Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Har dere noen gode?) Anonymous poster hash: a003f...cd2
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Jeg lager gjerne pølsegrateng. Koker makaroni, lager en tjukk hvit saus som jeg har makaronien oppi. Steker pølser (alt går, middagspølser, wiener m.m.) og om jeg har, også bacon eller skinke. Blander dette oppi sausen også. Har gjerne oppi en pose frosne grønnsaker (erter, mais, gulrot) også. Om jeg ikke har dette, så steker jeg feks vårløk og vanlig løk og har i. Skiller så tre egg. Blander plommene i sausen. Pisker hvitene stive, og vender helt til slutt også dem i sausen. Har i ildfast form, har på enten strøkavring/griljermel eller ost. Setter i ovnen 30-50 minutter, alt etter hvor stor porsjon jeg har laget. Serveres med koke poteter og smeltet smør. Anonymous poster hash: e0c53...2ed
Kjerringa med agurken Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 (endret) Eggefri variant: 4 poser potetmos (ha ekstra melk oppi, mindre vann og husk gressløk). 1 pakke med amerikansk blanding- blandes med potetmosen når den er ferdig- husk på stor kjele. Ikke kok grønnsakene- de kan enten være frosne eller tint. Mosen og grønnsakene legges i en smurt stor ildfast form. 1 pakke med wiener kuttes i tynne skiver og legges oppå potetmosen. 250-500g ost på toppen og inn i ovnen (225 grader) til osten er gylden. Alt vil da være gjennomvarmt og godt. Ketchup oppå er populært - spesielt blant barn. Ikke verdens sunneste, men man får i kresne barn grønnsaker og man har da som regel mat for enten 5-6 personer eller for 2 dager for en mindre familie. Du kan lage gratenger av det meste med tykk hvit saus - da slipper man egg. F.eks stek bacon, kylling og forvell broccoli. Halvkok pasta penne eller skruer. Bland inn hvit tykk saus (med muskatnøtt) med resten og fordel det i en smurt form. Toppes selvsagt med ost- 225 grader frem til osten er gylden Endret 11. april 2016 av Froggi83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå