Gå til innhold

Inspirert; syns dere 18000 for en ny sofa er dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår kostet 17000 ny, og jeg syns ikke det var så dyrt. Er tross alt en sofa. Og nei, vi har ikke mye penger. Tjener vel en 600000 tilsammen i året.

Anonymous poster hash: 4d944...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det. Det finnes veldig gode sofaer til en mye lavere pris.

Jeg forstår at andre velger det, dømmer ikke. Men for meg er det for mye penger på en sofa. Jeg hadde kanskje brukt 10000, og spart resten av de 8 på en reise :)

Anonymous poster hash: f5f18...9e9

Skrevet

Absolutt ikke. 60.000 er dyrt. Men alle kjøper etter ønske, evne og bruk. Skulle jeg kjøpt en ny når jeg skulle ha barn ville jeg valgt en litt rimelig eller brukt, da, så jeg kunne kjøpt en ny etter hvert. Kjøpte selv skinnsofa før barn, genialt med gulp og gris. Men kjøpte på salg:)

Anonymous poster hash: c8e33...0a6

Skrevet

Her kjøpte vi en billig skinnsofa som har vært helt perfekt, god å sitte i, helt grei for middagslurer, tåler barn og søl, lett å vaske og i det hele tatt perfekt med tanke på små barn i huset. Kunne ikke tenkt meg å kjøpe en dyr sofa før ungene var mye eldre enn de er nå, ser for meg mye stress og jobb for å holde den vedlike spesielt med tanke på prisen den vil da koste. 

Anonymous poster hash: 599cf...002
Skrevet

Ja det synes jeg, men folk betaler gjerne det og mer så da blir prisen der etter og.

Anonymous poster hash: 460ab...345

Skrevet

Nei vi kjøpte sofa til 18.000kr for 5 år siden den er like fin og trekkene kan tas av for vasking, og jammen taler ikke den at barna hopper og vi herjer i den og.

Skrevet (endret)

Ikke veldig dyrt nei, men man får selvfølgelig billigere.

Vi kjøpte ny for to år siden til 18K og hadde vel forventet at den holdt seg bedre til den prisen, men slik er det tydeligvis med møbelstoff idag. Nupper og falmer i stoffet tross høy Martindale verdi. 

Endret av HvittHus
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Kjøpte sofa for 6 år siden til 32.000,- satser på at den holder i 10 år til ;)

Skrevet

Nei. 

Anonymous poster hash: e65cc...ca1
Skrevet

Det er jo mange penger, men ikke dyrt for en kvalitetssofa. Kommer jo litt an på om ddt menes en diger hjørnesofa eller en liten to-seter.

Vi betalte vel ca. det for vår 3-seter for 10 år siden. Den holder i 10 år til.

Anonymous poster hash: 28bbb...fad

Skrevet

Ja, for oss er det det.

Anonymous poster hash: 8e5f8...cbe

Skrevet

Definitivt. Selv med dobbelt av deres inntekt.

Skrevet

Kommer an på hva du mener med dyrt, det er jo relativt. For oss er det dyrt for en sofa, vi følte vi virkelig slo på stortromma i fjor da vi kjøpte en på salg til 10.000,-. Første gang vi har kjøpt ny sofa faktisk.

Anonymous poster hash: 60a87...510
Skrevet

Vi ga 15 000 for vår, og det var en av de rimeligste.

Kjøpte på bohus.

Klart det er masse penger, men for en stor god sofa så syntes jeg det er en overkommelig pris. Og jwg er egentlig sær når det kommer til penger 😉

Skrevet

Jeg vil ikke kalle en sofa til under 20.000 dyr. Det er ikke en billig sofa, det er helt normal pris. Det er mye penger, men sofa kjøper man ikke ofte, de bør holde 10-15 år ihvertfall.

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Både og. Jeg syns 18 000,- for en sofa som ikke tåler at et barn hopper i den og ikke en gang kan repareres, er dyrt. Da er det ikke verdt pengene. Kjøper man en god kvalitetssofa som tåler litt, så syns jeg det er innafor. Men noe mer enn det kunne det ikke falle meg inn å bruke på en sofa

Skrevet

Vår kostet 32000. En stor hjørnesofa, som tåler søl, barn og besøk ☺️ Jeg synes det var mye penger den gang, men har virkelig fått en med god kvalitet!

Anonymous poster hash: 34d88...58c

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si det er, men igjen så kommer det an på størrelsen av sofaen. Vi kjøpte en stor hjørnesofa og den kostet 35.000 kr og var en av de "billigste" vi så på.

Skrevet

Definer sofa. Det kan jo være en bitteliten sak eller en svær u-sofa. Vi betalte 21.000 for vår, men den er 5 meter lang med to hjørner, og verdt hver en krone.

Anonymous poster hash: a23b4...d57

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge unga er under 16, så ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...