Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #1 Skrevet 11. april 2016 Er gravid med vårt første felles barn. Jeg har barn fra tidligere. Er 38 år og i full jobb enda. Men er så trøtt !! Jeg holder huset rent og ryddig, middag hver dag og hjelper barnet mitt med lekser .men sovner tidlig , da ofte på sofaen eller i senen til barnet mitt mens jeg legger henne. Og mannen hater dette.. Mener jeg burde holde meg våken sammen med han, slik at vi får legge oss samtidig. Vi har nesten ikke sex (dette er like mye han, for med en gang jeg orker tar jeg initiativ, men det må passe han) og jeg prøver så godt jeg kan å få til noe koselig på ettermiddag, men da er han opptatt.. Han er en fantastisk mann, men han skjønner ikke hva graviditeten gjør med kroppen min.. (Graviditet er ingen sykdom er ett mantra her i gården). Føler meg urimelig, men what to do? Anonymous poster hash: e7b24...0a1
Luksusdyret Skrevet 11. april 2016 #2 Skrevet 11. april 2016 Er gravid med vårt første felles barn. Jeg har barn fra tidligere. Er 38 år og i full jobb enda. Men er så trøtt !! Jeg holder huset rent og ryddig, middag hver dag og hjelper barnet mitt med lekser .men sovner tidlig , da ofte på sofaen eller i senen til barnet mitt mens jeg legger henne. Og mannen hater dette.. Mener jeg burde holde meg våken sammen med han, slik at vi får legge oss samtidig. Vi har nesten ikke sex (dette er like mye han, for med en gang jeg orker tar jeg initiativ, men det må passe han) og jeg prøver så godt jeg kan å få til noe koselig på ettermiddag, men da er han opptatt.. Han er en fantastisk mann, men han skjønner ikke hva graviditeten gjør med kroppen min.. (Graviditet er ingen sykdom er ett mantra her i gården). Føler meg urimelig, men what to do? Anonymous poster hash: e7b24...0a1 Hvorfor er det DU som er gravid og i full jobb, som holder huset rent og ryddig og lager middag hver dag? Du får bare si til ham at overskudd til sex og kjærestetid på kvelden kommer hvis han løfter den forbanna ræva si og begynner å bidra i huset!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #3 Skrevet 11. april 2016 Hvorfor er det DU som er gravid og i full jobb, som holder huset rent og ryddig og lager middag hver dag? Du får bare si til ham at overskudd til sex og kjærestetid på kvelden kommer hvis han løfter den forbanna ræva si og begynner å bidra i huset! Takk:-) han tror ikke svangerskap er tungt han..:-/ Anonymous poster hash: e7b24...0a1
Anonym bruker Skrevet 11. april 2016 #4 Skrevet 11. april 2016 Takk:-) han tror ikke svangerskap er tungt han..:-/ Anonymous poster hash: e7b24...0a1 Krev at han blir med deg til legen eller jordmor og så kan de fortelle ham litt om realitetene rundt svangerskap. Det er jo ingen fasit på et svangerskap. Noen fungerer og strutter av energi, andre har ingen energi, og andre har masse helseproblemer og smerter. Ingen fasit. Anbefaler deg å ta tak i dette NÅ, for om du ikke gjør det så tror jeg du blir en av dem som skriver tråd her om at mannen ikke stiller opp etter fødsel heller. Jordmor - lege - ev. familievernkontor. Men en god jordmor eller lege burde være vekker nok for mannen. Og så må du bli tydeligere. KREV at han minst gjør 50 % av husarbeidet - og det starter i morgen, ikke om en uke eller en måned eller neste år. I morgen! Vil han ikke det, da må dere på familievernkontoret asap før dere får barnet. Anonymous poster hash: a3496...9b5
Elsker livet Skrevet 11. april 2016 #5 Skrevet 11. april 2016 Tror aldri jeg har vært så trøtt som i første trimester. Syns egentlig det hadde holdt i massevis å spise, gå på toalettet, opprettholde en god personlig hygiene og forflytte meg mellom kjøkken, bad og soverom. Kunne sovnet stående om jeg fikk sjansen. Tror jeg burde hatt 20 timer søvn i døgnet for å følt meg noenlunde uthvilt de resterende timene. Mannen din trenger mer kunnskaper om svangerskap og mer omtanke for deg. Han burde bære deg på gullstol for alt du gjør. Får håpe han ikke er like ubrukelig når barnet kommer.
*Miss Marple* Skrevet 12. april 2016 #6 Skrevet 12. april 2016 What to do? Stram opp mannen og be han bruke sunn fornuft! Det er faktisk ikke han som er viktigst her. Ta tak nå så slipper du å skrive her om en mann som ikke tar sin del av babytiden.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #7 Skrevet 12. april 2016 Er gravid med vårt første felles barn. Jeg har barn fra tidligere. Er 38 år og i full jobb enda. Men er så trøtt !! Jeg holder huset rent og ryddig, middag hver dag og hjelper barnet mitt med lekser .men sovner tidlig , da ofte på sofaen eller i senen til barnet mitt mens jeg legger henne. Og mannen hater dette.. Mener jeg burde holde meg våken sammen med han, slik at vi får legge oss samtidig. Vi har nesten ikke sex (dette er like mye han, for med en gang jeg orker tar jeg initiativ, men det må passe han) og jeg prøver så godt jeg kan å få til noe koselig på ettermiddag, men da er han opptatt.. Han er en fantastisk mann, men han skjønner ikke hva graviditeten gjør med kroppen min.. (Graviditet er ingen sykdom er ett mantra her i gården). Føler meg urimelig, men what to do? Anonymous poster hash: e7b24...0a1 Graviditet er ingen sykdom. Graviditet er en tilstand som gjør at du kan utvikle en rekke ubehagelige tilstander og sykdommer. Det kan sammenliknes med alderdom. Beklager å si det, men ut i fra det du skriver er ikke mannen din en fantastisk mann, men en stor idiot - og jeg ville gruet meg til spedbarnsperioden. Tviler på at han kommer til å vise mye forståelse for hva våkenetter og mulige ammeproblemer gjør med kropp og psyke. Anonymous poster hash: 281e5...68c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2016 #8 Skrevet 12. april 2016 Han er ikke ubrukelig ellers :-) men her feiler han stort føler jeg. Han er flink med barnet jeg har fra før, rydder rundt huset, starter opp bilen til meg hver morgen om det er kaldt ute, og inn i mellom kommer han innom jobb med kaffi og sjokolade. Så han er flink med sånne ting. Men jeg har jo ikke lyst å mase til meg "sympati" heller..jeg får ta en prat med han, la husarbeid ligge for en stund og se da om han skjønner litt mer..takk:) Anonymous poster hash: e7b24...0a1
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. april 2016 #9 Skrevet 12. april 2016 Som mann har han ingen talerett når det gjelder graviditet, så be ham klappe igjen og bidra.
Gjest Antarctica Skrevet 12. april 2016 #10 Skrevet 12. april 2016 Svar hver gang: "Det er ingen sykdom i ordets bokstavelige forstand, men det er en krevende fase som tar kalk fra mitt skjelett, næring fra mitt blod og oksygen fra hvert pust jeg trekker, faktisk; hver siste dråpe av krefter jeg har til overs - og alt dette for å gi oss en frisk baby! Så det er ikke annet å vente enn at dette må merkes på en eller annen måte. I mitt tilfelle ved at jeg blir sliten. Så bare godta at jeg trenger mer nå og er svakere nå enn ellers!"
Luksusdyret Skrevet 12. april 2016 #11 Skrevet 12. april 2016 Graviditet er ingen sykdom. Graviditet er en tilstand som gjør at du kan utvikle en rekke ubehagelige tilstander og sykdommer. Det kan sammenliknes med alderdom. Beklager å si det, men ut i fra det du skriver er ikke mannen din en fantastisk mann, men en stor idiot - og jeg ville gruet meg til spedbarnsperioden. Tviler på at han kommer til å vise mye forståelse for hva våkenetter og mulige ammeproblemer gjør med kropp og psyke. Anonymous poster hash: 281e5...68c Ja, for barselperiode er heller ingen sykdom, ei heller søvnmangel, såre pupper, brystspreng, smerter i underlivet and so on.
Luksusdyret Skrevet 12. april 2016 #12 Skrevet 12. april 2016 Svar hver gang: "Det er ingen sykdom i ordets bokstavelige forstand, men det er en krevende fase som tar kalk fra mitt skjelett, næring fra mitt blod og oksygen fra hvert pust jeg trekker, faktisk; hver siste dråpe av krefter jeg har til overs - og alt dette for å gi oss en frisk baby! Så det er ikke annet å vente enn at dette må merkes på en eller annen måte. I mitt tilfelle ved at jeg blir sliten. Så bare godta at jeg trenger mer nå og er svakere nå enn ellers!" Jeg hadde svart annerledes neste gang han sier at svangerskap er ingen sykdom. At han må slutte å hive rundt om seg med klisjeer og Google litt om svangerskapsplager.
the amazing spidermamma Skrevet 12. april 2016 #13 Skrevet 12. april 2016 Hva er det som er så fantastisk med ham? Han rydder RUNDT huset, du rydder alt inni? Og furter som en bortskjemt unge fordi du er sliten etter alt du gjør mens du i tillegg bærer hans barn? For en ego fyr. Har han ingen empati?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå