tips?

For ordens skyld så må jeg si at det er amminga som har gjort ham slik (har tydeligvis kun fløte), og vekta har stabilisert seg for en god stund siden.

Anonymous poster hash: b3176...7b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cubus har brede og korte klær. Newbie-serien har også ganske store klær.

Anonymous poster hash: 377eb...815

Skrevet

Hvordan gjør dere med tykke barn det med klær? Er det noen merker som er mer egnet enn andre?

Jeg har en fryktelig tykk ettåring (ligger over 98percentilen..), og sliter sånn med klær. For at ting skal passe i vidden må jeg opp i minst 98, men da blir ermer og bein for lange. Og det er ikke alle klær som egner seg å legge opp.

Hadde derfor vært greit om noen andre har vært i samme situasjon, og har noen tips?

For ordens skyld så må jeg si at det er amminga som har gjort ham slik (har tydeligvis kun fløte), og vekta har stabilisert seg for en god stund siden.

Min lå på 95percentilen. Han brukte kun joggebukser. Han hadde to olabukser, en fra name it som passet godt og en fra h&m som var litt trang å få på. Begge med strikk i livet og rundt ankelen.

Nå er han 6 og bruker vanlige bukser. Det begynte å renne av ham da han var rundt tre.

Anonymous poster hash: aca74...d91

Skrevet

Cubus er vide i størrelsen ja. Og joggebukser fra Lindex brukte vi til "den runde".

Skrevet

Min erfaring er at danske klær er ganske vide i størrelsen. F.eks.Albababy, småfolk, ej sikke lej osv.

Anonymous poster hash: f38bb...952

Skrevet

Nøstebarn har mange brede modeller. Kjøpte mye derfra til ene ungen og mye av det kunne ikke arves til nest unge fordi hun var så spinkel.

Skrevet

Pop har mye romslige klær.

men det er helt klart store forskjeller på merker angående passform.

Anonymous poster hash: 4f91e...b6b
Skrevet

Joggebukser fra lindex fra gutteavdelingen.

Skrevet

Janus ull. Eneste strømpebuksen som passer her, hehe

Anonymous poster hash: d39eb...9ab

Skrevet

Takk for mange tips! Da blir det handling i helga. 😊

Skrevet

Cubus 

Hm 

synes jeg var bra, min var god og rund til han var ca 1 år, da begynte han og gå, nå er han 3 og høy og tynn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...