Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #1 Skrevet 14. april 2016 Jeg har to barn der yngste vil være 9,5 mnd når en eventuell valp kommer i hus. Det er en liten rase (dverg/toypuddel). Jeg har hatt valp før, av en rase som blir 7-11kg (min var 6 kg som voksen ). Men da hadde jeg ikke barn. Det jeg husker er at han tygde på alt mulig, måtte ut og tisse/bæsje veldig ofte, at Get Off var kjekt å ha, at det var mye jobb med sosialisering og valpekurs, men at det var sååå koselig da den lille klumpen lå på fanget mitt og sov, og at han alltid var så glad for å være med oss Jeg er jo i permisjon. Kommer til å være hjemme i hvertfall i 3 mnd etter at valpen er i hus. Antakeligvis lenger, siden jeg er sykemeldt på ubestemt tid. Jeg tenker litt sånn at senere hvis begge jobber fullt vil det være vanskeligere å ha valp? Nå er jo jeg hjemme, med baby. Er det overkommelig med valp og 9-12 mnd gammel baby, noen med erfaring? Jeg vet alt (vil jeg tro, har hatt hund i 13 år) om hundehold og hva det koster etc. Men jeg vet ikke hvordan det er å ha valp og baby samtidig (har hatt voksen hund og baby samtidig før da ) Anonymous poster hash: fba2c...586
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #2 Skrevet 14. april 2016 Jeg hadde absolutt ikke gjort det. Ungen vil bli bitt igjen og igjen, og er for liten til å lære å være med en hund som heller ikke har noe solid modenhet å tilby. Anonymous poster hash: dc330...b0e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #3 Skrevet 14. april 2016 Det tar 2 uker å lære en valp hva nei betyr Jeg har baby på 7 mnd, og to eldre barn. Får to uker siden kjøpte jeg dvergpuddel på 8 uker. Fra før har jeg ei tispe på 3 og hennes sønn som er 4 uker eldre enn puddelen om en mnd skal jeg tilbake i jobb Det er mye, men så verdt det Han som nå er 14 uker er nå husren, bank i bordet, ingen uhell på over ei uke Puddelen er supersmart, men bjeffer når den gires/ivrig. Jeg legger mye arbeid ned i dem, men om du gjør det og er konsekvent nok i din oppdragelse, også veldig fokusert på samvær osv før 4 mnd alder har man kommet kjempelangt med det fremtidige hundeholdet Det går så fint så, du virker reflektert nok over saken så kjør på Anonymous poster hash: 3618a...5e7
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #4 Skrevet 14. april 2016 Jeg tror kanskje jeg hadde gjort det. Det blir kanskje litt mye å passe på - men gud, så koselig og morsomt! Jeg syntes valpetiden var helt fantastisk, selv om jeg måtte ut med valpen om natten hele det første året. Gjorde meg nada. OIg alt det andre me dbiting, tussebyger, kurs og sånt var ren moro. Jeg har hatt hund og baby før også (2 babyer med samme hund), men aldri baby og valp. Men det som er så bra, er at du skal være hjemme en god stund fremover, så du har tid til å ta deg av valpen skikkelig i starten. babyen og valpen venner seg jo til hverandre fort. Anonymous poster hash: 26dca...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå