Gå til innhold

Skogsbursdag,hva kan jeg servere?noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om jeg skulle ha et tema,men jenta mi vil ha Arielkake. Det er vel ikke lov å tenne bål i slutten av april så hva serverer jeg?lurte på om jeg skulle ha godisposer og ha skattejakt for å finne dem,noen gode forslag?andre leker man kan ha ute?

Anonymous poster hash: 0691e...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor mange det blir, men kan jo ha med wienerpølser på termos? Og tilbehør selvsagt.

Eller lage matmuffins, pizzasnurrer etc - som er like godt kaldt :)

Skattejakt er jo alltid gøy! Om det er mulig - lage til en hinderløype? Vet jo ikke alder på barna, men kan ha med balanse (legg et tau på bakken eks), heng opp et tau de skal klatre så høyt de kommer i, "paradis"-variant, kaste risposer/kvister el for å treffe noe.. Mange muligheter, utebursdag er gøy! :)

Anonymous poster hash: b261a...813

Skrevet

Takk for fine tips😊Barna er 5-6 år og de er 17stk. Andre tips?

Anonymous poster hash: 0691e...775

Skrevet

Høres ut som en kjip bursdag

Anonymous poster hash: ef4f4...08f

Skrevet

Kjip bursdag??? Ungene er siste året i bhg eller førsteklassinger regner jeg med.

Skog er jo helt tipp topp for de???

Her har vi hatt bursdag på lekeplassen med tikken, rødt lys, osv.

Alle koste seg masse.

Skogsbursdag høres helt strålende ut.

Anonymous poster hash: d5641...6d8

Skrevet

Pizzasnurrer bakt samme dag?

Anonymous poster hash: 1052d...7b1
Skrevet

Høres ut som en kjip bursdag

Fordi at?

Anonymous poster hash: 48389...e86

Skrevet

Pizzaboller

Hva med tacolefser med skinke,ost og litt salat

Boller

Kake

Anonymous poster hash: c3869...5c8

Skrevet

Fordi at?

Fordi det er ikke det som barn syntes er gøy. Dessuten hva om det regner?

Skrevet

På godkjente bålplasser kan du ha bål. (Vet jo ikke om det finnes der dere skal være) Eller du kan grille på engangsgriller eller andre griller om du har noe som egner seg til å ta med. I såfall funker pølser.

Hvis ikke ville jeg nok laget pizzasnurrer e.l. Og kake. Og hvis det er kaldt ute, ville jeg tatt med kakao eller varm saft. Kald drikke hvis det ikke er så kaldt.

Rebusløype - tilpasset barnas alder - er morsomt. Eller hinderløype? Potetløp? Boksen går? Førstemann å finne noe som begynner på en bestemt bokstav? Kaste/skyte på blink? Kaste ball på blikkbokser? Har dere pil og bue e.l som kan brukes?

Anonymous poster hash: 06d4e...f1c

Skrevet

Her hadde 15 førsteklassegutter skogsbursdag for et par uker siden i duskregn. De storkoste seg! Det er du som ikke synes det er gøy å være ute.

Anonymous poster hash: 06d4e...f1c

Skrevet

lån deg en primus eller stormkjøkken så kan du lage hva du møtte ønske. da kan du ta med vann og koke pølser, ta med stekepanne og lage pannekaker eller grille pølser i den, er det laget til bålplass der så kan man vel fyre opp bål, men ville ikke hatt tema i skogen, kan kanskje ha det i voksen bursdagen da?

vi har tatt ut innmaten i appelsin og fylt med sjokoladekakerøre. og stekt dette, så fikk alle hver sin appelsin med kake inni.

skattejakt er jo supert, spesielt i skogen. lag ett skikkelig kart og grav ned en skatt, en plastbalje feks med godisposer i. greit å ha det i noe som er luft og vanntett :P

rebuser er morsomt, kanskje en enkel hinderløype, av erfaring så ordner unga seg selv, og liker å leke uten at alt er organisert:) pass på å få med i invitasjonen at dere er ute uansett vær, så barna får med seg klær etter vær.

får du lånt deg en primus eller storm kjøkken (evt kjøpe, er ikke så dyrt) så kan du koke saft og kakao, evt så kan jo unga være med å kutte grønnsaker også lager dere kjøttsuppe?

mulighetene er mange:)

Anonymous poster hash: ecf19...108
Skrevet

Jeg tror du tar fullstendig feil om at det er ikke det barn synes er gøy. Og hva så om det regner, med ordentlig tøy så kan jo det være gøy. Snakk om å være negativ.

Skrevet

Synes det var en kjempegod ide! Jeg har sett at det er en del steder hvor det er satt opp lavvo i regi av turistforeningen eller liknende, kanskje dere kan låne en sånn? Der er det ofte båtplass også.

Skrevet

Bålplass! Ikke båt.

Skrevet

Her har det vært arrangert skogsbursdager, utebursdager etc og de er faktisk de bursdagene som er mest populære. Bålbrenning, klatring, løing, gjør ikke noe med søling etc etc..

Du høres ut som en kjip person...

Anonymous poster hash: 70f92...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...