Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Jeg lurer på hvorfor det er slik at de som har prøvd lenge på å bli gravide som 2 år +++++, blir dømt nord og ned dersom de " klager" på sine gravidplager. Hører VELDIG mye av dette blant venner og bekjente, og har etter litt researche funnet ut at det er veldig vanlig rundt om i verden. Det menes at de/ vi som har forsøkt så lenge ikke har noen rett til å klage, vi skal bare være takknemlige for at vi til slutt fikk til å bli gravide. Og ikke så frekke eller utakknemmelig at vi våger å yttre et au eller off. Tross alt, vi ba om det selv. Men på samme tid, så blir de som ikke ønsket graviditeten ( prevansjonsfeil osv osv ) hyllet som superhelter, fordi de tar jo ansvar og beholder den uplanlagte babyen. Så DE kan klage alt de vil, de har tross alt ofret livet sitt for livet i magen. Nå sier selvsagt ikke jeg at ALLE er slike og dømmer, men dessverre oppleves det at MANGE er. Hva tenker du om dette ? Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Jeg har ikke observert det samme, men ser ofte her inne at folk får beskjed om å ta seg sammen når de klager, de er i det minste gravide. Skjønner at det er sårt at enkelte blir gravide ved et uhell når en selv har slitt lenge, men bekkenløsning og hyperemesis er like grusomt uansett. Anonymous poster hash: 81a66...526
Fandens Oldemor Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Jeg har heller inntrykk av at ALL klaging på gravidplager blir dårlig mottatt av mange, nettopp fordi man har valgt det selv. Og fordi alle andre har klart å komme gjennom det, så man har ingen grunn til å klage. "Graviditet er ingen sykdom" osv. Tror det er noe alle gravide blir møtt med i større eller mindre grad, uavhengig av hvor lenge man har prøvd.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Jeg har ikke observert det samme, men ser ofte her inne at folk får beskjed om å ta seg sammen når de klager, de er i det minste gravide. Skjønner at det er sårt at enkelte blir gravide ved et uhell når en selv har slitt lenge, men bekkenløsning og hyperemesis er like grusomt uansett. Anonymous poster hash: 81a66...526 Den har jeg også desverre sett. Nå var det ikke den problemstillingen denne tråden var om. Men det stemmer 100 %. Veldig mange av de som har blitt gravide enten pga feilet prevansjon, eller på naturlig vis innen en rimelig kjapp tid, blir dømt av mange av de som sliter med å bli gravide. Det går nok begge veier, eller ikke nok, men det gjør det. Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Jeg er så heldig:) Alle jeg kjenner eller møtte under graviditeten var så forståelsesfulle, snille og gode. Av og til ble det nesten for mye;) "Nei, sitt, jeg henter vann til deg!" Var ekstremt plaget med ligamentsmerter, og møtte bare hensynsfullhet og smil. Var veldig kvalm de første ukene, men da kunne jeg ikke si noe, og orket uansett ikke å være med folk. Men hører jo om andre som får slike negative tilbakemeldinger. Synes det er så leit. Et svangerskap er tøft for mange. Anonymous poster hash: 5de38...e43
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #6 Skrevet 11. april 2016 Jeg synes det er sytete å klage over PLAGER. Blitt den nye sporten. Å klage på alt. Sykdom kan man klage over men å syte over småting som er vanlige plager blir for meg "se på meg jeg er gravid og det er synd på meg" å gå gravid er en tung jobb og selvsagt følger det plager med. Når jeg ser tråder her inne med folk som klager over dårlig matlyst (uten kvalme, de har bare ikke lyst på noe) blir det bare latterlig og koketteri. Å gå gravid er tøft. Anonymous poster hash: 0d771...d29
Luksusdyret Skrevet 11. april 2016 #7 Skrevet 11. april 2016 Jeg synes det er sytete å klage over PLAGER. Blitt den nye sporten. Å klage på alt. Sykdom kan man klage over men å syte over småting som er vanlige plager blir for meg "se på meg jeg er gravid og det er synd på meg" å gå gravid er en tung jobb og selvsagt følger det plager med. Når jeg ser tråder her inne med folk som klager over dårlig matlyst (uten kvalme, de har bare ikke lyst på noe) blir det bare latterlig og koketteri. Å gå gravid er tøft. Anonymous poster hash: 0d771...d29 Vel, enkelte plager kan være like ille, eller verre, enn sykdom. Sure oppstøt er ingen sykdom, ei heller rastløse bein, men det kan gjøre den gravide utmattet og ødelagt. Det ER utrolig vondt med sure oppstøtt/halsbrann, og har man rastløse bein så er det umulig å få sove. Sover man ikke på mange dager så er man ødelagt psykisk og fysisk. Men det kan man liksom ikke klage på for det er ikke SYKDOM, men PLAGER.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #8 Skrevet 11. april 2016 Jeg synes det er sytete å klage over PLAGER. Blitt den nye sporten. Å klage på alt. Sykdom kan man klage over men å syte over småting som er vanlige plager blir for meg "se på meg jeg er gravid og det er synd på meg" å gå gravid er en tung jobb og selvsagt følger det plager med. Når jeg ser tråder her inne med folk som klager over dårlig matlyst (uten kvalme, de har bare ikke lyst på noe) blir det bare latterlig og koketteri. Å gå gravid er tøft. Anonymous poster hash: 0d771...d29 Klapper og bukker - her har vi det perfekte eksempel. Du må ha hatt helt ekstremt enkle. Graviditeter altså. Noen folk er rett og slett bare amøber :/ Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #9 Skrevet 11. april 2016 Hvis jeg har hørt på noen klage i 2 år for ikke å bli gravid blir et dobbelt irriterende å høre klager over graviditeten. Anonymous poster hash: a5820...281
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #10 Skrevet 11. april 2016 Hvis jeg har hørt på noen klage i 2 år for ikke å bli gravid blir et dobbelt irriterende å høre klager over graviditeten. Anonymous poster hash: a5820...281 Og igjen et skinnende eksempel på dumhet. For det første : vet du hvor tøft, smertefullt og utrolig vanskelig det er både for en selv og partner å ha problemer med å ikke klare å bli gravid ? Tviler. Man klager ikke over å ikke kunne bli gravid, man yttrer sine ytterst vonde følelser om temaet. Sånne som deg burde få en sokk stappa i kjeften, aner du hvor mye det sårer de som faktisk prøver alt i verden, å få høre at de klager ? Idiot ! For det andre : når man endelig har blitt gravid - tror du det er enklere å håndtere kvalmen, de sinnsyke krampene, hodepinene, ryggsmertene, trøttheten osv bare fordi man har prøvd lenge? Kan love deg at det blir ikke enklere i det hele tatt. Smertene og kvalmen er den samme. Det er eksakt slike utsagn som ditt jeg snakker om i hovedinnlegget. Usympatisk og bak mål. Kjenner jeg får hele deg langt oppi halsen. Blir faktisk så jeg får totalt avsmak for deg. Æsj ! Stakkarslige menneske ! Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #11 Skrevet 11. april 2016 Hvis jeg har hørt på noen klage i 2 år for ikke å bli gravid blir et dobbelt irriterende å høre klager over graviditeten. Anonymous poster hash: a5820...281 Men herregud. Ingen vil jo bli gravid fordi at det i seg sjøl er så jævlig kult. Tviler på at de klager på at ungen kommer! Anonymous poster hash: df555...a08
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #12 Skrevet 11. april 2016 Klapper og bukker - her har vi det perfekte eksempel. Du må ha hatt helt ekstremt enkle. Graviditeter altså. Noen folk er rett og slett bare amøber :/ Anonymous poster hash: 8e00f...f40 Tåler du ikke å høre at folk er lei sånne som deg? Bli voksen før du blir gravid er mitt råd. Og amøber? Slike ting er det småunger som sier. Anonymous poster hash: 0d771...d29
