Gå til innhold

Arbeidsavklaring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært på arbeidsavklaring når også har hatt en deltidsjobb som er alt man klarer å jobbe? Jeg er innkalt til det nå og lurer veldig på hvordan dette skal gjennomføres når jeg ikke har krefter igjen utover det jeg gjør i min 50% stilling. Både lege, spesialist og nav regner med at jeg blir delvis ufør men jeg må gjennom en avklaring først. Vil det gå utover den jobben jeg allerede har??

 

Anonymous poster hash: 74d72...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan vel jobbe opp til 60% uten å miste pengestøtten fra NAV,



Anonymous poster hash: b4f83...a65
Skrevet

Jeg hadde arbeidsavklaring i min vanlige jobb, prøvde forskjellige stillingsprosenter, tilrettelegging osv. Å skulle avklares i forhold til andre yrker har aldri vært noe tema.



Anonymous poster hash: 32e77...02f
Skrevet

Trodde det var 50% man Max kan jobbe, er egentlig ganske sikker på det siden det ikke er en yrkesskade. Hvordan blir da avklaringen gjennomført??

 

Anonymous poster hash: 74d72...fb1

Skrevet

Du kan jobbe mer når du har det i oppfølgingsplanen din at du skal prøves ut, da kan du faktisk jobbe opptil 80% i en periode uten å miste aap. Men det er en forutsetning at det er i samarbeid med nav, i forbindelse med opptrapping/utprøving og at du har det i oppfølgingsplanen for denne perioden.



Anonymous poster hash: 32e77...02f
Skrevet

 

Du kan jobbe mer når du har det i oppfølgingsplanen din at du skal prøves ut, da kan du faktisk jobbe opptil 80% i en periode uten å miste aap. Men det er en forutsetning at det er i samarbeid med nav, i forbindelse med opptrapping/utprøving og at du har det i oppfølgingsplanen for denne perioden.

 

Anonymous poster hash: 32e77...02f

"Problemet" er jo at jeg ikke har helse til å være i aktivitet mer enn 50%.. Hva gjør man da?

 

Anonymous poster hash: 74d72...fb1

Skrevet

"Problemet" er jo at jeg ikke har helse til å være i aktivitet mer enn 50%.. Hva gjør man da?

 

Anonymous poster hash: 74d72...fb1

Da snakker man med nav, du skal jo i et møte og du kan be om at legen din også skal være med på det møtet. Krever nav at du skal prøve 60% i to uker så prøver du 60% i to uker og sier ifra hva som skjer, f.eks at du blir sykere og bare makter 30% tredje uka pga symptomforverringen. Greia er at du skal prøve og finne ut hva du max kan klare.

 

Anonymous poster hash: 32e77...02f

Skrevet

Da prøver du 60 % en uke eller så og sier at det ikke fungerer.



Anonymous poster hash: 1b3df...bd1
Skrevet

 

Jeg hadde arbeidsavklaring i min vanlige jobb, prøvde forskjellige stillingsprosenter, tilrettelegging osv. Å skulle avklares i forhold til andre yrker har aldri vært noe tema.

 

Anonymous poster hash: 32e77...02f

Samme her. Endte med 80 % uføretrygd.

 

Anonymous poster hash: 52017...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...