Gå til innhold

Hvor mye bør man klare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, 24 uker på vei. Har i starten av svangerskapet kastet opp mye og gått lite opp i vekt. Har også slitt med trøtthet. Nå er heldigvis oppkast perioden over men trøttheten henger i. Har også et barn på 3 år. Jeg vet man må regne med å være trøtt når man er gravid, men hvor går egentlig grensen for å bli sykemeldt? Jeg er den typen som presser meg på jobb uansett hva, men nå er det ikke lenger bare meg å tenke på, men jeg sliter veldig med å kjenne etter på kroppen hva som blir for mye.... presset meg på jobb selv om jeg kastet opp 5-6 ganger om dagen også...

Anonymous poster hash: 70ff2...5d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ta det opp med legen din.

Du får ingen premie for å spille frisk hvis du egentlig er syk.

Anonymous poster hash: aba73...b53

Skrevet

Snakker selvfølgelig med legen min også, blir vanskelig å bli sykemeldt uten å gå til lege. Men legen min mener det er opp til meg om jeg skal bli sykemeldt eller ikke... og jeg har ikke peiling på hva jeg skal kjenne etter! Derfor spør jeg her inne... er man altså syk om man er veldig mye trøtt og sliten i et svangerskap?

Hi

Skrevet

Snakker selvfølgelig med legen min også, blir vanskelig å bli sykemeldt uten å gå til lege. Men legen min mener det er opp til meg om jeg skal bli sykemeldt eller ikke... og jeg har ikke peiling på hva jeg skal kjenne etter! Derfor spør jeg her inne... er man altså syk om man er veldig mye trøtt og sliten i et svangerskap?

Hi

Da har jo legen åpnet for det.

Tror ikke det fins noen fasit.

Jeg syntes det verste var at jeg ikke klarte å holde meg tørr på slutten 😳

Anonymous poster hash: aba73...b53

Skrevet

Jeg tenker du må vurdere det dithen at du ikke må slite deg sånn ut at du blir syk. Er man utslitt, blir man lett syk. Du skal jo også håndtere en fødsel og det som kommer etter det.

Det er noe som heter gradert sykmelding. Du behøver jo ikke være fullt sykmeldt.

Anonymous poster hash: d18f6...fc1
Skrevet

Hvilken jobb har du da? Du skal jo klare å utføre jobben også, ellers er det liten vits å være der. Som en annen sier er det i så fallvanlig å prøve en prosent sykemelding og se om det er nok. Du må nesten bare kjenne etter selv. Du skal ha overskudd til å ta deg av barnet også, kan ikke sove 16 timer i døgnet. Og ikke minst til fødsel og baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...