GÃ¥ til innhold

Er barnefar alkoholiker?? 😰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han drikker 6 øl i uken. Han sier han foretrekker øl som drikke til maten fremfor annen drikke. Han drikker også gjerne en flaske vin i helgene.

Er dette i overkant mye? Jeg synes det er alt for mye. Kunne ønske han drakk mindre. Mye mulig jeg overreagerer.

Anonymous poster hash: 40cdc...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er han på ca. 13 enheter alkohol i uken. Det er under det som regnes som klart helseskadelig.

En øl om dagen er sjelden alkoholisme. Men det kan være et alkoholproblem, at man tyr til alkohol for å stresse ned etter dagen. Da bør man heller ta tak i stresset.

Jeg ville ikke likt at mannen drakk daglig.

Anonymous poster hash: ed865...1c2
Skrevet

Nei! Kanskje til nød at man kan diskutere om det er et problem om han må ha øl hver dag, men 6 øl på en uke? Abdolutt ikke.

Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Om øl er hans måte å koble ut på etter en slitsom dag på jobben, så høres det ut som at han har høyere risiko enn andre for utvikle et alkoholproblem, men som anonym over sier, det er under det som regnes som klart helseskadelig.

For min del er det helt uakseptabelt. Øl til maten i helgene ville vært ok. Skal det drikkes mer enn det hadde han måttet dra vekk så lenge barnet her hjemme. Øl i ukedagene hører absolutt ikke hjemme her.

Det er forskjell på hverdag og helg, det gjelder ikke bare for barna, men for foreldre også.

Endret av Stjerneklart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...