Gå til innhold

Er jeg blitt for dum for jobben min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i samme jobb i over 4 år nå, og alltid trivdes godt og fått mye positive tilbakemeldinger. Jeg har ikke endret på noe, men det er kommet nye folk etterhvert. 

Jeg får aldri noen positiv tilbakemelding på jobb. Uansett hva jeg gjør! Om jeg så hadde jobbet døgnet rundt for å få ryddet opp i saker hadde det ikke vært bra nok. 

Ingenting av hva jeg gjør er bra nok lenger. Så fort en sjef snakker til meg osv. er det negativt, negativt, negativt. 

Jeg orker virkelig snart ikke mer! Er jeg plutselig blitt så dum uten forvarsel at jeg ikke kan jobben min eller hva er dette? Absolutt alt jeg gjør er galt, selvom det har vært korrekt i 4 år!

Anonymous poster hash: 00789...d91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en prat med sjefen din. Si at du opplever å få mer negative tilbakemeldinger på ting som var ok før.

Det høres jo rart at det plutselig er feil det som tidligere har vært riktig. Kan det være at de nye har skapt en mer negativ holdning generelt på arbeidsplassen? Har de høyere forventninger til deg nå etter 4 år? Bare slenger ut forslag basert på innlegget ditt altså, jeg aner jo egentlig ikke☺️

Anonymous poster hash: fea9f...ec7

Skrevet

Får du virkelig negative tilbakemeldinger på ALT du gjør? Eller er det bare det at du ikke får noen positive tilbakemeldinger?

Anonymous poster hash: 24619...57a

Skrevet

Får negativt på så og si alt. Så fort sjefen skal si noe til meg er det noe negativt. De siste ukene har det vært så mye og jeg merker at jeg får mer og mer lyst på ny jobb, men om jeg er så dum kan jeg jo sikkert glemme å få ny jobb -.-

Skrevet

Får negativt på så og si alt. Så fort sjefen skal si noe til meg er det noe negativt. De siste ukene har det vært så mye og jeg merker at jeg får mer og mer lyst på ny jobb, men om jeg er så dum kan jeg jo sikkert glemme å få ny jobb -.-

Men da ber du om et møte og sier hvordan du opplever det. Og vær saklig, ikke gråt, ikke vær sint og ikke la deg styre av følelser. Hold deg helt og holdent saklig og til det faglige. Jeg føler jeg må si det fordi innleggene dine her er gjennomsyret av at du er såret, fornærmet og tydelig preget. Det er aldri nyttig i et slikt møte.

Skrevet

Jeg har jobbet i samme jobb i over 4 år nå, og alltid trivdes godt og fått mye positive tilbakemeldinger. Jeg har ikke endret på noe, men det er kommet nye folk etterhvert. 

Jeg får aldri noen positiv tilbakemelding på jobb. Uansett hva jeg gjør! Om jeg så hadde jobbet døgnet rundt for å få ryddet opp i saker hadde det ikke vært bra nok. 

Ingenting av hva jeg gjør er bra nok lenger. Så fort en sjef snakker til meg osv. er det negativt, negativt, negativt. 

Jeg orker virkelig snart ikke mer! Er jeg plutselig blitt så dum uten forvarsel at jeg ikke kan jobben min eller hva er dette? Absolutt alt jeg gjør er galt, selvom det har vært korrekt i 4 år!

Og du er siker på at du har gjort en god jobb tidligere?

Jeg jobbet et sted hvor tidligere ledelse ikke hadde hatt peiling på hvor dårlig en kollega jobbet i fire år, siden de som mottok resultatet av arbeidet hennes ikke sa noe, men isteden frustrerte rettet opp alt som var feil. Men dette ble raskt oppdaget av ny ledelse som ba henne skjerpe seg.

Anonymous poster hash: 747ff...121

Skrevet

Men hører du faktisk etter hva som blir sagt da? Og gjør ting slik sjefen din ønsker neste gang du gjør en lignende oppgave?

Skrevet

Jeg tar til meg alt og forsøker å forbedre meg, men det hjelper ikke. Jeg vet jeg har gjort en god jobb tidligere, siden jeg da fikk tildelt flere oppgaver utenom vanlige arbeidsoppgaver m.m.

Skrevet (endret)

Har du samme sjef som før? Du må snakke med vedkommende! Hva slags jobb er det snakk om? Kan det tenkes at du ikke har holdt deg oppdatert på fagfeltet?

Endret av hysterika
Skrevet

Jeg tror det å stadig få høre positivt er uvanlig, så om du jobber i det offentlige er dette mer normalen 😊. Hva om du tar det opp med din nærmeste leder? Kan jo hende det er du som tar deg mer nær av ting nå enn før?

Anonymous poster hash: 6dfed...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...