Gå til innhold

Terapi etter utroskap...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer? Fant dere sammen? Eller ikke?

Jeg er tydelig på at det kan gå begge veier, men føler jeg må prøve...

Første oppgave i terapien er at jeg skal spørre alle spørsmål jeg har ifht utroskapen... Hva ville dere spurt om...? Så redd keg skal glemme å spørre om noe.

Anonymous poster hash: 2a5b2...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha spurt hvorfor han/ hun selv tok valget om å være utro. Hva i livet / samlivet hadde gjort at dette ble valgt? Hva slags behov har partneren din som ble fylt ved å være utro? Så ville jeg ha spurt hvorfor dette ikke ville skje i fremtiden? Hvorfor mener partneren din at at han/ hun ikke vil gjøre det i fremtiden selv om han/hun der og da kanskje kan tro hun/ han slipper unna med det? Dette er også noe det muligens må jobbes med videre i løpet av terapien. Det er ikke sikkert partneren har svar på på stående fot, men kanskje etterhvert?

Mine foreldre fant sammen igjen etter utroskap. Det er en lang og tung vei å gå. Noen ganger kan usikkerhet dukke opp hos den som har blitt sviktet flere år etterpå. Den som har sviktet må bygge opp tillit igjen. Den som har blitt sviktet må tilslutt la fortiden ligge. Begge må utvikle seg og forholdet. Men det kan være så verdt det for de som får det til! Å se den gleden foreldrene mine har og har hatt av hverandre i årevis etterpå! Det er snart 15 år siden de hadde problemer.

Bra at dere prøver, for selv hvis dere splitter opp vet dere da lettere at dere har tatt riktig valg!

Jeg ønsker dere all lykke til videre uansett hva som skjer!

Anonymous poster hash: 6476a...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...