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #13 Skrevet 11. april 2016 Men herregud. Ingen vil jo bli gravid fordi at det i seg sjøl er så jævlig kult. Tviler på at de klager på at ungen kommer! Anonymous poster hash: df555...a08 Tja......når ungen kommer, så klages det på lite søvn, såre pupper osv osv...... Personlig er jeg aldeles ikke overbegeistret over personer som KLAGER over hverken manglende graviditet, graviditetsplager eller småbarnsplager! Jeg føler stor empati med med som sliter med å bli gravide, jeg føler virkelig med de som går gjennom en graviditet med mye kvalme og jeg har absolutt sympati med de som sover dårlig! Men jeg hater klaging og syting!! Man trenger ikke klage til de rundt seg selv om man har plager. Man kan fint fortelle at man f.eks ikke orker å være sosial pga trøtthet, at jentekvelden utgår fordi man er kvalm og ikke orker lukten av mat osv. Og det går fint an for de rundt å stelle god med gravide, snakke om plager eller småbarnslivets små underverker og kvelende fornemmelser uten å høre på sutring og klaging! Anonymous poster hash: a15c4...453
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #14 Skrevet 11. april 2016 Tåler du ikke å høre at folk er lei sånne som deg? Bli voksen før du blir gravid er mitt råd. Og amøber? Slike ting er det småunger som sier. Anonymous poster hash: 0d771...d29 Sånne som meg ? Som i hva, gravid og sliten, selv om jeg har ønsket dette lenge ? NEI, det tåler jeg faktisk ikke. Det er uhørt å bli " lei" av slikt. Usympatisk. Og i call'em as i see'em. Man er en meget stusselig amøbe om man ikke evner å behandle andre mennesker enn som så. Anbefaler deg å adoptere bort unga dine, sånn at du kan bli voksen, og forstå hva empati er. Så de ikke lærer seg at sånne som deg er okej mennesker å bli. Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #15 Skrevet 11. april 2016 Tja......når ungen kommer, så klages det på lite søvn, såre pupper osv osv...... Personlig er jeg aldeles ikke overbegeistret over personer som KLAGER over hverken manglende graviditet, graviditetsplager eller småbarnsplager! Jeg føler stor empati med med som sliter med å bli gravide, jeg føler virkelig med de som går gjennom en graviditet med mye kvalme og jeg har absolutt sympati med de som sover dårlig! Men jeg hater klaging og syting!! Man trenger ikke klage til de rundt seg selv om man har plager. Man kan fint fortelle at man f.eks ikke orker å være sosial pga trøtthet, at jentekvelden utgår fordi man er kvalm og ikke orker lukten av mat osv. Og det går fint an for de rundt å stelle god med gravide, snakke om plager eller småbarnslivets små underverker og kvelende fornemmelser uten å høre på sutring og klaging! Anonymous poster hash: a15c4...453 Og det er da du som bestemmer og er fasiten på hva som er okej og hva som er klaging ug syting da eller ? Hva er det egentlig med at 90 % av kjettingene på forumet ( som 70 % av de igjen er mødre ) å være så totalt blotta for sympati, empati og å bry seg om andre mennesker. Hadde dere vært mine venner, så hadde dere ikke vært det lenge om dere viste en slik holdning. Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #16 Skrevet 11. april 2016 Jeg opplevde faktisk motsatt. Dvs, jeg hadde blitt gravid - uplanlagt - og slet mye med kvalme. Da vi fikk besøk av et par som ikke på det tidspunktet hadde klart å blir gravide. Det var rotete i heimen, og jeg skjemtes, så sa derfor at jeg beklaget rotet, men at jeg var veldig dårlig. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte klage, jeg var jo hvertfall gravid. Jeg forstår godt at det var vondt for henne, men mitt mål var jo å unnskylde meg selv.. Ikke sutre over at jeg var gravid. Men men, vi mennesker har jo så mye å slite med, og vi ser gjerne kun oss selv, uansett hvilken situasjon det måtte være. Anonymous poster hash: 71580...0d6
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #17 Skrevet 11. april 2016 Og igjen et skinnende eksempel på dumhet. For det første : vet du hvor tøft, smertefullt og utrolig vanskelig det er både for en selv og partner å ha problemer med å ikke klare å bli gravid ? Tviler. Man klager ikke over å ikke kunne bli gravid, man yttrer sine ytterst vonde følelser om temaet. Sånne som deg burde få en sokk stappa i kjeften, aner du hvor mye det sårer de som faktisk prøver alt i verden, å få høre at de klager ? Idiot ! For det andre : når man endelig har blitt gravid - tror du det er enklere å håndtere kvalmen, de sinnsyke krampene, hodepinene, ryggsmertene, trøttheten osv bare fordi man har prøvd lenge? Kan love deg