Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #1 Skrevet 13. april 2016 Tror jeg er i ferd med å treffe en midtlivskrise, jeg er så ufattelig lei jobben og yrket mitt. Regnskap. Føler livet er meningsløst. Snuser litt på yrket sykepleie. Kan godt tenke meg å jobbe med eldre mennesker. Men hvordan er egentlig dette yrket? Leser mye om at det er stress og alt for lite tid, mye press osv. Noen som faktisk trives med yrket? Anonymous poster hash: d7ff3...ae5
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #2 Skrevet 13. april 2016 Jeg har jobbet som assistent ved sykehjem i mange år og er nå i gang med sykepleiestudiet. Jeg vil anbefale deg å kanskje i en periode gå litt ned i stilling om du kan så du kan gå noen ekstravakter på et sykehjem eller i hjemmesykepleien, så ser du litt hva det går i og om det er noe for deg. Søknadsfristen til samordna opptak er 15.april, så du kan jo slenge inn en søknad til de aktuelle skolene og tenke deg om frem til august! Det er et tøft studie, men utrolig morsomt! (Hilsen en som er veldig glad at hun hoppet i det da hun sto i samme situasjon som deg) Anonymous poster hash: a64a3...69b
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #3 Skrevet 13. april 2016 Jeg har jobbet som assistent ved sykehjem i mange år og er nå i gang med sykepleiestudiet. Jeg vil anbefale deg å kanskje i en periode gå litt ned i stilling om du kan så du kan gå noen ekstravakter på et sykehjem eller i hjemmesykepleien, så ser du litt hva det går i og om det er noe for deg. Søknadsfristen til samordna opptak er 15.april, så du kan jo slenge inn en søknad til de aktuelle skolene og tenke deg om frem til august! Det er et tøft studie, men utrolig morsomt! (Hilsen en som er veldig glad at hun hoppet i det da hun sto i samme situasjon som deg) Anonymous poster hash: a64a3...69b Takk for svar :-) Anonymous poster hash: d7ff3...ae5
Anonym bruker Skrevet 13. april 2016 #4 Skrevet 13. april 2016 Jeg har jobbet som sykepleier i 16 år, men omskolerer meg nå til lærer på Videregående Skole.Det er et utrolig givende yrke,der du får være med mennesker i deres beste og vondeste stunder i livet. I perioder kan du være så sliten og uttømt at du ser "mannen med ljåen", du kan rive av deg håret pga politikernes prioriteringer i forhold til bemanning og økonomi, men det er likevel verdt det. Grunnen til at jeg omskolerer meg,er at jeg er utrolig sliten av turnusarbeid, jobbe når andre setter seg rundt bordet Julekvelden, møte barna i døra fordi jeg skal på kveldsarbeid, osv. Vi trenger mange flere dyktige,varme hender der ute,så jeg sier velkommen som min fremtidige kollega =) Anonymous poster hash: 9783a...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå