Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Jeg har lyst å begynne på lærerutdanningen om et års tid. Synes det høres ut som et spennende yrke, med grei lønn og greie arbeidstider. Har jobbet turnus noen år nå, så begynner å bli lei selv om lange morgener er deilig inni mellom.. Kan jeg spørre på skoler (barneskoler) om de trenger vikarer? Hadde vært litt interessant og prøvd læreryrket før jeg begynner på utdanningen😊 Dere som jobber som ufaglært lærervikar, hvordan fikk dere jobben? Anonymous poster hash: 4d2ed...4b1
sug lut Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Det kan du absolutt. Det er fifty-fifty om lærere funker uansett. Spørsmålet er i mindre grad om du har lærerutdanninga eller ei, siden den ikke produserer lærere, bare folk med eksamenspapirer. Er du lærer i sjela vil du finne det ut kjapt. Er du ikke vil du ikke ha tapt noe (men da håper jeg for ungenes skyld du har vett på å si opp).
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Det kan du absolutt. Det er fifty-fifty om lærere funker uansett. Spørsmålet er i mindre grad om du har lærerutdanninga eller ei, siden den ikke produserer lærere, bare folk med eksamenspapirer. Er du lærer i sjela vil du finne det ut kjapt. Er du ikke vil du ikke ha tapt noe (men da håper jeg for ungenes skyld du har vett på å si opp). JA! Akkurat det jeg tenker også😂 Fint å finne ut om det virkelig er noe før jeg er ferdigutdannet! Stakkars den oppvoksende generasjonen om de må meg som lærer hvis det viser seg å være HELT feil😂 Tror jo egentlig det skal funke da. Har flere barn selv, og er godt voksen så litt selvinnsikt har jeg da fått. Kjekt hvis flere også svarer med sine erfaringer😊 Anonymous poster hash: 4d2ed...4b1
sug lut Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 JA! Akkurat det jeg tenker også Fint å finne ut om det virkelig er noe før jeg er ferdigutdannet! Stakkars den oppvoksende generasjonen om de må meg som lærer hvis det viser seg å være HELT feil Tror jo egentlig det skal funke da. Har flere barn selv, og er godt voksen så litt selvinnsikt har jeg da fått. Kjekt hvis flere også svarer med sine erfaringer Anonymous poster hash: 4d2ed...4b1 Altså, om du vet - eller finner ut - at du kan formidle, kommuniserer godt med unger og har autoritet til å få klasse til å sitte stille, jobbe og fungere så er det jo bare flott.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. april 2016 #5 Skrevet 13. april 2016 Enig med Luten. Prøv det. Og husk at skole er en helt egen verden og slettes ikke fungerer sånn som du tror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå