Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Noen som kan fortelle meg litt om hva jobben innebærer, spesielt det som kan være utfordrende/vanskelig? Hva er vanlig lønn? Anonymous poster hash: 4a552...be0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Det er snakk om assistentstilling. Og jeg vet at det er vakter så lønnen vil variere utifra det, men sånn ca. Anonymous poster hash: 4a552...be0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Det kommer ann på beboerene, noen er høytfungerende og klarer det meste selv med veiledning. Andre utagerer veldig, kjenner flere som alltid har 2-3 peronale på seg. Mye sykemeldinger der pga skader på personalet. Lønn som assistent aner jeg ikke. Anonymous poster hash: 688e1...5ce
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 Det kommer ann på beboerene, noen er høytfungerende og klarer det meste selv med veiledning. Andre utagerer veldig, kjenner flere som alltid har 2-3 peronale på seg. Mye sykemeldinger der pga skader på personalet. Lønn som assistent aner jeg ikke. Anonymous poster hash: 688e1...5ce Oooh.. takk for svar. Det er alle mulige beboere der. Både høytfungerende, de som krever en til en og de som krever mer enn en pleier. Veldig spennende. Fælt å høre om skader på personale. Passer kanskje ikke for ei som planlegger graviditet i løpet av de neste to årene? Anonymous poster hash: 4a552...be0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #5 Skrevet 14. april 2016 Om du er gravid i en slik stilling vil du enten kun jobbe med de som ikke er voldelige eller uberegnelige av noe slag ellers så vil du få svangersskapspenger i svangersskapet (vanlig lønn) og slippe å arbeide pga fare for fosteret. Det samme gjelder for eksempel på ungdomsinstitusjoner, der får man svangerskapet fri med lønn Anonymous poster hash: 251bc...3e8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #6 Skrevet 14. april 2016 Det kommer ann på beboerene, noen er høytfungerende og klarer det meste selv med veiledning. Andre utagerer veldig, kjenner flere som alltid har 2-3 peronale på seg. Mye sykemeldinger der pga skader på personalet. Lønn som assistent aner jeg ikke.Anonymous poster hash: 688e1...5ce Er det mange sykemeldinger der pga skader på personalet etter fysisk utagering er det noe riv ruskende galt. Jeg jobber i spesialist helsetjenesten og vi har "verstingene" innlagt hos oss. God kunnskap om den enkeltes adferdsmønster bør noen av de ansatte ha,for så å videreformidle dette. Opplæring i vetgeteknikk er påkrevet når man jobber med særs utagerende mennesker,så da må verneombud på banen.Har jobbet tidligere i tung bolig,aldri vært en sykemelding der på 10 år pga utagering,men da har også personalet kunnet jobben sin. Til HI,jobben består i å bistå slik at beboer får en fullverdig dag/liv. Avhengig av hjelpebehov er det hjelp til personlig hygiene,av/påkledning,spisesituasjoner,handling,sosiale aktiviteter osv osv. Jeg har jobbet med dette i 25 år og stortrives. Anonymous poster hash: 69140...9fd
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #7 Skrevet 14. april 2016 Er det mange sykemeldinger der pga skader på personalet etter fysisk utagering er det noe riv ruskende galt. Jeg jobber i spesialist helsetjenesten og vi har "verstingene" innlagt hos oss. God kunnskap om den enkeltes adferdsmønster bør noen av de ansatte ha,for så å videreformidle dette. Opplæring i vetgeteknikk er påkrevet når man jobber med særs utagerende mennesker,så da må verneombud på banen. Har jobbet tidligere i tung bolig,aldri vært en sykemelding der på 10 år pga utagering,men da har også personalet kunnet jobben sin. Til HI,jobben består i å bistå slik at beboer får en fullverdig dag/liv. Avhengig av hjelpebehov er det hjelp til personlig hygiene,av/påkledning,spisesituasjoner,handling,sosiale aktiviteter osv osv. Jeg har jobbet med dette i 25 år og stortrives. Anonymous poster hash: 69140...9fd Tusen takk for svar, og så fint å se at du har jobbet lenge og trives! Jeg har jobbet med mennesker i hele min "karriere", sykehjem og barnehage. Nå vil jeg prøve noe nytt, men fremdeles innenfor omsorgsyrke. Har blitt tilbudt en assistentstilling i bofelleskap og synes det høre spennende ut, men så satt jeg plutselig her og tenkte at jeg har jo INGEN erfaring med de "midt i mellom". Samtidig er jeg på et sted i livet der nye utfordringer virkelig frister, men gammel nok til å ha kritiske tanker. Hadde det vært for ti år siden hadde jeg jo bare hoppet i det uten å blunke. Jeg takker ja jeg. Jobb trenger jeg og personlig utvikling er aldri galt! Anonymous poster hash: 4a552...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå