Gå til innhold

Når MR av hoften er normal, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skarpe smerter inni hoften ved løfting av ben, vridning og når jeg presser kneet mot brystet, hva gjør jeg da? Bare ignorerer siden de ikke fant noe på MR?

Anonymous poster hash: 28172...fc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en manuellterapeut eller naprapat, der vil du få god hjelp

Anonymous poster hash: ed53b...788

Skrevet

Kiropraktor eller naprapat. Slike smerter kan komme av låsninger i korsrygg/bekken som påvirker muskulaturen i området.

Har du forsøkt å tøye en god del? Spesielt hoftebøyeren?

Tøy hoftebøyeren, fremside lår. Alle setemuskler. Innside lår. Ta gjerne med bakside når du først er i gang, men det er den minst viktige av dem.

Ikke uvanlig at jeg får pasienter med slike smerter, da er det i de aller fleste tilfeller muskulært betingede smerter, og noen ganger må jeg også sende dem til kiropraktor.

Anonymous poster hash: 1cf6f...25d
Skrevet

Kiropraktor eller naprapat. Slike smerter kan komme av låsninger i korsrygg/bekken som påvirker muskulaturen i området.

Har du forsøkt å tøye en god del? Spesielt hoftebøyeren?

Tøy hoftebøyeren, fremside lår. Alle setemuskler. Innside lår. Ta gjerne med bakside når du først er i gang, men det er den minst viktige av dem.

Ikke uvanlig at jeg får pasienter med slike smerter, da er det i de aller fleste tilfeller muskulært betingede smerter, og noen ganger må jeg også sende dem til kiropraktor.

Og da vil det evt ikke synes på en mr? Hvis det er muskulært?

Har ikke tøys så mye nei. Kjenner jo jeg er stiv på ene siden. Men det jeg kjenner når jeg roterer benet og tar kneet mot brystet kjennes ut som fra hofteleddet. Men der var alt ok 😳

Skrevet

Og da vil det evt ikke synes på en mr? Hvis det er muskulært?

Har ikke tøys så mye nei. Kjenner jo jeg er stiv på ene siden. Men det jeg kjenner når jeg roterer benet og tar kneet mot brystet kjennes ut som fra hofteleddet. Men der var alt ok

Muskulære spenninger vises ikke på MR. Men de kan likevel være der og gi slike symptomer som du har.

Sier det av erfaring som fagperson. Men har det også selv for tiden på ene siden. Hos meg skyldes det nå en kombinasjon av at jeg ikke har tøyd nok og at jeg har en noe gjenstridig låsning i nederste korsryggvirvel og bekkenet.

Når du trekker kneet mot brystet og hoftebøyeren er stram vil det kunne være veldig vondt. Når du roterer i enkelte stillinger kan hoftebøyeren også "glippe" litt over fordi den er stram, og det kan også gjøre vondt.

Så masse tøyninger og kiropraktor eller naprapat :)

Skrevet

Muskulære spenninger vises ikke på MR. Men de kan likevel være der og gi slike symptomer som du har.

Sier det av erfaring som fagperson. Men har det også selv for tiden på ene siden. Hos meg skyldes det nå en kombinasjon av at jeg ikke har tøyd nok og at jeg har en noe gjenstridig låsning i nederste korsryggvirvel og bekkenet.

Når du trekker kneet mot brystet og hoftebøyeren er stram vil det kunne være veldig vondt. Når du roterer i enkelte stillinger kan hoftebøyeren også "glippe" litt over fordi den er stram, og det kan også gjøre vondt.

Så masse tøyninger og kiropraktor eller naprapat :)

Tusen takk for fint svar 😊 plutselig ser det ikke så mørkt ut lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...