Gå til innhold

Søndagsjobbing i byggefelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nydelig vårdag ute.

La meg ut på terrassa med ei bok. Naboen dreiv og vaska bil med høytrykksspyler, så etter ei stund flytta eg meg inn i sofaen.

No, halvannen time seinere gjekk eg ut for å henge opp klær, og den kompressoren står og bråker fortsatt.

Blir litt oppgitt. Greit at de fleste bruker søndager til å få gjort noke, men er jo forskjell på støynivå og kva som er akseptert også. 15 minutt med høgt bråk tåler eg fint, men i timevis er jo ekstremt irriterende.

Men er vel bare å innstille seg på at det er slik tidene er...

Anonymous poster hash: 5455d...852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bosatt meg en plass hvor det bor folk rundt meg, og valgte da selv å ha lyder rundt meg. Så om du ikke takler lyd, så flytt lengre vekk fra naboer .

Anonymous poster hash: 33289...c91

Skrevet

I et byggefelt? Du får et slitsomt liv.. 

Skrevet

I byggefelt henger man ikke vask ut på en søndag!

Gjest 5 andre
Skrevet

Det er vel strengt tatt ulovlig, men lite å få gjort noe med. Ikke akkurat noe politiet vil prioritere.

Jeg synes personlig at det er helt uproblematisk. Det er en pris jeg gjerne betaler for å bo i nærheten av folk 😌

Skrevet

Du kan velge å irritere deg over det eller du kan velge å nyte at folk kommer ut av vinterhulene sine og at det er liv og røre i gata igjen

Anonymous poster hash: cf3bf...275

Skrevet

Hæ? Særlig om noen kan bestemme når jeg skal tørker klær ute.

Anonymous poster hash: 33289...c91

Skrevet

Jo det gjør man så absolutt!

Anonymous poster hash: 80755...4fe

Skrevet

Politivedtektene krever at støyende aktiviteter ikke skal foregå på søndager.

Jeg prøvde å snakke pent til en nabo etter at han i to timer hadde duret med motorsag mellom hushjørnene på en ekstremt fin sommersøndag. Han ble sur, men ga seg jo.

Det finnes nok av hverdager og lørdager, eller så er det noe veldig spesielt, så kan man jo avtale med naboen (fra kl.12-14 får jeg hjelp av noen til å felle det treet f.eks.).

Anonymous poster hash: 12eab...407
Skrevet

Selvfølgelig kan man det, kunne ikke brydd meg mindre

Anonymous poster hash: 149d4...ce2

Skrevet

Det er vel strengt tatt ulovlig, men lite å få gjort noe med. Ikke akkurat noe politiet vil prioritere.

Jeg synes personlig at det er helt uproblematisk. Det er en pris jeg gjerne betaler for å bo i nærheten av folk

Jeg har lagt merke til at Politiet oftere har tatt tak i slike saker. Folk tror de kan gjøre hva de vil når de vil uten å tenke på menneskene rundt. Heldigvis har vi Norges lover.

Anonymous poster hash: 80b7d...aaa

Skrevet

Kanskje du bor i gata her? Her er det flere som har vasket biler med høytrykksspyler, en har drevet å bygget om garasjen og unger har leka og hyla i gatene. Kjempe deilig med endelig godt og varmt vær og folk som kommer ut fra vinterdvale 😁

Anonymous poster hash: 40f92...a67

Skrevet

Det er litt sånn man må se an i nabolaget. Du er antakeligvis den litt kjipe naboen. Her har mannen og kompisene holdt på i garasjen i hele dag; Noen mekker på bil/crosser, andre på høyttalere. Ingen som bryr seg. (Vi bor riktignok ikke i et veldig tett nabolag, men tett nok til at noen kunne irritert seg om de gadd.)

Anonymous poster hash: ffaee...639
Skrevet

Alle skal ta hensyn til hverandre. Litt støy får man tåle, men ikke i timevis og heller ikke utenom aksepterte tider. To timer med høytrykkspyling vitner om lite forståelse av sosiale koder ev egosentrisme. Her stod naboen og pusset husveggen kl 22.30 en lørdagskveld ifm beising. Han stod i en stige og så rett inn i stuen vår. Det var både bråkete og påtrengende. Ja, vi har valgt å bo tett med andre, men da synes jeg virkelig det er på plass at man også tar litt hensyn. Å bo tett er ikke ensbetydende med at man kan ture frem som man vil.

Anonymous poster hash: 2337d...277

Skrevet

Må bare presisere at eg synes lyden av plenklipping er Koselig, Barn Som Leker Og skråler Er Alltid Greit UTE, spill gjerne høg musikk ute på terrassen osv.

Men Ja, 2 timer med kompressordur på en finværsSØNDAG syntes eg var uhøflig.

HI (den kjipe naboen)

Anonymous poster hash: 5455d...852

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...