at det blir ikke enklere i det hele tatt. Smertene og kvalmen er den samme. Det er eksakt slike utsagn som ditt jeg snakker om i hovedinnlegget. Usympatisk og bak mål. Kjenner jeg får hele deg langt oppi halsen. Blir faktisk så jeg får totalt avsmak for deg. Æsj ! Stakkarslige menneske ! Anonymous poster hash: 8e00f...f40 Jeg tror at en del mennesker har enormt behov for å klage uansett hvor de er i livet. Det er sikkert synd på deg av mange ulike årsaker, men det er like fult kjedelig å høre syting år ut og år inn. Du får ikke mer medlidenhet av å klage mer, bare mer irritasjon. Anonymous poster hash: a5820...281
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #18 Skrevet 11. april 2016 Vet du hva, hi? Jeg tror du skal ta deg en god rusletur, etterfulgt av en deilig kopp te i badekaret. Se om det hjelper på humøret. Skjønner at du er frustrert og engasjert, men det er ingen grunn til å svare alle så ampert. Anonymous poster hash: 81a66...526
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #19 Skrevet 11. april 2016 Jeg hadde veldig lette svangerskap, slapp unna både kvalme og bekkenløsning. Litt mer vann i kroppen på slutten, så hadde ikke noen grunn til å klage. At andre klager har jeg heldigvis full forståelse for. Så lenge det ikke er min kropp det er snakk om kan jeg ikke synse noe om "vondter" i andres kropper. Jeg velger å være raus å generøs, det har jeg aldri tapt på. Gjelder de fleste. Om noen klager vil de kanskje ha litt oppmerksomhet, og hvorfor ikke gi det? Koster så lite... Anonymous poster hash: bd65f...c46
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #20 Skrevet 11. april 2016 Sånne som meg ? Som i hva, gravid og sliten, selv om jeg har ønsket dette lenge ? NEI, det tåler jeg faktisk ikke. Det er uhørt å bli " lei" av slikt. Usympatisk. Og i call'em as i see'em. Man er en meget stusselig amøbe om man ikke evner å behandle andre mennesker enn som så. Anbefaler deg å adoptere bort unga dine, sånn at du kan bli voksen, og forstå hva empati er. Så de ikke lærer seg at sånne som deg er okej mennesker å bli. Anonymous poster hash: 8e00f...f40 Jeg kunne gitt et ordentlig svar. Men når du fremstår som du gjør, fortjener du ikke det. Nå skal jeg være like stygg i kjeften som deg: Har du tenkt på at det er karma og naturen som forteller at du ikke bør få barn, siden det har tatt så lang tid for deg å bli gravid? Kanskje du burde adoptere bort ungen din du også for holdninger som dine er best forblir hos deg?! Vet du hva? Jeg kan nesten love deg at det er ikke det at du har gravidplager i seg selv at folk blir lei deg. Hvis du er like sjarmerende i virkeligheten som her, skal jeg love deg at folk blir irritere og virkelig ikke føler sympati/empati med deg, gravid eller ei. Anonymous poster hash: d3067...a4b
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #21 Skrevet 11. april 2016 Sånne som meg ? Som i hva, gravid og sliten, selv om jeg har ønsket dette lenge ? NEI, det tåler jeg faktisk ikke. Det er uhørt å bli " lei" av slikt. Usympatisk. Og i call'em as i see'em. Man er en meget stusselig amøbe om man ikke evner å behandle andre mennesker enn som så. Anbefaler deg å adoptere bort unga dine, sånn at du kan bli voksen, og forstå hva empati er. Så de ikke lærer seg at sånne som deg er okej mennesker å bli. Anonymous poster hash: 8e00f...f40 Hva oppnår du med å syte? Annet enn å forpeste dine omgivelser med problemer de ikke kan hjelpe deg med? Jeg har sympati med SYKE folk. Ikke de som klager over vondt både her og der fra uke 6 omtrent. Og hvis man skal bekymre seg for noens barn hadde jeg vært mer bekymret for dine. Du er ikke helt god i hodet slik du svarer. Pass munnen din du. Og slutt å syte. Ingen som liker en syter. Anonymous poster hash: 0d771...d29
