Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #1 Skrevet 12. april 2016 Hei! Jeg står i et dilemma angående om jeg skal ta sjansen på å reise med moren min til Hellas nå om to uker. Vi har funnet et supert tilbud, som vi så gjerne skulle tatt. Jeg vil da være i uke 31, og kommer hjem når akkurat har bikket uke 32. Svangerskapet mitt hittil har vært problemfritt om jeg ser bortifra vanlige plager som kvalme og tretthet. Jeg er likevel litt engslig for at dette kan være farlig. Så jeg må spørre dere, er dette lurt tror dere? Noen erfaringer med å reise sent i svangerskapet? Anonymous poster hash: 1f1c4...151
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #2 Skrevet 12. april 2016 jeg skal det samme om to uker, er like langt som deg. gruer meg litt, da jeg er ekstremt bekjymret denne gangen. redd for at vannet skal gå osv osv. men legen sier det er godt å få slappet av. så da reiser jeg. må vel bare passe på det man spiser. og at frukt og grønt skal skrelles kokes eller kastes. hehe jeg skal innom å kjøpe meg gode støttestrømper til flyturen. så regner med det går bra da kongelige og kjendiser flyr jo og ferierer hele tiden uansett hvor langt dem er på vei. så da kan nok vi det også de har leger og sykehus der nede også, så prøver å trøste meg med det Anonymous poster hash: ecd90...e95
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #3 Skrevet 12. april 2016 Du føder neppe 2 mnd før tiden . De er gravide i Hellas også så går nok bra Anonymous poster hash: 2006b...6ad
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #4 Skrevet 12. april 2016 Jeg hadde dratt. Anonymous poster hash: 2a2d0...ae9
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #5 Skrevet 12. april 2016 Det er jo ikke farlig i seg selv, men du må ta med i beregningen at du kan risikere å føde i Hellas eller på flyet. Sjekk at forsikringen din dekker alle eventualiteter. Få helsekortet oversatt til engelsk, og du må vel også ha et brev fra lege som sier noe om formen din (kommer an på flyselskapet). Vær ekstra nøye med hygiene og hva du spiser. Selv om norsk fetaost er ok for gravide er ikke den greske det. Og ikke spis salat på restaurant f.eks. Anonymous poster hash: 04a21...35f
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 Da er reisen bestilt! Jeg ringte til legen min og hun mente det ikke skulle være noe problem, så da stoler jeg på det. Om noen har noen tips som vil komme godt med på reisen, så kom gjerne med de Hi Anonymous poster hash: 1f1c4...151
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 Har vært borti nyfødte som popper ut før tiden i Hellas. Ikke noe de hadde tatt sjansen på i svangerskapet etterpå tror jeg. Anonymous poster hash: 951d3...45d
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 Hei! Jeg står i et dilemma angående om jeg skal ta sjansen på å reise med moren min til Hellas nå om to uker. Vi har funnet et supert tilbud, som vi så gjerne skulle tatt. Jeg vil da være i uke 31, og kommer hjem når akkurat har bikket uke 32. Svangerskapet mitt hittil har vært problemfritt om jeg ser bortifra vanlige plager som kvalme og tretthet. Jeg er likevel litt engslig for at dette kan være farlig. Så jeg må spørre dere, er dette lurt tror dere? Noen erfaringer med å reise sent i svangerskapet? Anonymous poster hash: 1f1c4...151 Jeg skulle egentlig reise når jeg var uke 33 og komme hjem uke 34. Legen min sier at det medisinsk sett ikke er noen grunn til at jeg ikke skal kunne dra, da svangerskapet har vært fint bortsett fra de vanlige plagene som kvalme, oppkast og bekkensmerter. Jeg har også hatt toxoplasmose så smitte av det trenger jeg ikke bekymre meg for. Allikevel ville ikke legen min anbefale meg å dra, men det er mye pga at jeg har fått innvilget KS og at det derfor vil være veldig dumt om noe skjer mens jeg er der nede og må i kontakt med lege/sykehus hvor bakterier og rutiner er litt annerledes enn her hjemme. I tillegg er jeg "grekoholiker" og spiser kun gresk mat - og gjerne på veldig lokale restauranter - men da kan vi ikke være garantert at yoghurt og feta er pausterisert. Så alt i alt, det er ingen grunn til at du ikke skal kunne dra så lenge du er frisk. Har du hatt toxoplasmose er det enda mindre ting å bekymre deg for, så lenge du ikke er som meg og ikke spiser pizza, pasta osv. når du er i hellas. Anonymous poster hash: b5783...46a
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 Går vel greit det.... men jeg ville vært mer skeptisk i forhold til andre ting. Det legger en demper på ferien når det kommer døde flyktninger drivende inn på badestranden for min del. Anonymous poster hash: 6d58b...e94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå