Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #1 Skrevet 10. april 2016 Dette spørsmålet er ikke ment for å Være frekk, men jeg spør av nysgjerrighet og av fortvilelse: Når du vet at du trenger hjelp, du vet at du lever farlig med ikke å spise. Du vet du har mangelsykdommer, du vet at alle synes du er for mager og tynn. Du vet det selv også. Hva er det som Gjør at du faktisk nekter å spise? Jeg vet det handler om kontroll. Men; det er farlig og helseskadelig. Familie og venner går konstant rundt og er redde. Ja, dette handler om deg. Men også om de rundt deg!! Alle vil at du skal leve. Det er så vondt å se at du med anoreksi ikke vil ta i mot hjelp! Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan spise? 😯Hilsen søster til ei med anoreksi. Anonymous poster hash: ed99c...3d5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #2 Skrevet 10. april 2016 Det handler ikke om vilje lenger, mer en tvangshandling. Det er psykisk sykdom. Anonymous poster hash: edc4d...53e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #3 Skrevet 10. april 2016 Det handler ikke om vilje lenger, mer en tvangshandling. Det er psykisk sykdom. Anonymous poster hash: edc4d...53e
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #4 Skrevet 10. april 2016 For meg utviklet det seg da mage/tarm reagerte veldig mot en stadig økende liste med mat. Ble rett og slett redd for maten. Etter lang tid og stor vektnedgang har jeg blitt vant med å se meg slik så føler meg ikke tynn. Ønsker veldig å bli kvitt det for er skikkelig dritt å leve med. Er redd for hjertet mitt, redd for at barna skal miste meg. Er så lei så lei, men jeg kan ikke kontrollere det! Kan stå i dusjen med hjerteklapp og bestemme meg for at når jeg er ferdig skal jeg spise ordentlig mat, men når det kommer til stykket gjør jeg ikke det. Tenker mange ganger i løpet av en dag 'jeg vil heller være rund og frisk enn tynn og syk' men er som blåst bort når jeg står på kjøkkenet. Denne sykdommen overstyrer fornuften. Hater det... Anonymous poster hash: d5a02...59b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #5 Skrevet 10. april 2016 Uff, jeg vet jo at dette ikke er greit. Men, alt sitter jo i hodet!! Når du sier du tenker i dusjen at nå skal du begynne å spise normalt, "bedre sunn og frisk enn tynn som en strek", men når du kommet til kjøkkenet så spiser du ikke allikevel... Jeg klarer ikke å forstå dette, selv om jeg har ei i familien med anoreksi. Jeg føler at du med anoreksi ser kun innover på deg selv. Du tenker da kun på deg selv. Ikke på barna dine. Ikke på de rundt deg. Du klarer ikke å spise sier du. Hvorfor klarer du ikke å gjøre det når du vet du får helseproblemer av dette? Mange dør av dette... Hele familien bekymrer seg for at DU ikke klarer å gjøre dette.. Jeg forstår det virkelig ikke... Men skjønner jo også at det bare ikke er å snu rundt på dette. Men tenk om dette var din datter, eller din søster som nektet å spise.. Ser du ikke galskapen av å la Være å spise? Hilsen HI som er så fortvilet, som ligger og gråter hver ENESTE natt for at min søster er så dårlig og nekter å ta i mot hjelp 😦 Anonymous poster hash: ed99c...3d5
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 Det er IKKE et valg. Det er noe i hjernen min som gjør det. Jeg har mye mat som gjør meg helt forstoppet bl.annet alt av mel/kornprodukter, meieriprodukter og kjøtt. Sukker gir meg candida. Sjømat, sukker, egg og oljer gjør at jeg kaster opp. Det er pga enormt store mage/tarm-problemer at jeg startet med matmarerittet. Jeg ble jo dårlig av alt og da blir man 'redd' for mat. Og når man er så forstoppet at man trenger innleggelse fo tømming sier det seg jo selv at de siste ukene er så og si umulig å få i seg mat. Og da går man ned i vekt. For meg startet problemet med dette og det utviklet seg. Har i perioder blitt litt bedre, men så har magen stoppet helt opp og da er jeg tilbake på null. Har full oppfølging av helsevesenet. Kan ikke snakke for andre som fikk anoreksi pga slanking, men skjønner at det for de også ikke sitter i fornuften. Det er sykdommen anoreksi som tar over kropp og hjerne, på en måte slik som kreftceller sprer seg. Anonymous poster hash: d5a02...59b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Dette spørsmålet er ikke ment for å Være frekk, men jeg spør av nysgjerrighet og av fortvilelse: Når du vet at du trenger hjelp, du vet at du lever farlig med ikke å spise. Du vet du har mangelsykdommer, du vet at alle synes du er for mager og tynn. Du vet det selv også. Hva er det som Gjør at du faktisk nekter å spise? Jeg vet det handler om kontroll. Men; det er farlig og helseskadelig. Familie og venner går konstant rundt og er redde. Ja, dette handler om deg. Men også om de rundt deg!! Alle vil at du skal leve. Det er så vondt å se at du med anoreksi ikke vil ta i mot hjelp! Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan spise? Hilsen søster til ei med anoreksi. Anonymous poster hash: ed99c...3d5 Det handler ofte ikke om å ikke ville å hjelp, eller å ikke ville spise. Problemet er ofte veldig vanskelig å sette fingeren på, selv for den med anoreksi. Ofte starter det med at de har kontrollen, men så tar sykdommen kontrollen over personen og det blir tvangshandling. Anonymous poster hash: 178ca...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå