Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 I vår kommune skal vi sortere vekk glass, metall, plast, papir og matavfall. Da blir det jo ikke mye igjen. Jeg fatter ikke hvordan det kan være et problem å klare seg med en dunk (litt mer enn en søppelsekk). Restavfallet blir hentet hver andre uke. Vi har slått oss sammen med to andre familier slik at vi har en dunk på deling. Da blir det fult, men det går helt greit. Samtidig hører jeg mange familier klage på at ikke søpla blir hentet hver uke fordi det blir fult. Hvor mye restavfallet er det egentlig vanlig at det blir? Anonymous poster hash: 487dc...d2e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 I vår kommune skal vi sortere vekk glass, metall, plast, papir og matavfall. Da blir det jo ikke mye igjen. Jeg fatter ikke hvordan det kan være et problem å klare seg med en dunk (litt mer enn en søppelsekk). Restavfallet blir hentet hver andre uke. Vi har slått oss sammen med to andre familier slik at vi har en dunk på deling. Da blir det fult, men det går helt greit. Samtidig hører jeg mange familier klage på at ikke søpla blir hentet hver uke fordi det blir fult. Hvor mye restavfallet er det egentlig vanlig at det blir? Anonymous poster hash: 487dc...d2e Har mye pga bleier. Har som regel stappfull restavfalldunk. Anonymous poster hash: 129b1...52d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Jeg bor alene og synes alltid at jeg har så mye søppel, spesielt rest og plast. Forstår ikke hvor det kommer fra. Har samme sorteringen som hi har Anonymous poster hash: 5361e...c9f
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 Har henting annenhver uke, sorterer ut papir, plast og glass/metall. Gikk knirkefritt med to bleiebarn og enda bedre nå som det er bare en med bleier. Anonymous poster hash: 71a11...730
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Vi har samme sortering og hyppighet på henting. Vi måtte bestille ekstra stor dunk for å få plass (den vanlige er en dunk delt med bioavfall). Dette er jo en del pga bleier, men også mye annet selv om vi er ganske flinke til å sortere (ihvertfall sammenlignet med for 4 år siden). En del plast går jo oppi restavfallet da det er skittent. Anonymous poster hash: b4602...85f
TPK Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Vi har en full dunk hver uke. Deler med kjellerleiligheten da, så vi er totalt 6 personer. Men her skal matavfallet i restavfallet, og plast er vi bare dårlige på å skille ut. Papir og glass/metall går for seg selv.
Lille krøll Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 3 personer. Sorterer plastikk, papir, flass, metall, kompost. Har ca 1/2 pose hver uke.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #8 Skrevet 10. april 2016 3 personer. Sorterer plastikk, papir, flass, metall, kompost. Har ca 1/2 pose hver uke. Har dere så mye flass at dere fyller søpla med det...? Anonymous poster hash: f9309...784
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. april 2016 #9 Skrevet 10. april 2016 Kjøpte større dunk når vi fikk nytt barn. Den er full ved hver henting. Har samme system som dere
Mandala Skrevet 10. april 2016 #10 Skrevet 10. april 2016 Restavfallet her blir hentet hver 3.uke. Vi har veldig lite restavfall. Men da jeg delte en større container med flere husstander ble det alltid stappa fullt! Mange av de andre husene Må ha vært elendige på sortering.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 Restavfall hentes hver andre uke, da er som regel dunken ganske full. Sorterer ut glass, metall, plast, papir og matavfall. Ingen problemer. Anonymous poster hash: 5f4d3...ee2
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #12 Skrevet 10. april 2016 Halve dunken vår er bleier. Resten av dunken er fylt av latskap (ting vi burde sortert). Uten bleiene, og med mindre latskap, hadde vi nok kun brukt 1-2 poser i måneden. Det aller meste er jo plast. Anonymous poster hash: 7ae75...916
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #13 Skrevet 10. april 2016 Der vi bodde før var det sånn som du beskriver. Vi hadde en dunk av samme størrelse som ble tømt en gang i mnd, og det gikk fint, men det ble fullt. Var bare problematisk når vi hadde storopprydning eller etter jul. Her vi bor nå er det bare papir som skal sorteres. Her blir det tømt hver uke, og det trengs. Anonymous poster hash: 4ece3...bc7
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #14 Skrevet 10. april 2016 Vi sorterer plast, matavfall og papp/papir. Får en del restavfall, men fyller sjeldent dunken full før henting. Må innrømme at en del plastemballasje og kartong heller går i restavfall enn å vaske det før det går i søpla...🙈 Kunne sikkert sortert glass og metall også, men når vi selv må ta det med til miljøstasjon så blir det tungvint. Det som ikke hentes med jevne mellomrom hjemme hos oss, går dessverre i rest. Anonymous poster hash: 6bb7b...b3b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #15 Skrevet 10. april 2016 Har dere så mye flass at dere fyller søpla med det...? Anonymous poster hash: f9309...784 Ler enda😂😂 Anonymous poster hash: 378d0...f6b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #16 Skrevet 10. april 2016 sorterer plast, papir, metall&glass. Dunken hentes hver 4 uke og da er den full. Typisk at vi stuffer den rett før den hentes Ellers tenker jeg at når vi nå starter med varmkompost i mai, vil det bli enda mindre...det er stort sett mat og bleier vi kaster, og ungen skal pottetrenes i løpet av sommern Anonymous poster hash: 20dce...fa6
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #17 Skrevet 10. april 2016 Sorterer selvsagt glass, metall, papir, plast og restavfall. Restavfall tømmes hver uke og blir full kun pga bleiebarn (våtservietter, bleier etc). Komposterer alt matvfall vha varmkompost og bokashi. Målet er å nesten være selvforsynt på jord til kjøkkenhagen. Anonymous poster hash: f2db8...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå