Gå til innhold

38,1 i feber en uke etter operasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde kikkhullskirurgi for en uke siden og i kveld har jeg fått litt feber. Begynte med sykdomsfølelse i 17 tiden i dag, og nå stiger feberen litt og litt. Har ikke vondt rundt sårene lenger, men ser at det er litt tørka "puss" i navlesåret. Har ikke lyst å ringe legevakta å mase. Men jeg lurer på, hvor går grensa for å ringe når man får feber etter operasjon?

Anonymous poster hash: 911cd...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge såret er tørt og fint (ikke rødt rundt såret) ville jeg ikke ringt legevakten. Dersom det er rødt og varmt rundt såret kan det være en sårinfeksjon, og det kan være lurt å kontakte legen, men det er ikke så akutt at det må tas på legevakt. Ved høyere feber ville jeg ha ringt i kveld. Tørka puss er ikke så farlig. Dersom det hadde sivet puss ut og i tillegg vært rødt og varmt og smertefullt, kan det være tegn på sårinfeksjon som evt bør tømmes. Med tanke på at det er en kikkehullsoperasjon og det har gått 1 uke, tenker ikke jeg umiddelbart at det er sårinfeksjon, jeg ville faktisk ikke tenkt at det hadde noe med operasjonen å gjøre i det hele tatt, men det avhenger jo også litt av hva som er blit operert. Har du noen smerter andre steder?

Anonymous poster hash: 13a57...9d4
Skrevet

Har hatt økende smerter i området der galleblæra satt det siste døgnet. Vondt når jeg trekker pusten liksom. Såret i navlen er ennå ganske ømt/vondt, men ikke de andre. Har hørt at det er det såret som tar lengst tid før det leges, så har egentlig ikke tenkt veldig over det.

Jeg må se det ann utover kvelden bare, hvis feberen stiger veldig kan jeg kontakte legen min i morgen.

HI

Skrevet

Mannen min opplevde det samme etter kikhullsoperasjon. Feber tyder på infeksjon. Han dro ned på sykehuset, og de fant at det hadde kommet noe i såret og blitt infeksjon. Masse puss. De spratt det opp ganske fort.

Det som var litt ekstra dumt med dette var at såret ble mindre pent. For "sponset" å fikse det siden det er "sykehusfeil", men aldri fått gjort.

Jeg ville ringt legevakten, så kan de heller avgjøre enn noen her.

Anonymous poster hash: 99a2f...d34

Skrevet

Har hatt økende smerter i området der galleblæra satt det siste døgnet. Vondt når jeg trekker pusten liksom. Såret i navlen er ennå ganske ømt/vondt, men ikke de andre. Har hørt at det er det såret som tar lengst tid før det leges, så har egentlig ikke tenkt veldig over det.

Jeg må se det ann utover kvelden bare, hvis feberen stiger veldig kan jeg kontakte legen min i morgen.

HI

Okei, siden du har fjernet galleblæren, kan det ha blitt en gallelekkasje. Det bør sjekkes opp. Ring til legevakten og forklar at du har hatt økende smerter der, og at du har feber, så får de sjekke om det er indikasjon for å sende videre til sykehuset.

Anonymous poster hash: 13a57...9d4

Skrevet

Jeg opplevde det samme som deg i forbindelse med fjerning av galleblære via kikhull, men etter 4 uker. Jeg dro like greit til legevakta som sendte meg til kirurgen. Det gjør de med alle som har tatt en operasjon og opplever feber og nedsatt allmenntilstand, sa de.

Jeg hadde en sårlomme i navlen som de tømte for puss, og fikk beskjed om å ta paracet samt følge med navlen. Det gikk helt fint, feber forsvant og ingen problemer med avlen etter det.

Jeg ville ikke nølt med å dra til legevakten for å se på det etter at du har blitt operert.

Anonymous poster hash: 9a39b...879
Skrevet

Det skal ikke gjøre noe vondt der hvor galleblæren har vært. Ring legevakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...