Gå til innhold

HJELP! dilemma ang flytting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren flytter fra hverandre i juni etter 4 år som kjærester. Han har kjøpt leilighet, men jeg har valget mellom kollektiv ( 4/5000) eller hybel 6/7000)  Jeg vil gjerne spare penger til leilighet dette året, men blir nesten deprimert med tanke på å bo i kollektiv. jeg er ikke sånn supersosial, drikker ikke og liker meg best alene og uten ansvar for andres rot og dårlig humør.

Fra oktober skal jeg begynne nytt studie og søke full lån og stipend, pluss at jeg jobber, så de 90 000 jeg får da, går rett på bsu. Burde jeg bo i kollektiv som '' trening '' eller betale mer og bo for meg selv? har jo leiligheten her full av ting, og blir også litt lei meg på å tenke på at jeg går fra alt dette, til å gi fra meg alt, om jeg flytter i kollektiv. har jo betalt for alt av ting. Veldig redd jeg kommer til å bli mer inneslutta og deprimert om jeg ikke bor alene.

Anonymous poster hash: fb5ff...7a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn? 

Uansett, jeg ville gått for kollektiv. Det er bare snakk om et år så vidt jeg forstår, og et år holder man vel ut for å kunne legge opp 2000 kr ekstra pr. mnd til å kjøpe seg leilighet. 

Du kan da fint holde deg en del for deg selv selv om du bor i kollektiv? Ingen som tvinger deg til fest eller sosial omgang. 

Anonymous poster hash: 41e6b...9e7
Skrevet

Har du barn? 

Uansett, jeg ville gått for kollektiv. Det er bare snakk om et år så vidt jeg forstår, og et år holder man vel ut for å kunne legge opp 2000 kr ekstra pr. mnd til å kjøpe seg leilighet. 

Du kan da fint holde deg en del for deg selv selv om du bor i kollektiv? Ingen som tvinger deg til fest eller sosial omgang. 

Føler det er sånn press med at man alltid skal være sosial da. jeg jobber i bhg og studerer på nettet så har mye å drive med, og får nok av det sosiale på jobb. men da jeg bodde 6 mnd med en bekjent så maste han mye på om vi skulle lage middag, se film og sånt ( han hadde dame, så ikke noe sånn sett ) og det sliter meg ut. jeg hater mas :(

Skrevet

Føler det er sånn press med at man alltid skal være sosial da. jeg jobber i bhg og studerer på nettet så har mye å drive med, og får nok av det sosiale på jobb. men da jeg bodde 6 mnd med en bekjent så maste han mye på om vi skulle lage middag, se film og sånt ( han hadde dame, så ikke noe sånn sett ) og det sliter meg ut. jeg hater mas :(

Litt forskjell fra å bo i kollektiv og å bo med en bekjent. Litt avhengig av hvordan kollektivet er, så betyr det ikke nødvendigvis mas. Jeg har bodd i kollektiv hvor man knapt hilser på dem man bor i til kollektiver hvor man gjerne fester hver en helg og er generelt sosiale sammen. Veldig stor forskjell fra plass til plass. 

Skrevet

Litt forskjell fra å bo i kollektiv og å bo med en bekjent. Litt avhengig av hvordan kollektivet er, så betyr det ikke nødvendigvis mas. Jeg har bodd i kollektiv hvor man knapt hilser på dem man bor i til kollektiver hvor man gjerne fester hver en helg og er generelt sosiale sammen. Veldig stor forskjell fra plass til plass. 

Okei ja. Nei har ikke barn, btw. Bare ser for meg masse mas, rot og folk som spiser maten min :P

Skrevet

Ville ALDRI bodd i kollektiv. Trenger mer alenetid .

Anonymous poster hash: 11ccd...0ca

Skrevet

Sånn du beskriver det så synes jeg det høres ut som det er verdt det å betale litt mer for å bo på hybel.

Anonymous poster hash: 472f2...930
Skrevet

Ville ALDRI bodd i kollektiv. Trenger mer alenetid .

Anonymous poster hash: 11ccd...0ca

Er sååå enig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...