Gå til innhold

Er lærerutdanningen vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnskolelærer 5-10.klasse.

Noen som kan fortelle litt om den?

Anonymous poster hash: 0aa61...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre kommer alle som vill inn, og enda verre er det at alle som kommer inn kommer ut.

Det er som med barnevernspedagoger, ikke skarpeste knivene i skuffa de heller.

Jo større ansvar, jo flere idioter. 😳

Anonymous poster hash: 65bca...b12

Skrevet

Dessverre kommer alle som vill inn, og enda verre er det at alle som kommer inn kommer ut.

Godt du er så skarp da😂😂

Anonymous poster hash: f78ae...73a

Skrevet

Dette er tull. Det er stor forskjell fra skole til skole. Jeg går selv på grunnskolelærer 1-7.trinn og da jeg startet var det laveste karaktersnittet på de som kom inn 4,3. Dette vil si at det var mange som fikk nei. I tillegg har over halve studentgruppen jeg startet med slutter før tiden, nettopp fordi det var for tøft i praksis. De fleste sluttet etter første praksis, noe vi ble kastet ut i etter to mnd på studiet.

Jeg skulle ønske at folk som ikke vet noe om utdanningen eller har erfaringer selv ville slutte å uttale seg.

Anonymous poster hash: 27e08...7da

Skrevet

Vi var 90 som startet i mitt kull... 43 bestod studiet.

Noen gav seg pga det ble for vanskelig, noen pga de ikke bestod praksis..

Av de som bestod er vi nå ca bare 30-35 som jobber som lærere.. Utdannelsen forbereder deg bare for en liten del av jobben..

Dette er det mest slitsomme og mest givende yrket jeg har hatt...

Hilsen lærer på 9. året..

Anonymous poster hash: e9143...eb0

Skrevet

Vanskelig for noen og ikke vanskelig for andre. Akkurat slik som andre yrker.

Anonymous poster hash: a3aff...ae3

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Dette er tull. Det er stor forskjell fra skole til skole. Jeg går selv på grunnskolelærer 1-7.trinn og da jeg startet var det laveste karaktersnittet på de som kom inn 4,3. Dette vil si at det var mange som fikk nei. I tillegg har over halve studentgruppen jeg startet med slutter før tiden, nettopp fordi det var for tøft i praksis. De fleste sluttet etter første praksis, noe vi ble kastet ut i etter to mnd på studiet.

Jeg skulle ønske at folk som ikke vet noe om utdanningen eller har erfaringer selv ville slutte å uttale seg.

Anonymous poster hash: 27e08...7da

Det ligger nok noe i det dere begger sier. Men det er ikke slik at alle som vil inn kommer inn. Det er et krav om at man har minst karakter 3 i norsk og fra i år karakter 4 i matte. I tillegg må man ha minst 35 skolepoeng.

Men, utover det, så kommer de fleste inn. Ser man på antall studieplasser og antall kvalifiserte søkere vil man se at det er flere studieplasser enn kvalifiserte søkere på flesteparten av høgskolene i Norge (Oslo tror jeg har stor etterspørsel og flere søkere enn plasser). Det kan dermed hende at det stemmer det du sier, om at laveste karaktersnitt på de som kom inn hos dere var 4,3, men da vil jeg gjette at du enten studerte i Oslo eller at snittet blandt de kvalifiserte søkerne var høyt i seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...