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #22 Skrevet 11. april 2016 Jeg kunne gitt et ordentlig svar. Men når du fremstår som du gjør, fortjener du ikke det. Nå skal jeg være like stygg i kjeften som deg: Har du tenkt på at det er karma og naturen som forteller at du ikke bør få barn, siden det har tatt så lang tid for deg å bli gravid? Kanskje du burde adoptere bort ungen din du også for holdninger som dine er best forblir hos deg?! Vet du hva? Jeg kan nesten love deg at det er ikke det at du har gravidplager i seg selv at folk blir lei deg. Hvis du er like sjarmerende i virkeligheten som her, skal jeg love deg at folk blir irritere og virkelig ikke føler sympati/empati med deg, gravid eller ei. Anonymous poster hash: d3067...a4b Det er veldig sjeldent at det funker å si samme sak tilbake for å såre. Noe dette viste. Det preller egentlig bare av. Jeg har ikke sagt det er meg det gjelder. Jeg skrev vi som har slitt, men jeg har faktisk blitt behandlet veldig fint. ( bortsett fra av deg ). Men det er mange av mine venner og bekjente som desverre ikke har fått samme. Og det gjør meg forbanna. Og hvilke holdninger er det jeg helst ikke skal videreføre til barnet mitt ? Empati, sympati, evnen til å se andre enn meg selv ? Forstår liksom ikke helt hva du sikter til. Min holdning om at sånne som deg ikke skal få trykke folk i søla, og at ALLE har like mye verdi, samme hva. Er noe jeg er veldig stolt av å lære barnet mitt. Sånne som deg er født til å rive i stykker andre mennesker, få de til å føle seg deg underlegen, fordi du ser på deg selv som det perfekte eksemplar av mennesket. Men jeg kan fortelle deg det kjære deg, at du er et dårlig eksempel. Hadde du vært et produkt i en hvilken som helst produksjon på fabrikk, ville du ha blitt forkastet som feilvare ! Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #23 Skrevet 11. april 2016 Det er veldig sjeldent at det funker å si samme sak tilbake for å såre. Noe dette viste. Det preller egentlig bare av. Jeg har ikke sagt det er meg det gjelder. Jeg skrev vi som har slitt, men jeg har faktisk blitt behandlet veldig fint. ( bortsett fra av deg ). Men det er mange av mine venner og bekjente som desverre ikke har fått samme. Og det gjør meg forbanna. Og hvilke holdninger er det jeg helst ikke skal videreføre til barnet mitt ? Empati, sympati, evnen til å se andre enn meg selv ? Forstår liksom ikke helt hva du sikter til. Min holdning om at sånne som deg ikke skal få trykke folk i søla, og at ALLE har like mye verdi, samme hva. Er noe jeg er veldig stolt av å lære barnet mitt. Sånne som deg er født til å rive i stykker andre mennesker, få de til å føle seg deg underlegen, fordi du ser på deg selv som det perfekte eksemplar av mennesket. Men jeg kan fortelle deg det kjære deg, at du er et dårlig eksempel. Hadde du vært et produkt i en hvilken som helst produksjon på fabrikk, ville du ha blitt forkastet som feilvare ! Anonymous poster hash: 8e00f...f40 Hvis alle er like mye verdt, er det da greit å å skrive like mye nedsettende dritt til hvem som helst som du gjør her, eller er det bare alle som er enige med deg som bør behandles med respekt? Anonymous poster hash: a5820...281
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #24 Skrevet 11. april 2016 Hvis alle er like mye verdt, er det da greit å å skrive like mye nedsettende dritt til hvem som helst som du gjør her, eller er det bare alle som er enige med deg som bør behandles med respekt? Anonymous poster hash: a5820...281 Skriver ikke nedsettende dritt til de som ikke oppfører seg som dritt... Ja alle er like mye verdt, men det betyr få ikke at de kan være så inni helsikkes jævlige mot noen uten at de har fortjent det. Og ja, sånne som denne anonyme fortjener det !! Anonymous poster hash: 8e00f...f40
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #25 Skrevet 11. april 2016 Skriver ikke nedsettende dritt til de som ikke oppfører seg som dritt... Ja alle er like mye verdt, men det betyr få ikke at de kan være så inni helsikkes jævlige mot noen uten at de har fortjent det. Og ja, sånne som denne anonyme fortjener det !! Anonymous poster hash: 8e00f...f40 Du har uansett et begrenset ordforråd. Du burde øve på å diskutere litt mer saklig. Anonymous poster hash: 0d771...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå