Gå til innhold

Holder det å "bare" lese dikt i konfirmasjon som gudmor/fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte si takk for at vi fikk komme å feire dagen sammen med deg Osv... Lese et fint dikt... Og avslutte med å si lykke til videre. Er dette for kort og upersonlig? Jeg er ingen taler, så et dikt hadde vært fint... Bør jeg bare kutte ut?

Anonymous poster hash: 63154...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig at fadder holder tale?

Anonymous poster hash: da83b...ebc

Skrevet

Min kusine leste for meg.

Hun har en enorm formidlingsevne (er i dag "kjendis" og en anarkjent taler, inspirator og foredragsholder) og jeg husker at jeg faktisk ble rørt. Hun leste til ungdommen. Og hun klarte å treffe noe i hjertet mitt.

Anonymous poster hash: eeca0...ded

Skrevet

Tenkte si takk for at vi fikk komme å feire dagen sammen med deg Osv... Lese et fint dikt... Og avslutte med å si lykke til videre. Er dette for kort og upersonlig? Jeg er ingen taler, så et dikt hadde vært fint... Bør jeg bare kutte ut?

Anonymous poster hash: 63154...313

Det holder! 

Er det vanlig at fadder holder tale?

Anonymous poster hash: da83b...ebc

I de konfirmasjonene jeg har vært, har i hvert fall faddere holdt tale. 

Skrevet

Dikt er helt fint!  

Skrevet

Absolutt! :)

Anonymous poster hash: 14b66...9c4

Skrevet

Jeg mener det holder å komme, gi kort og gave så lenge du ikke liker å tale. 

Skrevet

Jeg vurderer det samme, lese ett dikt, eller skrive en sang. jeg er ingen taler og hater å stå foran familie og venner på den måten.

Anonymous poster hash: 618dc...2ed
Skrevet

Jeg er fadder til to, og har ikke tenkt et sekund på at jeg må holde tale for de når den tiden kommer :sjokkert:

Anonymous poster hash: 076e4...ddd
Skrevet

Det varierer vel hvor vanlig det er at faddere holder taler. I konfirmasjonen til tanteungen min holdt ingen av fadderne tale. Ingen store talere i den familien... :)

Hvorfor må det holdes taler??

Noen lager jo sanger istede...

Skrevet

Jeg mener at man må hode tale når man er fadder. Det er jo en stor dag for konfirmanten, og det er veldig trist når de aller nærmeste, de som har fulgt Barnet gjennom hele oppveksten, ikke holder tale. Det er jo så mye som skal sies! Mange historier, minner, morsomme episoder ... Det er rett og slett en dag hvor man skal dele gode minner fra barndommen.

Skrevet

Jeg mener at man må hode tale når man er fadder. Det er jo en stor dag for konfirmanten, og det er veldig trist når de aller nærmeste, de som har fulgt Barnet gjennom hele oppveksten, ikke holder tale. Det er jo så mye som skal sies! Mange historier, minner, morsomme episoder ... Det er rett og slett en dag hvor man skal dele gode minner fra barndommen.

Jeg har konfirmant i år og han vil helst slippe taler. Han liker overhodet ikke den type oppmerksomhet.

Det er ingen fasit på dette, familier er forskjellig, faddere er forskjellig og konfirmanter er forskjellig.

Anonymous poster hash: d3281...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...