Gå til innhold

Feil av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn hver fra før,ingen sammen. Han har barna annenhver helg, jeg mine det meste av tiden da barnefar bryr seg minimalt. orker ikke å krangle mer med han så tar meg av det meste. Dette provoserer samboer så mye at han nekter å bidra økonomisk her hjemme. Vi bor i mitt hus og jeg betaler alt av regninger. Han kjøper litt mat. Dette tærer veldig på min økonomi,og sliter med å få endene til å møtes. Er rådvill, for vet d er håpløst å få barnefar til å bli voksen,har prøvd i flere år,orker ikke mer. er ikke snakk om at ny samboer skal betale for mine barn,men bidra til husleie, strøm, tv og annet han forbruker. noen råd?

Anonymous poster hash: 3ff5f...243

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg skriver her inne men; be han flytte ut! 

Skrevet

Oi, herlighet. Han må ut. Hva, skal han bo gratis fordi du har barn og tar ansvar for de?

Skrevet

Det der har uansett ingen fremtid, og du bør ikke kaste bort en krone til (av penger som bør komme dine barn til gode)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Enig med overlord, en sånn mann har du ikke bruk for i livet ditt.

Skrevet

Tror nok bare du må innse at du har funnet deg en kopi av din eks.

Enig med overlord. Bli kvitt ham. Du bor sammen med en snylter som lever på deg og ikke ønsker å bidra, ikke vil akseptere at barna dine ikke har en far som bidrar.

Ut med ham. Ikke en gang vits å prøve terapi med en sånn en. Din nye samboer er klin lik din eks - ingen ønsker å bidra!

Anonymous poster hash: 7df3d...b4c
Skrevet

Så du går fra en dust til en ny dust. Si han får flytte hvis han ikke vil betale. Mener han virkelig at han skal bo gratis?

Anonymous poster hash: b800b...fdf
Skrevet

Ok, så samboeren din prøver å oppdra eksen din ved å snylte på deg. Særboerskap eller brudd løser dette.

Skrevet

Hvordan kan du finne deg i å brødfø en voksen mann og hans barn på bekostning av din egen økonomi, sparing, pensjon, opplevelser med barna dine etc. Seriøst få deg noen bein i nesa.

Anonymous poster hash: 1087d...950
Skrevet

Slik jeg forstår så bor han gratis hos deg og du betaler det meste!

Enkelt og greit, si til han at du har ikke lengre økonomi til å la han bo gratis hos deg og at dere må ha en samboer avtale. Der han eks betaler 5000 i husleie inkl tv og internett, dere deler strømregningen likt, og dere sitter inn felles på en mat konto til felles mat! Siden du har 2 barn så og si på full tid og han bare annenhver helg kan du sitte inn litt mer. Allle regninger som går til felles for dere og hjem skal deles likt mens deres egne regninger står dere for selv! Pass på at hans regninger ikke står i ditt navn. Helt greit at han ikke vil bidra til dine barn ( er stemor selv og syns det er latterlig at han ikke vil bidra, vi deler alt likt) men det kan ikke gjøres så mye med. Men han skal betale for seg selv, om ikke så må han finne seg sitt eget bosted. Skriv og samboerkontrakt selv og si han heller kan komme med innspill! Fiks alt dette og hvilke regninger og forbruk du ønsker med så du har alt klart når du sksl ta dette opp med han. Om han blir sint og sur får du være så ærlig og si at du har mer enn nok med 2 barn og ønsker ikke å forsørge et tredje som også er voksen!

Lykke til og håper det ordner seg så du og dine barn får det litt lettere :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Han må jo enten flytte ut eller begynne å dra lasset sitt selv. Han skal betale deg husleie, som skal dekke hans andel av f eks strømforbruk og slitasje på huset, samt hans andel av innboforsikringer, vei/vann/kloakk, tv/nettilgang og så videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...