Gå til innhold

Hadde jeg vært arbeidsgiver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og lest her inne om så mange kvinner, som ønsker å gå hjemme 2-3 år etter fødsel for å unngå å sende dem i barnehage, hadde jeg aldri ansatt en kvinne under 40 år!

Anonymous poster hash: 5a163...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er arbeidsgiver i et lite privat selskap. Å ansette en som blir vekke flere år, er vanvittig dyrt for oss. Å få tak i vikar i vår bransje er umulig, får knapt nok tak i fast ansatte.

Jeg foretrekker derfor å ansette menn. (Det er det for så vidt flere grunner til....)

Anonymous poster hash: c9943...2f7

Skrevet

Mens min søster veldig gjerne ansetter småbarnsmødre, da hun vet hvor effektive vi er :)

Anonymous poster hash: 5133e...e8d

Skrevet

få arbeidstakere som er mer effektive og bedre på organisering enn småbarnsmødre!!

Jeg ansetter de mer enn gjerne :)

Skrevet

De som kommer tilbake rett etter permisjonen skal gjerne ha amme-fri også...skjønner at det kan bli litt styrete for arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: f3c77...142

Skrevet

Jeg er arbeidsgiver i et lite privat selskap. Å ansette en som blir vekke flere år, er vanvittig dyrt for oss. Å få tak i vikar i vår bransje er umulig, får knapt nok tak i fast ansatte.

Jeg foretrekker derfor å ansette menn. (Det er det for så vidt flere grunner til....)

Du vet at menn også blir fedre og tar permisjon, syktbarndager og ofte ulønnet permisjon frem til bhg starter? To uker rundt fødsel også... Og hvis mor er syk i permisjonen må far stille opp og ta over mors permisjon???

Menn har vel rett på 14(+2rundt fødsel) deler mor og far fellesperioden har far rett på 10 uker mer permisjon enn mor med sine 6uker

Anonymous poster hash: 82dc9...5d1

Skrevet

Hva gjør du hvis en av de mannlige ansatte skal ha hele permisjonen da?

Anonymous poster hash: 4f7fd...fd5

Skrevet

Hva gjør du hvis en av de mannlige ansatte skal ha hele permisjonen da?

Anonymous poster hash: 4f7fd...fd5

Nå var jo problemstillingen i HI ulønnet permisjon noen år. Det er ikke noe problem at menn (eller damer) tar ut permisjonen sin, det klarer stort sett vi andre å dekke opp for. Problemet er når de er vekke i årevis. Har enda ikke opplevd at noen av de mannlige ansatte har tatt ulønnet permisjon.

Skrevet

Samboers sjef i et privat middels stort firma innrømte at han ansatte kun kvinner over 40 fordi han ville ikke ha kvinner med små barn. Dette var i en resepsjoniststilling. Med begrunnelsen at de var så sårbare der om resepsjonisten ble borte pga sykt barn.

Anonymous poster hash: 17b00...211

Skrevet

og lest her inne om så mange kvinner, som ønsker å gå hjemme 2-3 år etter fødsel for å unngå å sende dem i barnehage, hadde jeg aldri ansatt en kvinne under 40 år!

Anonymous poster hash: 5a163...ef7

Så klart. Det er vel en ganske godt dokumentert sak at kvinner rundt 30 +/- uten barn eller med små barn, sjeldnere velges enn andre aktuelle søkere. Det er blant annet derfor en del av oss mener at menn og kvinner ikke er likestilte på arbeidsmarkedet.

Anonymous poster hash: 1026c...207

Skrevet

Samboers sjef i et privat middels stort firma innrømte at han ansatte kun kvinner over 40 fordi han ville ikke ha kvinner med små barn. Dette var i en resepsjoniststilling. Med begrunnelsen at de var så sårbare der om resepsjonisten ble borte pga sykt barn.

😂 Da bør han nok tilpasse alderen litt etter hvert, da kvinner nå til dags får barn senere og senere. Jeg er feks 41 og har en toåring nå. Og jeg har flere venner og bekjente i samme livssituasjon.

Anonymous poster hash: c1574...c47

Skrevet

Jeg kunne nok også tenkt meg å være hjemme, men gjør det ikke. Og ingen sv mine venninner/kollegaer/søstre er hjemme i 2-3 år etter at babyen er født heller. Mannen min tok er halvt års ulønnet permisjon for å få det til å gå opp med barnehagestart.

Tror ikke dere skal bruke dette forumet som et representativt utvalg når dere ansetter altså..

Anonymous poster hash: 67283...f9a

Skrevet

Jeg kunne nok også tenkt meg å være hjemme, men gjør det ikke. Og ingen sv mine venninner/kollegaer/søstre er hjemme i 2-3 år etter at babyen er født heller. Mannen min tok er halvt års ulønnet permisjon for å få det til å gå opp med barnehagestart.

Tror ikke dere skal bruke dette forumet som et representativt utvalg når dere ansetter altså..

Anonymous poster hash: 67283...f9a

Enig.

Skrevet

Min arbeidsgiver tilrettelegger derimot for alle mulige løsninger på barn og permisjon, for ikke å snakke om lønnet videreutdanning hele yrkeslivet gjennom, og får dermed de beste ansatte av begge kjønn i alle aldre.

Skrevet

Er ikke gjennomsnittsalderen i Norge noe over 30 for førstegangsfødende? Logikken hans henger ikke på greip, det kryr av 40-åringer med bittesmå barn. Mange har også begynt å dra til Danmark og få barn alene i denne alderen, slik at de ikke kan dele sykt barn-dager med noen menn.

Skrevet

Er ikke gjennomsnittsalderen i Norge noe over 30 for førstegangsfødende? Logikken hans henger ikke på greip, det kryr av 40-åringer med bittesmå barn. Mange har også begynt å dra til Danmark og få barn alene i denne alderen, slik at de ikke kan dele sykt barn-dager med noen menn.

Det er jo for såvidt ingen overraskelse at han ikke klarer å følgende på hvordan tidene er nå til dags, med de forhistoriske holdningene... ☺️

Skrevet

Må da være en marginal problemstilling?! Jeg har vært yrkesaktiv i et "kvinneyrke" i 20 år snart, og bortsett fra sykmelding i svangerskapet (meg selv inkludert), har jeg ennå tilgode å jobbe med, eller kjenne, noen som har tatt mer permisjon enn de ukene de får tilmålt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...