Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 FAEN! Sorry! Jeg HAAATER å lage middag. Har tre børn, INGEN liker det samme. Eller, de kan like noe "festmat" - for jeg kan jo ikke lage hverdagsmat. Og jeg er så tom for ideer!! Jeg kan jo ikke spise festmt hver dag, har jo ikke råd til det, men jeg kan heller ikke lage fire forskjellige middager. Når jeg sliter med å motivere meg til å lage EN middag, så blir det hardt. Det minst strevsomme vi spiser her i hus er taco og pizza for da velger man selv hva man vil ha på. og det er ikke sånn at ungene mine er sjukt sære, men de liker bare DRITTMAT eller DYR mat, og de liker helt forskjellige ting. Jeg blir SPRØ!!! Jeg håperHVER dag at de skal glemme at vi må ha middag! Gruer meg HELE dagen til dagens middag, som jeg ALDRI greier å handle inn p åstorhandle, fordi jeg aldri greier å finne på noe mer Har forsøkt matprat osv men jeg blir bare uvel, for det er så mye piss. Kan derhjelpe meg? Anonymous poster hash: 68a4e...5d7
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Take it or leave it! Anonymous poster hash: d3cb3...609
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Nei. Det virker som om du har et holdningsproblem.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Barna må lære at man ikke bare kan få mat de liker kjempegodt hver dag. Og hvis de ikke vil ha det som er til middag får de vente til kveldsmaten. Anonymous poster hash: 12231...9f8
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Nei. Det virker som om du har et holdningsproblem. Jaja! Det driter jeg litt i om jeg har, ungene mine får ikke noe bedre kosthold av at jeg hater å lage mat og må endre holdningen min. Holdningen min til drittmat vil jeg ha uansett, men det hadde vært greit med noen normale tips om mat som ikke innebærer tzatziki eller manchego. Anonymous poster hash: 68a4e...5d7
lillesmula Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 Barna kan ikke bestemme middagen hver dag. Jeg har aldri og kommer aldri til å lage egen mat til barna. Her spises det som blir servert, ellers blir det brødskive.
Marriet Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 Vi hadde nesten samme problemet her, ditt høres dog litt mer alvorlig ut. Men barna ville ha det samme til middag hver dag (spagetti) og nekta å spise dersom det var noe annet. Vi gikk for adams matkasse og dere får spise den maten vi har. Oppmuntrer til å smake på alt, dersom man ikke liker noe av det er man sulten frem til kvelds. I sjeldne tilfeller er det ekstraservice, men kun når jeg virkelig forstår at en eller flere ikke liker maten på ordentlig. Det har funka her. Det beste er jo at det er mye mindre mas om middag og hva vi skal ha. Adam bestemmer
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Vi hadde nesten samme problemet her, ditt høres dog litt mer alvorlig ut. Men barna ville ha det samme til middag hver dag (spagetti) og nekta å spise dersom det var noe annet. Vi gikk for adams matkasse og dere får spise den maten vi har. Oppmuntrer til å smake på alt, dersom man ikke liker noe av det er man sulten frem til kvelds. I sjeldne tilfeller er det ekstraservice, men kun når jeg virkelig forstår at en eller flere ikke liker maten på ordentlig. Det har funka her. Det beste er jo at det er mye mindre mas om middag og hva vi skal ha. Adam bestemmer Adams er for dyrt, og ofte litt for "fancy". Jeg er flink til å lage mat, det er jeg virkelig. Men jeg er ikke noe glad i "barnemat" og jeg er ikke noe glad i sure unger heller. Jeg har full forståelse for at barna mine ikke liker mat, for det finnes masse mat jeg ikke liker heller. Samtidig syns jeg faktisk det er koselig å spise middag, men det er jo ikke noe koselig nå når hele dagen går med på å tenke på noe alle kanskje liker eller i det minste spiser. Sist uke laget jeg blomkålssuppe med bacon. Det liker jeg. Og to av barna liker blomkål, alle liker bacon. resten av suppa er jo bare fløte, så det er lite å ikke like. Hadde brød til. INGEN av de likte hele suppa. TO gikk sultne til sengs, siden middagen ble så sen. Jeg vil veldig gjerne at alle skal få spise noe de liker til middag, men jeg lager bare en middag. Og da er det ofte problemer med; tilbehør, stivelse eller kjøttet i seg selv. Det er faktisk veldig vanskelig å få det til å klaffe for alle tre! Er nesten så jeg savner babytiden med melk..............................og grøt.. Anonymous poster hash: 68a4e...5d7
