Gå til innhold

Kortison sprøyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk endelig en kortison sprøyte i hånda i dag, men den er like vond. Glemte å spørre legen om hvor lang tid det vil ta. Noen her som vet?

Anonymous poster hash: a2200...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du ikke legen om dette? Heter forresten kortisonsprøyte i ett ord.

Neida. Barekødda. Tror det tok ca 1-2 dager for meg før det ikke gjorde veldig vondt mer :) God bedring!

Anonymous poster hash: e5fc3...0a2
Skrevet

Jeg tok 3 sprøyter over 3 uker og først etter 4 uker merket jeg noe.

Anonymous poster hash: 0c95a...bb5

Skrevet

Hvorfor spør du ikke legen om dette? Heter forresten kortisonsprøyte i ett ord.

Neida. Barekødda. Tror det tok ca 1-2 dager for meg før det ikke gjorde veldig vondt mer :) God bedring!

Bare kødda heter det vel?

Skrevet

Bare kødda heter det vel?

Beklager, men jeg kom i skade for å glemme space-tasten. Forresten så har du fått relativt ineffektiv kortison tror jeg.. Eller så er du bare gammel.

Skrevet

Beklager, men jeg kom i skade for å glemme space-tasten. Forresten så har du fått relativt ineffektiv kortison tror jeg.. Eller så er du bare gammel.

Ussel da!

Skrevet

Ussel da!

Burde ikke du ta med trollene dine og legge deg nå?

Skrevet

Fikk endelig en kortison sprøyte i hånda i dag, men den er like vond. Glemte å spørre legen om hvor lang tid det vil ta. Noen her som vet?

Spørs vel litt på hva som var årsaken til at du trengte sprøyta tror jeg...

Jeg får sprøyter pga ganglioner, da virker det godt dagen etter. Samme dag er det gjerne verre,fordi legen har pirket borti og irritert noe som allerede var hovent og la press på nerver.

Jeg får også sprøyter når jeg har gått for lenge med disse ganglionene,slik at jeg har overbelastet hele armen og til slutt får betennelse fra fingertuppene til skuldern.

Da hjelper sprøyta etter bare noen få timer.

Hvis sprøyta ikke fungerer, må du kanskje på en pillekur med kortison(prednisolon). For meg hjelper det gradvis fra dag 3 i kuren.

God bedring :-)

Anonymous poster hash: 72244...b06

Skrevet

Burde ikke du ta med trollene dine og legge deg nå?

De sover da...

Skrevet

De sover da...

Haha serlig

Skrevet

Haha serlig

Ok. Du kan tro hva du vil

Skrevet

Spørs vel litt på hva som var årsaken til at du trengte sprøyta tror jeg...

Jeg får sprøyter pga ganglioner, da virker det godt dagen etter. Samme dag er det gjerne verre,fordi legen har pirket borti og irritert noe som allerede var hovent og la press på nerver.

Jeg får også sprøyter når jeg har gått for lenge med disse ganglionene,slik at jeg har overbelastet hele armen og til slutt får betennelse fra fingertuppene til skuldern.

Da hjelper sprøyta etter bare noen få timer.

Hvis sprøyta ikke fungerer, må du kanskje på en pillekur med kortison(prednisolon). For meg hjelper det gradvis fra dag 3 i kuren.

God bedring :-) Anonymous poster hash: 72244...b06

Fikk sprøyta pga betennelse i hånda/tommelen, skulle egentlig få betennelsedempende. Men jeg spurte om sprøyta, (reknet med at der virket fortere) hadde jeg visst hvor vond den var, hadde eg heller tatt tabletter..

Skrevet

Fikk sprøyta pga betennelse i hånda/tommelen, skulle egentlig få betennelsedempende. Men jeg spurte om sprøyta, (reknet med at der virket fortere) hadde jeg visst hvor vond den var, hadde eg heller tatt tabletter..

Hvis du har betennelse bør du få voltaren samtidig....

Ja,den svir noe grusomt den sprøyta :-(

Må du ta den igjen, kan du be om bedøvelse først. Da blir det jo flere stikk, men da gjør ikke kortisonsprøyta vondt ihvertfall...

Er det ikke litt bedre i morgen, så be om voltaren. Funker ikke sprøyta i det heletatt,bør du nok ha en kur på voltaren og prednisolon sammen.

Jeg står på det selv nå, og det virker bra!

Anonymous poster hash: 72244...b06

Skrevet

Hvis du har betennelse bør du få voltaren samtidig....

Ja,den svir noe grusomt den sprøyta :-(

Må du ta den igjen, kan du be om bedøvelse først. Da blir det jo flere stikk, men da gjør ikke kortisonsprøyta vondt ihvertfall...

Er det ikke litt bedre i morgen, så be om voltaren. Funker ikke sprøyta i det heletatt,bør du nok ha en kur på voltaren og prednisolon sammen.

Jeg står på det selv nå, og det virker bra!Anonymous poster hash: 72244...b06

Ok, takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...