Gå til innhold

Hvis man kutter helt ut salt i en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, unngår absolutt all mat med spor av salt i seg. Vil man merke ubehag i kroppen etter den uken?

Anonymous poster hash: 415aa...251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du spise da?

Anonymous poster hash: 4f544...99b
Skrevet

Det er farlig. Man trenger salt.

Skrevet

Hva skal du spise da?

Frukt, grønnsaker, bær, disse gule knekkebrødene som ser ut som skosåler, hjemmelaget potetmos, muligens noe kjøtt og fisk(hvis jeg finner noe uten salt)

En del sjokolade er også uten salt

Anonymous poster hash: af981...e09

Skrevet

Det er farlig. Man trenger salt.

Blir det farlig allerede etter en uke? Har ikke kroppen noe saltreserver å ta av?

Skrevet

Frukt, grønnsaker, bær, disse gule knekkebrødene som ser ut som skosåler, hjemmelaget potetmos, muligens noe kjøtt og fisk(hvis jeg finner noe uten salt)

En del sjokolade er også uten salt

Grønnsaker og andre plantevekster inneholder jo nitrater, som er salter? Kjøtt bearbeides med nitrater for holdbarhet. Tror konklusjonen er at om du tror du kutter ut salt så går det likevel bra med deg. 

Skrevet

Jeg forstår at du er fullstendig klar over at kroppen må ha salt for å fungere. Likevel ønsker du å gjennomføre denne kuren. Er det innertier å foreslå at du har funnet inspirasjon på "thinspiration-sider"?

Du er syk.

Anonymous poster hash: 80038...623

Skrevet

Ps hva med å drikke uhorvelig mange liter vann samtidig som du kutter ut salt? Da blir det skikkelig, skikkelig farlig.

Skrevet

Har du lyst til å risikere å bli en grønnsak så værsågod.. Det er faktisk livsfarlig å kutte ut salt. F.eks hvis man kaster opp pga saltmangel er det allerede utviklet hjerneødem. Ikke noe å tulle med for å si det sånn.

Anonymous poster hash: ed31a...319
Skrevet

Jeg forstår at du er fullstendig klar over at kroppen må ha salt for å fungere. Likevel ønsker du å gjennomføre denne kuren. Er det innertier å foreslå at du har funnet inspirasjon på "thinspiration-sider"?

Du er syk.

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Er absolutt ikke syk :)

Skrevet

Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Er absolutt ikke syk :)Anonymous poster hash: af981...e09

Det tror jeg ingenting på :)

Skrevet

Nå er ikke jeg lege eller annet helsepersonell, så jeg vet ikke hva én uke uten salt faktisk vil gjøre. Vil tro hva du putter i deg før den uken har mye å si, mtp hvor mye salt du har å "avse". 

Men, jeg har vært pasient. Sakte men sikkert kuttet jeg ut salt fra kosten, og da jeg endelig nådde nullvisjonen hva gjelder salt, ble jeg kjørt rett på akutten med sykebil. Jeg døde ikke, men legene sa klart ifra at jeg like gjerne kunne mistet livet, for det var ganske kritisk. Jeg fikk ikke hjerneødem som en over her nevnte kunne skje, men jeg fikk hjertetrøbbel, ble dehydrert (muligens pga. oppkast) og jeg klarte såvidt å røre en muskel. Om man ikke klarer å løfte armene pga. muskelsvakhet sier det seg selv at hjertet måtte bli rammet. Fikk også mangel av "alt" pga saltmangelen, og måtte få en hestekur med bl.a. magnesium, kalium og jern. Usikker på hvilke nivåer f.eks magnesium og kalium lå på, men legen sa at saltmangelen var årsaken til alt. 

Før jeg havnet på sykehus hadde symptomene meldt seg i noen dager, men jeg overså dem med vilje. Tanken på at kroppen lengtet etter salt lagde en god følelse inni meg, men det er jo ingen hemmelighet at jeg var veldig syk - både psykisk og fysisk. 

Ikke en koselig historie, og jeg lærte fort at salt er jævlig viktig. 

Anonymous poster hash: 9d2db...0ff
Skrevet

Det tror jeg ingenting på :)

Spiller ingen rolle hva du tror :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...