Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Hei. Barnet mitt var i for noen dager siden i kontakt med et annet barn som nå har fått påvist lus. Har sjekket han med lusekam både i går og i dag og har ikke funnet noen lus eller egg. Tror jeg da!! Spørsmålet mitt er vel egentlig om man skal kunne se de lett?? Kjenner jeg blir helt uvel av dette, jeg klør over hele meg :-P aldri vært borti dette før. Bør jeg gi beskjed til skolen? Vil ikke skape panikk heller. Er det for tidlig å kunne se lus eller egg? Anonymous poster hash: e8ed5...ead
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Du trenger ikke å gi beskjed til skolen. Du vet jo ikke om barnet ditt har fått lus ennå. Lus er ikke så smittsomt som man har trodd tidligere. Lusen hopper ikke fra hode til hode. Har disse barna hatt hodene tett, eller har en bare lekt sammen? Har de langt hår? Her i huset har storesøster hatt lus 2 ganger, lillesøster har ikke hatt det. Og de er sammen hele tiden. Anonymous poster hash: eb868...39f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Hadde kjøpt Linicin shampo og tatt en kur for sikkerhetsskyd, har vært lus i klassen. Smitter som bare pokker, tror jeg har hatt 4 kurer på datteren min i år. Kjøp lusekam. Anonymous poster hash: 6952e...93b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Takk for svar. Det andre barnet hoppet i sengen hans, men ellers vet jeg ikke om de lekte veldig tett. Har gått gjennom håret med lusekam. Dere som har barn som har hatt lus, var de lett å se?? Leste at man ikke skulle bruke kur med mindre man var sikker på at det var lus. HI Anonymous poster hash: e8ed5...ead
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Man skal IKKE ta lusekur før man positivt vet at man har lus. Anbefaler ellers nulles.no. Anonymous poster hash: c49bb...0ce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 Man skal IKKE ta lusekur før man positivt vet at man har lus. Anbefaler ellers nulles.no. Anonymous poster hash: c49bb...0ce Argh... nullus.no. Anonymous poster hash: c49bb...0ce
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 Takk for svar. Det andre barnet hoppet i sengen hans, men ellers vet jeg ikke om de lekte veldig tett. Har gått gjennom håret med lusekam. Dere som har barn som har hatt lus, var de lett å se?? Leste at man ikke skulle bruke kur med mindre man var sikker på at det var lus. HI Anonymous poster hash: e8ed5...ead Tro meg. Den lusa ser du.Det beste tipset er å smøre inn håret med balsam før du bruker lusekam. Da kommer ikke lusa unna. Den kan være vanskelig å finne hvis du leter i tørt hår. Anonymous poster hash: 2276b...93d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Ok. Takk for tips. Han har kort lyst hår, nesten barbert på sidene. Så da burde de være lett å få øye på altså? HI Anonymous poster hash: e8ed5...ead
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 Får man lett øye på eggene også? Anonymous poster hash: e8ed5...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå