Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Barnet mitt går i første klasse, hun var den eneste som kom "alene" fra bhg. De andre har gått i samme barnehage. I bhg var de få jenter, og jenta mi var en av de "sterke", hun tok kommandoen, bestemte mye ang leker osv... Nå er det helt motsatt. Hun er sjenert, tørr ikke å hevde seg, om noen kjefter på henne så bare tar hun imot. Hun er med de andre i klassen, hun leker med de, men hun kommer liksom ikke så nært innpå. Etter å ha lekt med de en stund, går hun ut av leken og foretrekker å leke alene. Både jeg og læreren ser på dette som ett problem og læreren jobber aktivt med å ordne dette. Jenta mi elsker å leke med andre, jeg bare skjønner ikke hvorfor hun ikke vil leke med de i sin egen klasse. Jeg har prøvd å motivere henne, men hun sier bare at hun er sjenert og ikke tør. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 0412b...c2e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Leker hun bedre en mot en? Kanskje hun ikke liker seg i grupper hvor de er flere som kjenner hverandre fra før og hun blir "outsideren"? Jeg har ikke så mange gode råd, men min gutt er i hvertfall sånn at han er sterk en mot en, men trekker seg gjerne unna og blir stille og sjenert når det gjelder grupper og mange som leker sammen. Dere har vel sikkert fått tips om å invitere hjem, være med på aktiviter, være aktiv for å bli kjent, osv? Kan læreren gjøre noe for å passe på at hun får noen å leke med, kan de dele opp aktiviteter slik at det ikke er bare gruppeaktiviteter? Er jo ikke så lett å komme innpå noen om de ofte er mange sammen, for å bli kjent trenger man tid en og en. Anonymous poster hash: ad179...fce
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Takk for svar Hun leker veldig bra en til en, uten tvil. Hun har egentlig aldri prøvd å leke i store grupper, da de som sagt var veldig få i barnehagen. Jahun er ofte på besøk med de i klassen, det går kjempefint og de leker godt sammen. Men på skolen trekker hun seg tilbake igjen, selv om jenta hun besøkte dagen før er der. Er dette noe som vil bedre seg med tiden tror du, dersom vi fortsetter p sørge for en til en besøk? Anonymous poster hash: 0412b...c2e
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Vi har hatt litt tilsvarende på vår som nå går i 2. klasse. Det er bare å begynne å invitere en og en hjem og så kanskje få komme på besøk til dem også. Skolen kan hjelpe til med å sørge for lekeavtaler i friminuttene. Anonymous poster hash: ec0c9...f87
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Vær aktiv, inviter med hjem, skap vennskap. Om det kan være en trøst så har jeg opplevd at mønstrene endret seg i andreklasse. Da begynte klikkene å brytes litt opp. De har fått blitt kjent med hverandre og tar nye valg i forhold til hvem de leker med. Datteren min har hatt få venner i hele førsteklasse. Hun har vært den "sære", den som ikke er umiddelbar som førstevalg fordi hun er litt komplisert, vanskelig å forstå seg på fordi hun ikke tar de tradisjonelle valgene. Men hun har hold på sitt gjennom hele førsteklasse, og nå begynner de andre å trekke seg nærmere henne. De kjenner henne nå, og syns det sære er morsomt. De populære jentene- ja, rollene er allerede definert - kommer hun nok aldri til å bli en del av, men hun har vunnet hjertet til "underdogsa" Styrk henne på at hun skal være den hun er, og ha tro på seg selv. Bygg vennskap. Så kommer dette til å gå seg til Anonymous poster hash: 78d28...473
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 Kanskje du er moren til jenta både jeg og noen andre foreldre ikke ønsket i samme klasse som våre jenter. Dette etter mye hersking og tull i bhg. Anonymous poster hash: 0b266...2cc
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 Kanskje du er moren til jenta både jeg og noen andre foreldre ikke ønsket i samme klasse som våre jenter. Dette etter mye hersking og tull i bhg. Anonymous poster hash: 0b266...2cc Anonymous poster hash: 78d28...473
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #8 Skrevet 14. april 2016 Jeg er nok ikke den moren nei. Om du hadde giddet å lest innlegget fremfor å skyndte deg til å fremstå som en bitch, så hadde du lest at min jente kom ALENE fra bhg. Faen altså, hurpe. Anonymous poster hash: 0412b...c2e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2016 #9 Skrevet 14. april 2016 Kanskje du er moren til jenta både jeg og noen andre foreldre ikke ønsket i samme klasse som våre jenter. Dette etter mye hersking og tull i bhg. Anonymous poster hash: 0b266...2cc Wow!! Glad mine barn ikke går i samme klasse som dine! Dere høres ut som en gjeng med hurper.. Anonymous poster hash: 97a16...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå