Gå til innhold

Matforgiftet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Besøkte i går en restaurant for lunch med en venninne. Salaten vi spiste viste seg å være dårlig, den var brun og smakte dårlig. Vi sendte maten ut og ba om at de strøk maten fra regningen. En halvtime og en kaffe senere blir venninnen min og jeg begge samtidig akutt dårlige med magesjau, magesmerter og kvalme. Restauranten sa bare beklager men mente ikke at salaten var gammel, bare hadde blitt misfarget.

Hva er vanlig at restauranter gjør i tilfeller der gjester blir matforgiftet?

Anonymous poster hash: 4d744...780
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptomer på matforgiftning kommer etter lenger tid enn 30 min.

Det er vanlig å mistenke det siste man spisye, men det er sannsynligvis noe dere har inntatt tidligere på dagen.

Anonymous poster hash: fcca3...6d2

Skrevet

For at det skal gi magesjau må jo bakteriene ha kommet ned i tarmen.

Altså en del timer seinere.

Skrevet

Ville meldt i fra til Mattilsynet. Ikke sikkert det var salaten, men når salaten var dårlig er det jo ikke godt å si hvordan de håndterer den andre maten. De kan jo i verste fall skade noen.

Jeg ble matforgiftet etter å ha spist kylling en gang, symptomene kom snikende etter 1-3 timer. Kontaktet Prior, og de mente det ikke kunne være kyllingen, for akutt matforgiftning gikk mye raskere, så vil tro at alt fra 20 minutter til noen timer er normalt.

Skrevet

Hi skriver at hun fikk magesjau og ble kvalm.

Magesjau kommer når den dårlige maten har kommet et stykke gjennom systemet.

Det tar mer enn 30 min.

Oppkast kan komme plutselig dersom maten er skikkelug bedervet,og dette oppstår før diaré.

Dette ifølge mattilsynet da jeg snakket med dem.

Mulig salaten var kjip, men det er neppe årsaken. Hadde dere spist eller drukket noe av det samme tidligere på dagen?

Kan være alt fra jordbær og sukkererter til vann og kjøttmat....

Skrevet

Vi hadde ikke vært sammen tidligere på dagen, men noe fra maten vi spiste var det uten tvil. Mulig det var 45-50 minutter etter at vi spiste at vi ble dårlige, ikke en halvtime.

Anonymous poster hash: 4d744...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...