Gå til innhold

Vil du være med barnet ditt i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fyller 7 år, og skal invitere klassen i bursdag. Foretrekker du som forelder å kun bringe og hente, eller synes du det er koselig å bli invitert inn på kaffe og kake?

Går det greit med så mange barn, uten hjelp fra foreldre? 15 stk.  

Anonymous poster hash: fdba2...c17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter pris på to timer fri og sender barnet inn. De er store nok til det. Liker ikke å måtte servere burde barn og foreldre når det er bursdag her heller. Holder lenge med alle barna

Anonymous poster hash: d8bde...0cf

Skrevet

Begge deler. Ja, det er koselig å komme på kaffe og kake, men oftere koseligere hvis det er andre foreldre der. Er man eneste blir man bare sittende der fordi barna har nok med hverandre. (Forventer ikke mye, men en kaffekopp i løpet av 2 timer er fint). Har jeg mye å gjøre eller må passe på mindre søsken er det greit å bare levere og hente. Min datter er snart 6 og ville gjerne gå alene helt til hun plutselig ville at jeg skulle være der. Så nå er jeg med om det er mange barn eller andre enn de hun er mest trygg på. I de bursdagene jeg har vært i, har det ikke vært noe problem uten hjelp selv med 15 barn. Jeg spør ofte om å få hjelpe med servering fordi selve pølseserveringen tar ofte litt lang tid. Et tips er å ha flere leker eller aktiviteter på lager som du kan sette igang med om du ser at noen er utenfor under "frileken".

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt til høsten(skolestarter). Men igjennom hele barnehagen har alle foreldrene deltatt i bursdagene selv om de strengt tatt ikke hadde trengt. Vi er en koselig gjeng foreldre som koser oss veldig sammen når ungene herjer og vi sitter å drikker kaffe samt spiser kakerester. Er også veldig kjekt å bli kvitt alt av kake iløpet av en bursdag :P

Anonymous poster hash: 352fc...ab8
Skrevet

Med 7-åringer bør det gå greit. :) Jeg synes det er veldig koselig å bli invitert inn, men jeg tør ikke takke ja med mindre det er veldig tydelig at du mener det, for jeg har lest her inne at de fleste helst vil at man bare skal levere og dra. :P Jeg synes det også er greit altså, det viktigste er at barnet mitt får dra i bursdag. :)

Anonymous poster hash: feb42...d97
Skrevet

Da barnet var yngre var jeg med ved behov. Om dette var ønskelig eller ikke kom andre på vertskapet og evt andre som satt igjen. Nå leverer og henter jeg. Er kun igjen om det er planlagt.

Anonymous poster hash: a8d1a...06c

Skrevet

Nei,jeg vil helst bare levere og hente. Og bli oppringt hvis det er noe selvsagt. Her er det vanlig at foreldrene er med kun opp til 4 år.

Skrevet

Nei. Aldri.

Anonymous poster hash: 3f8a2...941

Skrevet

Ikke vanlig å bli med her. De dro selv fra de var 3-4 år.

Anonymous poster hash: e901f...a68

Skrevet

Med 7-åringer er det ikke vanlig at foreldre er med. Her har det vært vanlig at foreldre er med til rundt 4 år.

Anonymous poster hash: cb71a...ba8

Skrevet

Uten foreldre i selve bursdagen. Men vi legger alltid opp til at vi har tid til å invitere de som henter inn på kaffe og kake. Er som regel alltid noen som syns det er hyggelig, og helt greit med de som ikke vil/har tid. Det er uformelt. En del foreldre har skjønt nå at det er vanen hos oss, så de setter av tid, kommer begge og henter osv.

Jeg opplever derimot ikke så ofte å bli invitert inn tilsvarende hos andre.

Skrevet

Stort sett går det greit å være alene med barna - selv om det er hektisk. Jeg har ofte alliert meg med enten moren til en av gjestene eller bursdagsbarnets bestemor for om et barn velter brusflasken ut over hele bordet samtidig som en annen roper fra do og trenger ny dorull så er det faktisk greit ikke å være den eneste voksne. Ting skjer. Og så er det koselig også å ha en voksen å prate med.

Enkelte ganger har det vært en  mor med av praktiske grunner - f eks da en av gjestene hadde brukket armen og hadde gips på osv, da ble moren med for å kunne hjelpe om hun skulle på do eller om det var noe annet. hun trengte hjelp til.

Ofte vil ikke barna hjem når de blir hentet og da inviterer jeg den som henter inn en liten stund, men jeg har ikke noe fast system på det.

Skrevet

Har aldri opplevd at foreldre er med igjennom hele bursdagen når de er så store, men det er alltid noen som kommer inn og får et kakestykke ;)

Jeg syns det er koselig når jeg henter og vertsskapet spør om jeg vil komme innenfor litt. Har jeg tid/mulighet så gjør jeg det. Men å be foreldre om å bli igjennom selskapet for å hjelpe til, det har jeg aldri opplevd, selv om man gjerne gjør det når man først er der. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å sitte og se på mens vertsskapet stresser rundt ;)

I fjor var siste bursdag dattera mi skulle feire med barnehagen. De er bare 7 jenter, og da sa jeg til foreldrene at de bare måtte bli. 6 av 7 mødre ble hele kvelden (og til lenger enn selskapet egentlig varte), den siste handlet litt før hun kom tilbake etter en time. Det var veldig koselig! :)

Men må innrømme at den eneste grunnen til at jeg inviterte foreldrene var fordi dette ville bli siste bursdagen her. Neste gang har 3 av oss begynt på skolen.. Da kommer jeg ikke til å be inn alle foreldrene.. Det blir for mange :P

Anonymous poster hash: b3c98...b1d

Skrevet

Vil bare levere og dra og ønsker ikke at andre foreldre er til stede når jeg arrangerer. Da har jeg mer enn nok med ungene. Tenker 15 unger går helt fint i den alderen.

Skrevet

altså, min er bare 3 år og det står på kortet at de ønsker foreldrene med,men når han blir så stor,vil han nok ikke ha med meg :)

Skrevet

Nei, det er nok styr som det er. Det er ofte ti stykker. Hvor skal alle sitte? Jeg har ikke tjue sitteplasser og en aula til stue. Jeg syns det er stress med litt ukjente menn og kvinner som står litt sånn rundt omkring og kikker på at ungene spiser.. Slitsomt. Jeg holder heller et lite kaffeslaberas utenom bursdager for de mødrene jeg har noe til overs for

Anonymous poster hash: 4464f...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...