Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Her er ikke interessen så veldig stor enda. Gaper ikke, men vi lokker inn litt grøt hver dag. Tilfeldig det hun svelger, dytter d liksom ut med tungen. Hun har helst lyst til å spise selv, gjøre selv virker d som. Men hvordan få til d? Hun tar ikke flaske selv om vi har prøvd forskjellige siden hun var 1mnd pga lav vektøkning. Nå er hun 5.5mnd og 6.2kg og var 64cm for en mnd siden. Hvordan få i jenta mer mat?? Anonymous poster hash: fb187...e37
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Ingen råd å komme med dessverre.Jenta mi på 5.5 måneder vil nesten ikke ha flaske lengre, så her har vi omvendt problem. Hun får fruktmos på formiddagen og grøt, gulrot/potet eller søtpotet på ettermiddagen. Flaskene viser hun plutselig lite interesse for, men jeg skulle gjerne hatt i henne litt mer melk. Hun drikker heldigvis en god del på natta, så hun får i seg litt da Anonymous poster hash: 6bd31...dd8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Hvor stor er di jente på 5.5 mnd? Anonymous poster hash: fb187...e37
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Jeg lar min spise "selv" jeg. Tar litt mat på skjea og gir den til henne. Da putter hun den i munnen selv, smatter og spiser som bare det. Grisete blir det, men hun elsker det. Aldri sett henne så blid før Anbefaler sånn smekke med armer! Anonymous poster hash: 6bd31...dd8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Hvor stor er di jente på 5.5 mnd? Anonymous poster hash: fb187...e37 Hun er 69 cm og 7,4 kg så en ganske stor jente. Kunne du prøvd å gi noe annet enn grøt? Min var ikke begeistret for grøt i starten. Lagde grimaser, snurpa munnen sammen og spytta ut det lille som kom inn. Men både søtpotet og gulrot/potet-blanding går ned på høykant! Anonymous poster hash: 6bd31...dd8
skinnfilla Skrevet 13. april 2016 #6 Skrevet 13. april 2016 Min får halv porsjon grøt ca kl 08.30, Fruktmos i 12-13 tida og halv porsjon grøt ca kl 18 . Ammer i 06tida , og mellom grøt og frukt en gang, liten skvett på ettermiddag og før natta . Og rundt midnatt . Hun er 5,5 mnd
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #7 Skrevet 13. april 2016 Jeg fullammer og han får smaksprøver av det vi lager. Det vil si jeg tar bittelitt på fingeren som han får smake eller sutte/slikke litt på en frukt eller grønnsak. Han er som din,5,5mnd. Elstemann var jeg veldig opptatt av at han skulle få grøt fortest mulig og begynte med smaksprøver (en liten skje) av grøt når han var 4 mnd og han så ut til å like det godt. Var vel oppe i full posjon etter 2 uker. (tror jeg) tenkte han skulle sove godt til natta med grøt i magen. Men det ble motsatt. Grøten var alt for hard med magen og han sov dårligere og hadde magevondt. Det ende med at han ikke ville spise grøt mer, bare morsmelk. Jeg fullammet han til han var 8mnd faktisk! Han ville ikke ha noe annen mat og siden han la godt på seg stresset jeg ikke noe med det. Lot han smake maten vår hele veien for å se om det kunne falle i smak. Er veldig avslappet til det med mat på yngstemann da han spiser godt med morsmelk. Han er 68 cm og veier 9 kg, så ingen lettvekter! 💕 Kommer nok til å starte med purréer av ulike frukt og grønsaker før grøt. Anonymous poster hash: b781d...eb1
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #8 Skrevet 13. april 2016 Kurven går nedover og ligger i bunn, så Hs var litt bekymret. Anonymous poster hash: fb187...e37
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #9 Skrevet 13. april 2016 Jeg fullammer og han får smaksprøver av det vi lager. Det vil si jeg tar bittelitt på fingeren som han får smake eller sutte/slikke litt på en frukt eller grønnsak. Han er som din,5,5mnd. Elstemann var jeg veldig opptatt av at han skulle få grøt fortest mulig og begynte med smaksprøver (en liten skje) av grøt når han var 4 mnd og han så ut til å like det godt. Var vel oppe i full posjon etter 2 uker. (tror jeg) tenkte han skulle sove godt til natta med grøt i magen. Men det ble motsatt. Grøten var alt for hard med magen og han sov dårligere og hadde magevondt. Det ende med at han ikke ville spise grøt mer, bare morsmelk. Jeg fullammet han til han var 8mnd faktisk! Han ville ikke ha noe annen mat og siden han la godt på seg stresset jeg ikke noe med det. Lot han smake maten vår hele veien for å se om det kunne falle i smak. Er veldig avslappet til det med mat på yngstemann da han spiser godt med morsmelk. Han er 68 cm og veier 9 kg, så ingen lettvekter! 💕 Kommer nok til å starte med purréer av ulike frukt og grønsaker før grøt. Anonymous poster hash: b781d...eb1 Kan jeg spørre, hvilken str. bruker din? Min på 5.5 måneder er heller ingen lettvekter og har vokst ut av både 68 og mesteparten i 74. I mange plagg må hun faktisk over i 80! Folk ser rart på neg når de spør hvilke klesstørrelser jeg ønsker meg til henne 😄 Anonymous poster hash: 6bd31...dd8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #10 Skrevet 13. april 2016 Kan jeg spørre, hvilken str. bruker din? Min på 5.5 måneder er heller ingen lettvekter og har vokst ut av både 68 og mesteparten i 74. I mange plagg må hun faktisk over i 80! Folk ser rart på neg når de spør hvilke klesstørrelser jeg ønsker meg til henne 😄 Anonymous poster hash: 6bd31...dd8 Går i str 80 ja. 😊 må brette litt opp på armer og bein. Anonymous poster hash: b781d...eb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå