Gå til innhold

Flere med betennelse i skulder/skuldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kronisk betennelse i begge skuldre, og legen trekker bare på skuldrene av det.. Har fibromyalgi i tillegg, så er vandt med smerter. Men er betennelsen noe jeg bare må akseptere?

Anonymous poster hash: 5617b...6a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn ut hva som trigger det og ligg unna. Det som er verst for meg er stillesittende kontorarbeid.  Forsiktig trening av støttemuskulatur kan være nyttig. Ligg på gulvet med lette vekter (maks en kilo) og lag "englevinger" med armene. Så langt opp du klarer uten at det gjør vondt. Men det som hjelper aller mest hos meg er å gå tur. Sirkulasjon er alfa og omega. Slenger litt på armene når jeg går og da er jeg mye bedre når jeg kommer hjem. 

Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt? Har du kronisk betennelse så må du kutte alt av raske karbohydrater og helst litt av de andre også. Hvis ikke trigger du bare betennelsen videre. Fibromyalgi er jo også en betennelsessykdom, så det bør være vinn-vinn.

Har legen sjekket D-vitaminnivåene dine i det siste? Så godt som 100 % av alle med firbromyalgi har også lave verdier av D-vit.

Kjempeviktig å få i seg nok av det som hemmer betennelse, f.eks. omega3, gurkemeie, ingefær m.m.

Hvis du selv tar tak i det som jeg har skrevet over her, da skal du ikk måtte akseptere at du fortsetter å gå med betennelse i skuldrene. Kan hende du må gå i behandling (f.eks. muskelakupunktur, trykkbølgebehandling m.m.), og du må garantert trene riktig for din kropp, få gjerne treningsøvelser av fysioterapeut. Men da skal det være mulig å bli kvitt det.

Selv har jeg noen betennelser som ikke går bort, har hatt 1-2 år med varierende styrke. Jeg har noen mangler som bare en slår ut på vanlige blodprøver. Sendte fullblodprøver til Tyskland og tok hårmineralanalyse (viste omtrent det samme de to), og har tatt en del tilskudd ut fra hva de prøvene viste, og kjenner at det begynner å hjelpe på.

Men jeg må være helt konsekvent på kostholdet, må trene riktig regelmessig.

Anonymous poster hash: 827f6...dd7
Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt? Har du kronisk betennelse så må du kutte alt av raske karbohydrater og helst litt av de andre også. Hvis ikke trigger du bare betennelsen videre. Fibromyalgi er jo også en betennelsessykdom, så det bør være vinn-vinn.

Har legen sjekket D-vitaminnivåene dine i det siste? Så godt som 100 % av alle med firbromyalgi har også lave verdier av D-vit.

Kjempeviktig å få i seg nok av det som hemmer betennelse, f.eks. omega3, gurkemeie, ingefær m.m.

Hvis du selv tar tak i det som jeg har skrevet over her, da skal du ikk måtte akseptere at du fortsetter å gå med betennelse i skuldrene. Kan hende du må gå i behandling (f.eks. muskelakupunktur, trykkbølgebehandling m.m.), og du må garantert trene riktig for din kropp, få gjerne treningsøvelser av fysioterapeut. Men da skal det være mulig å bli kvitt det.

Selv har jeg noen betennelser som ikke går bort, har hatt 1-2 år med varierende styrke. Jeg har noen mangler som bare en slår ut på vanlige blodprøver. Sendte fullblodprøver til Tyskland og tok hårmineralanalyse (viste omtrent det samme de to), og har tatt en del tilskudd ut fra hva de prøvene viste, og kjenner at det begynner å hjelpe på.

Men jeg må være helt konsekvent på kostholdet, må trene riktig regelmessig.

Anonymous poster hash: 827f6...dd7

Takk for utfyllende svar!

Jeg har et godt kosthold. D-vitamin har vært lavt før ved vinterstid, men nå tar jeg tillegg. Lavt ferritin også, men det påvirker kanskje ikke betennelse? Har lavt stoffskifte (behandles).

Rart legen ikke foreslår fysioterapi. Jobben består heldigvis av lite kontorarbeid 😊

HI

Anonymous poster hash: 5617b...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...