Gå til innhold

Hvordan løse dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gå fra hverandre og jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i. Time til mekling er bestilt.

Vi har tre barn og trenger helst en treroms ihvertfall. Vi kan ikke flytte fra området pga skole/barnehage etc og her ligger en treroms på 11-14.000 i mnd. En tomroms (som ikke finnes for øyeblikket) ligger på 8-9.000 i mnd.

Jeg har dagpenger og ikke mer enn 18.000 i mnd. Har sagt opp SFO og fått redusert barnehage, men likevel ser jeg ikke hvordan dette skal være mulig. Omstendighetene gjør at jeg heller ikke kan jobbe for øyeblikket, så å øke inntekten går ikke.

Hvordan skal man få dette til egentlig? Forstår ikke hvordan det skal gå, veksler mellom å gråte og bare være helt apatisk. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette.

Jeg er langt nok nede fra før, og har ikke behov for spørsmål om hvorfor vi ikke kan flytte vekk/ikke kan jobbe etc. Jeg kommer med faktaopplysninger og lurer på hvordan jeg kan løse situasjonen utifra det.

Anonymous poster hash: 664d2...a46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vill vel få barnebidrag og så får du kanskje en ekstra barnetrygd, du kan og søke om støtte til barnetilsyn ( sfo og barnehage) og skjekk med kommunen om du kvalifiserer til bostøtte, og nav om overgangsstønad.

Alt ordner seg for snille jenter!

Lykke til og klem til deg.

Skrevet

Og ut fra de opplysniner som du skriver over her, så sjekket jeg muligheter for bostøtte, og her i kommunen hadde du fått 2400 kr. Og jeg bor i en kommune som har en av de minste satsene. Kanskje det ikke blir så ille likevel? Lykke tid :)

Anonymous poster hash: 3899e...d8e
Skrevet

Mamma-til-2 skrev omtrent det jeg skulle skrive, så vil bare sende deg en klem også :)

Ang. ny plass å bo... bruk nettverket ditt om du har. Familie, venner, tidligere kolleger. Spre til folk du kjenner at du trenger et sted å bo. Det finnes ofte flere leiligheter enn det som annonseres. Jeg har flere ganger fått sted å bo via slike tilfeldigheter.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: b1382...d12
Skrevet

Tusen takk for svar til dere. Er det bostøttekalkulator på kommunenes sider kanskje? Får sjekke det ut. Takk skal dere ha, og takk for klem.

hi

Skrevet

Snakk med NAV. Hvis du ikke er reel arbeidssøker har du ikke krav på dagpenger, kanskje har du krav på overgangsstønad istedenfor? Du må ihvertfall i kontakt med NAV, de kan hjelpe deg med å finne hvilke ytelser du har/ikke har krav på. Sjekk husbankens nettsider, regner med at du finner mye info og kanskje en bostøttekalkulator der. Kanskje kan du ha krav på en kommunal bolig om det ikke er annet på markedet?

Lykke til

Anonymous poster hash: 2072a...804

Skrevet

Snakk med NAV. Hvis du ikke er reel arbeidssøker har du ikke krav på dagpenger, kanskje har du krav på overgangsstønad istedenfor? Du må ihvertfall i kontakt med NAV, de kan hjelpe deg med å finne hvilke ytelser du har/ikke har krav på. Sjekk husbankens nettsider, regner med at du finner mye info og kanskje en bostøttekalkulator der. Kanskje kan du ha krav på en kommunal bolig om det ikke er annet på markedet?

Lykke til

Anonymous poster hash: 2072a...804

Takk for svar. Jeg har rett på dagpenger men det er nav som stikker kjepper i hjulene for at jeg skal komme meg videre. Orker ikke ta hele saken her. Men skal kontakte dem igjen ang andre ytelser.

Har hatt et helvete med nav og ønsker helst å ikke være avhengig av dem i det hele tatt, vil holde meg langt unna, men innser jo at jeg vil være det i en periode.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...