Gå til innhold

Sint, frustrert og dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å herregud nå skjeddd det. Jeg er temperamentsfull og lever greit med det. Og en ting er når dette går utover egne barn, de må jo bare leve med det. Men idag brølte jeg til bonus på 4 år. Skikkelig. Jeg var så sint, bonus var lei seg. Ovetrøtt og hylte. Vekte minste. Og de hylte i kor på hvert sitt rom. Var stille litt, minste sovna igjen. Bonus starter å banke i veggen. Jeg hår inne. Sier det skal være stille. Da starter hylingen igjen! Jeg eksploderer. Hele ettermiddagen har vært stress, trass osv. Jeg skjønner jo at ikke det er fireåringen sin skyld. Jeg brølte skikkelig! "Nå er det nok!" Ungen blei redd. Jeg ga opp og til slutt blei det stilt. Barnet hadde hylt seg i søvn. Minste er fremdeles våken. Dette skjer når rutinene brytes og sikkert derfor jeg blei så frustrert også. Jeg gikk inn til fireåringen å sa unnskyld. Men det får man jo ikke akkurat med seg når man sover. Æsj. Jeg overreagerer kanskje, men jeg kjenner meg elendig.

Anonymous poster hash: 675db...c65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud nå skjeddd det. Jeg er temperamentsfull og lever greit med det. Og en ting er når dette går utover egne barn, de må jo bare leve med det. Men idag brølte jeg til bonus på 4 år. Skikkelig. Jeg var så sint, bonus var lei seg. Ovetrøtt og hylte. Vekte minste. Og de hylte i kor på hvert sitt rom. Var stille litt, minste sovna igjen. Bonus starter å banke i veggen. Jeg hår inne. Sier det skal være stille. Da starter hylingen igjen! Jeg eksploderer. Hele ettermiddagen har vært stress, trass osv. Jeg skjønner jo at ikke det er fireåringen sin skyld. Jeg brølte skikkelig! "Nå er det nok!" Ungen blei redd. Jeg ga opp og til slutt blei det stilt. Barnet hadde hylt seg i søvn. Minste er fremdeles våken. Dette skjer når rutinene brytes og sikkert derfor jeg blei så frustrert også. Jeg gikk inn til fireåringen å sa unnskyld. Men det får man jo ikke akkurat med seg når man sover. Æsj. Jeg overreagerer kanskje, men jeg kjenner meg elendig.

Snakk med han om det i morgen! Det er vel så bra å reparere som aldri å gjøre feil.

Anonymous poster hash: cd00b...22d

Skrevet

Her var det flere ting som gjorde meg trist, men to ting satt igjen som en klump i magen;

1: at ungene dine "bare må leve med det"

2: at en liten 4åring hylte seg i søvn. Hos bonusmamma. Som er en furie pga "stress".

Trist.

Anonymous poster hash: 2888c...9cb

Skrevet

Men... Hvor i alle dager er far?

Anonymous poster hash: 70069...634

Skrevet

Her var det flere ting som gjorde meg trist, men to ting satt igjen som en klump i magen;

1: at ungene dine "bare må leve med det"

2: at en liten 4åring hylte seg i søvn. Hos bonusmamma. Som er en furie pga "stress".

Trist.

Anonymous poster hash: 2888c...9cb

Jeg brøler ikke i tide eller utide til egne barn heller. Men når det skjer føles det litt lettere fordi det nettopp er egne barn som jeg er sikker på og som er sikker på meg. Men det er ikke noe de er vant med for å si det sånn. Ja, jeg blir og trist av å tenke på resultatet i kveld. Veldig trist faktisk. Derfor søker jeg både råd og veiledning her inne.

Skal selvsagt snakke med barnet i morgen og beklage og gjøre det godt igjen så godt jeg kan.

Skrevet

Men... Hvor i alle dager er far?

Far var ute, men han burde jo selvsagt vært hjemme å passa på samboern sin på 37 år og barna.

Skrevet

Far var ute, men han burde jo selvsagt vært hjemme å passa på samboern sin på 37 år og barna.

Den som kun er hans burde han være hjemme og deale med selv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Du må tenke slik: Det er ikke farlig med dårlig vær og en storm i blant. Men dårlig klima er ikke bra for barn.

Å bli sur og sint kan skje med alle. Du skal ikke skrape og krype, men si du er lei for at du kjefta, og sørge for å passe rutinene en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...