Marriet Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Vi hadde nesten samme problemet her, ditt høres dog litt mer alvorlig ut. Men barna ville ha det samme til middag hver dag (spagetti) og nekta å spise dersom det var noe annet. Vi gikk for adams matkasse og dere får spise den maten vi har. Oppmuntrer til å smake på alt, dersom man ikke liker noe av det er man sulten frem til kvelds. I sjeldne tilfeller er det ekstraservice, men kun når jeg virkelig forstår at en eller flere ikke liker maten på ordentlig. Det har funka her. Det beste er jo at det er mye mindre mas om middag og hva vi skal ha. Adam bestemmer Og ekstraservicen er brødskiver, ikke egen middag.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 Jaja! Det driter jeg litt i om jeg har, ungene mine får ikke noe bedre kosthold av at jeg hater å lage mat og må endre holdningen min. Holdningen min til drittmat vil jeg ha uansett, men det hadde vært greit med noen normale tips om mat som ikke innebærer tzatziki eller manchego. Anonymous poster hash: 68a4e...5d7 Da finner man miste felles multiplum og startet der. Hva liker alle. Hva liker de fleste. Når vi har fiskegrateng steker jeg et fiskestykke til han som ikke liker grateng. Tilbehøret er det samme. Det krever ikke noe ekstra tid eller innsats heller. Hvis det er ting ingen liker kan du i grunn vurdere å droppe det fra menyen en periode. Prøv noe nytt en gang i uka. Anonymous poster hash: 81cb7...d0a
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 Da finner man miste felles multiplum og startet der. Hva liker alle. Hva liker de fleste. Når vi har fiskegrateng steker jeg et fiskestykke til han som ikke liker grateng. Tilbehøret er det samme. Det krever ikke noe ekstra tid eller innsats heller. Hvis det er ting ingen liker kan du i grunn vurdere å droppe det fra menyen en periode. Prøv noe nytt en gang i uka. Anonymous poster hash: 81cb7...d0a Jeg har ikke noe nytt å komme med. Det er jo problemet. Jeg kan fint lage middag hver dag hele uka som alle spiser, men det er den samme dritten hver dag. I helgene berger vi oss jo på "fin" mat. Problemet er jo ikke å finne noe alle liker, sånn egnetlig, jeg tåler åikke like middagen, men problemet er å finne noe nytt, som vi ikke har laget titusen gange før, og som er sunnere enn fiskepinner, fiskegrateng, pølser o.l. Spør jeg ungene hva de vil ha har de jo alltid de sammen svarene. Jeg er så lei av å lage mat nå. Vil helst bare lage alt i form. Orker ikke mer. Anonymous poster hash: 68a4e...5d7
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 Hva er fin mat og festmat? Anonymous poster hash: c50a5...986
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 (endret) Her. Mat i form. I tillegg kommer jo lasagne og fiskegrateng. http://www.godt.no/#!/artikkel/23420765/gode-oppskrifter-paa-mat-i-form Endret 11. april 2016 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 Ja! Dritt lei jeg også! Enten er det drittlag eller "fjong mat" jeg ikke kan uttale navnet på uten å høres kanon drita ut. Samme gjelder matprat, rema1000 "middag for under 100", kiwi middagstips og ALT du googler. Tips har jeg kkke om du ikke vil overta min kjedelige dritt bestående av kjøttboller i peppersaus, pasta med pølse/kjøttdeig, Grandiosa annenhver uke, pølser hver omsdag, taco hver fredag og laksegryte når jeg er kreativ (men da må jeg i frysedisken da- om du skjønner) Anonymous poster hash: f2425...aa9
lillesmula Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 Laks eller annen fisk på en seng av grønnsaker og potet tenkes i oven med hollandaise saus til. Marinerte kyllingfileter stekes i stekovnen med wok grønnsaker, ris og en saus. Prøv ut forskjellige supper og lag gjerne samme maten om igjen selvom de ikke liker det så veldig. Barn må ofte smake samme maten flere ganger for å like den. Lykke til😊
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #16 Skrevet 11. april 2016 Barna kan ikke bestemme middagen hver dag. Jeg har aldri og kommer aldri til å lage egen mat til barna. Her spises det som blir servert, ellers blir det brødskive. Den hadde fungert her i huset hvertfall,sønnen min vil mer enn gjerne heller ha skive enn middag omtrent uansett hva vi har. Han er bare rett og slett mer glad i brødmat enn varmmat. Anonymous poster hash: 51709...e0f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #17 Skrevet 11. april 2016 Ja! Dritt lei jeg også! Enten er det drittlag eller "fjong mat" jeg ikke kan uttale navnet på uten å høres kanon drita ut. Samme gjelder matprat, rema1000 "middag for under 100", kiwi middagstips og ALT du googler. Tips har jeg kkke om du ikke vil overta min kjedelige dritt bestående av kjøttboller i peppersaus, pasta med pølse/kjøttdeig, Grandiosa annenhver uke, pølser hver omsdag, taco hver fredag og laksegryte når jeg er kreativ (men da må jeg i frysedisken da- om du skjønner) Anonymous poster hash: f2425...aa9 Høres ut som min kjedelige drittmat det der. Anonymous poster hash: 68a4e...5d7
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #18 Skrevet 11. april 2016 Hva spør du etter egentlig? Nye fancy oppskrifter? Her er middag stort sett : lapskaus, kjøttkaker I brun saus, ffiskeboller, spagetti og kjøttdeig, kylling med sweet and sur. Wok. Fiskesuppe. Lammefrikasse, hønsefrikasse. Mye av dette kan lages I store mengder. Og enten fryses ned, eller spise det samme et par dager på Vi spiser middag ca kl 16 . 30. Og barna kveldsmat kl 17.30 Om de ikke spiser middag da- så klarer de å vente med mat til kveldsmat. .. gir ingen alternativ til middag. Man må smake. Anonymous poster hash: c8657...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå