Gå til innhold

Hjelp til å finne bilstol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny bilstol og trenger litt hjelp.

Noen som kan anbefale en bilstol som

-kan festes i bil med og uten base

-passer til baby/barn fra 9-36 kg

(da kan den kanskje brukes både forover og bakovervendt?)

-og som man kan lene ryggen bakover på.

Anonymous poster hash: 8914e...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt en bilstol som passet fra 9mnd til 10 år.

Ville heller hatt en fram til 3-4 år, og så kjøpt en ny. Bilseter som er fra 15-36kg er ikke så dyre nemlig.

Anonymous poster hash: ead5f...0aa

Skrevet

Ville kjøpt en bakovervendt stol 9-25 kg, eller 9-18kg. Det er stort sett babystolene som har base. Vet det er kommet noen på markedet nå men ser ikke helt poenget med å ha base til så store barn.

Når barnet er stort nok til å sitte framovervendt kjøper du en ren framovervendt beltestol (15-36kg)

Anonymous poster hash: 4c159...38e

Skrevet

Min 8 åring veier knappe 20 kilo og 12 åringen 36 kg, så jeg anbefaler deg å velge et sete som er tilpasset baby/små barn først for så å gå over til beltestol fra 15 kg ca. 

9-36 kg er altfor vidt spenn til å gi optimal sikkerhet hele veien. 

Anonymous poster hash: 5a8c4...aa3
Skrevet

Da kjøper vi vel kanskje en fra 9-25. Men igjen.. noen som kan anbefale en?

Anonymous poster hash: 8914e...3bb

Skrevet

Vi har Maxi Cosi Mobi, anbefales på det varmeste! Lett å holde rent (ikke lag på lag eller kriker og kroker i stoffet), lett å justere sitte/ligge-stilling, opp til 25 kg., god plass til beina, tåler vask etter vask, lett å sette godt fast I bilen med litt øvelse, lett å justere beltet til ungen (enkelte seter har disse lett for å vri seg og sette seg fast) og ungen sitter høyt og kan følge med ut.

Har prøvd forskjellige seter til våre 4 barn (3 selv + 1 på avlastning), har endt på Maxi Cosi Mobi på de 3 siste. 👍👍👍

Minuset er at det visstnok tar stor plass i bilen, men det har ikke vært noe problem i noen av bilene vi har hatt.

Men skulle jeg kun få lov til å gi deg ett eneste råd, ville det vært:

Ta med deg bilen setet skal stå i og prøv forskjellige seter! For det er forskjell på hvor bra setene står i de forskjellige bilene.

Vel, det var min mening. 😄😄

Lykke til med valget, er jo en jungel av seter der, hehe. 👍👍 (og helt enig med at det er lurt å ikke kjøpe ett sete ungen skal bruke tids ut. Opp til 25 holder, det neste setet er billigere og da er det ikke lurt å gamble med sikkerheten for å spare de få kronene der.👍👍)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...