Gå til innhold

Dere som jobber i ambulanse/akuttmottak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et sært spm som jeg har lurt litt på. Sånn tenkt at hvis jeg skulle falle om i morgen.. Sjekker dere for eksempel om personen bruker linser? De er jo ikke bra å ha i øynene hvis man "faller om". Hva med tampong? :P Ellers kan den jo i verste fall bli inni der lenge. Bare nysgjerrig :P Og hvis en person er helt alenemor uten familie og må akutt på sykehus, hva skjer med barna?

Anonymous poster hash: 36d44...f48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, du tenker for mye

Anonymous poster hash: 9d3ad...83a

Skrevet

Ambulansearbeidere sjekker ikke tampong, drt blir eventuelt gjort på sykehuset.

Linser ser de jo om vedkommende har når der lyser i øynene.

Om det er barn til stede blir eventuelt barnevernet ringt for å ta vare på barna der og da, om ikke noen andre kan ta seg av barna.

Anonymous poster hash: 26a2d...b4b

Skrevet

Ambulansearbeidere sjekker ikke tampong, drt blir eventuelt gjort på sykehuset.

Linser ser de jo om vedkommende har når der lyser i øynene.

Om det er barn til stede blir eventuelt barnevernet ringt for å ta vare på barna der og da, om ikke noen andre kan ta seg av barna.

Det hender også at barna blir med i sykebilen og barna blir da tatt hånd om av personalet på sykehuset.

Skrevet

Om du har tampong, så merker de vel det når de setter inn kateter regner jeg med

Anonymous poster hash: 87607...9b4
Skrevet

Og de som ikke klarer å vaske seg nedentil selv blir vasket der av helsepersonalet. De oppdager da raskt om det er en tampong der eller ei. De som klarer å vaske seg selv klarer også å ta ut tamponger selv.

Anonymous poster hash: 495e8...12b

Skrevet

haha har jeg lurt på å

Anonymous poster hash: 457d8...314
Skrevet

Jeg har et sært spm som jeg har lurt litt på. Sånn tenkt at hvis jeg skulle falle om i morgen.. Sjekker dere for eksempel om personen bruker linser? De er jo ikke bra å ha i øynene hvis man "faller om". Hva med tampong? :P Ellers kan den jo i verste fall bli inni der lenge. Bare nysgjerrig :P Og hvis en person er helt alenemor uten familie og må akutt på sykehus, hva skjer med barna?

Anonymous poster hash: 36d44...f48

Hehe jeg har tenkt akkurat det samme som deg :D

Anonymous poster hash: d9e98...c75

Skrevet

det er rutiner på alt slik ;) men klart er ikke det første som blir sjekket, men barna blir tatt håmd om med det samme, dette er det egne rutiner på, og de skal kartlegges om hvor de kan være innen to timer, og blir tatt hånd om på sykehuset inntil en besteforeldre/nabo osv osv eller annen person kan ta vare på de.

i forhold til tampong og linser blir dette oppdaget underveis i undersøkelsen :) om du er bevisstløs blir øynene sjekket som noe av det første, og da blir linsene plukket ut. er du bevisstløs får du også kateter relativt raskt. og da vil de oppdage en evt tampong. og da blir den fjernet og erstattet med bind/bleie.

Anonymous poster hash: 0dadc...666
Skrevet

Er du ikke kontaktar blir det lagt inn ett kateter på deg. Da vil man se tampongen å den fjernes. Har du barn som er sammen med deg da du hentes blir de enten med i ambulansen, hvis mulig kontaktes pårørende som henter barna enten på sykehuset eller i hjemmet om det er mulig. Små barn overlates ikke til seg selv. Barnevernet kontaktes evt hvis ingen andre pårørende kan ta seg av barna. Dette med barn skal kartlegges så fort man har identiteten din. Har vedkommende barn skal man fylle ut diverse info som navn på barna, hvor de er, alder osv. Dette er man pålagt. Linser oppdages da du blir lyst i øyet sv legen som sjekker responsen på pupillene dine. Lege vurderer da videre om å fjerne de. Linser har en tendens til å bli litt glemt.

Anonymous poster hash: 3f529...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...