Gå til innhold

Hjelp! Ang papirer på oppholdstillatelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kommer fra Frankrike og har bodd i Norge siden 2001. Han har helt til 2011 årlig fornyet papirene for oppholdstillatelse hos UDI, men da vi var der sist for å fornye papirene fikk vi beskjed om at det var kommet en ny lov som sa at dersom ekteskapet vårt består trenger han ikke fornye papirene. Nå har mannen min fått behov for hjelp hos NAV og de ber om papirer på oppholdstillatelse. Vi har litt panikk her og lurer på om vi har gjort noe galt eller om dette kan få noen følger. Håper virkelig noen her kan gangen i dette.. Takknemlig for svar😥

Anonymous poster hash: c8631...832

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er forvirret over at din mann har hatt behov for å fornye oppholdstillatelsen flere ganger. Min mann er nederlandsk og vi gikk bare på politistasjonen med alle papirene ganger når han kom til Norge. Etter ca 1 uke fikk vi brev i posten med ubegrenset oppholdstillatelse. Min mann har beholdt det nederlandske statsborgerskapet men har norsk fødselsnummer.

Anonymous poster hash: c09c1...985

Skrevet

Takk for svar. Min mann har alltid fått midlertidig oppholdstillatelse og har derfor måttet fornye denne årlig. Vi ble så glade da vi fikk beskjed om at han ikke trengte fornye da vi var der sist, men nå er vi så stressa for den siste oppholdstillatelsen han fikk gikk ut i 2011, og vi har ikke mottatt papirer etter dette. Hi

Skrevet

Det finnes en mulighet til å søke EØS registrering, og det betyr at din mann kan få ha oppholdstillatelse på bakgrunn av at han oppfyller vilkårene som EØS borger med enten egne midler, eller på bakgrunn av ekteskap med en som innfrir vilkårene.

Dette registreringsbeviset, er "ubegrenset" og skal ikke fornyes så lenge vilkårene er tilstede. Det går også an å søke om varig opphold som er det samme som permanent oppholdstillatelse(bruker varig opphold for EØS borgere)

Sjekk inne på Udi sine sider, ganske enkelt å finne frem der.

For å søke EØS registrering må du sende søknad via den elektroniske søkeportalen på Udi.no og bestille time hos ditt lokale politi med alle papirene. Registreringsbeviset skal bli utstedt på stedet om alt er OK.

Sikkert dette papiret nav er på jakt etter, finnes mange EØS borgere som har tillatelse etter den gamle utlendingsloven, men i hovedsak skal de søke om registreringsbevis nå i nyere tid.

Anonymous poster hash: a53c0...b44

Skrevet

Tusen takk for svar, mvh hi😊

Skrevet

Jeg er forvirret over at din mann har hatt behov for å fornye oppholdstillatelsen flere ganger. Min mann er nederlandsk og vi gikk bare på politistasjonen med alle papirene ganger når han kom til Norge. Etter ca 1 uke fikk vi brev i posten med ubegrenset oppholdstillatelse. Min mann har beholdt det nederlandske statsborgerskapet men har norsk fødselsnummer. Anonymous poster hash: c09c1...985

Mannen min er engelsk, og vi har gjort akkurat det samme som du beskriver.

Anonymous poster hash: 1a658...2d8

Skrevet

Hvorfor har han ikke fått permanent oppholdstillatelse? Det fikk jeg etter at jeg fornyet oppholdstillatelsen 3 ganger... Fikk da ett oppholdskort.

Anonymous poster hash: 4f073...597

Skrevet

Han har ikke fått tilbud om det, vet ikke hvorfor. Hi

Skrevet

Permanent oppholdstillatelse eller varig opphold er ikke noe man får tilbud om, men må søkes om.

Anonymous poster hash: a53c0...b44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...