Gå til innhold

Paracet og ibux til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 10 år som har barnemigrene. Vi har fått beskjed av barnelege å gi paracet og/eller ibux om barnet får vondt i hodet. Har nå ført hodeverk-kalender i et år, og ser at barnet får smertestillende i gjennomsnitt 6 ganger pr.mnd.

Jeg synes dette er veldig mye. Hva tenker dere?

Barnet har også de siste mnd blødd neseblod flere ganger. Dette er noe som ikke har skjedd før. Kan det ha noe med medisinen å gjøre?

Anonymous poster hash: 46894...bb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar Ibux/Paracet migrenen? Det er hovedmålet. Han han migrene 6dager i måneden, så må han få smertestillende like ofte.

Har han det mye oftere, så kan dere få tilbud om forebyggende. Men de må tas hver dag.

Har du snakket med legen om neseblødningene? Det burde du kanskje. Jeg tror ikke det har med smertestillende å gjøre. Men kanskje noe med anfallene?

Jeg har et barn med migrene. Ibux/Paracet cocktail i samband med søvn/hvile på mørkt, kaldt rom tar anfallene. Så lenge reseptfritt duger, så holder vi oss til det. Vi kan være oppe i 8-10 dager i måneden, men vanligvis ligger det på 3-4. Rutiner, søvn og kosthold spiller mye inn.

Anonymous poster hash: 93e69...ced

Skrevet

Ene barnet mitt skal nå utredes for barnemigrene. Er veldig spent på dette for de mistenker også om det kan være en form for epilepsi.

To av mine sliter med mye neseblod i perioder og da har de ofte hatt lite jern. Må jo sjekkes først hos lege, men da det er påvist og de har fått tilskudd roer der seg veldig ned på ene og stopper helt på andre. Neseblod kan også nå på våren være allergirelatert.

Anonymous poster hash: 2b3aa...730

Skrevet

Jeg har hat migrene siden jeg var barn, det som virker best (hvis jeg får tatt det tidlig) er Ibux og Naproxen i kombinasjon. Naproxen er mot menssmerter og selges reseptfritt, ble brukt "gamle dager" mot migrene.

Anonymous poster hash: 67172...9fa

Skrevet

Har ikke noe medisinsk belegg for å uttale meg MEN jeg går på blodfortynnende og har fått beskjed om ikke å ta Ibux da det i seg selv er fortynnede og forsterker/forstyrrer effekten. Høres ut som at du bør konferere med en lege snarest og be om henvisning til nevrolog; jeg synes det høres ut som mye smertestillende til barn på kontinuerlig basis (tenker på leveren) - kanskje migrenemedisin hadde vært bedre? Lykke til, migrene er grusomt (har det selv men ikke så hyppig).

Anonymous poster hash: 16159...4ab

Skrevet

Tusen takk for mange svar.

Vi skal til barnelege om noen uker, så da skal jeg høre.

Er litt redd for leveren jeg også når hun får så mye medisin. Er derfor vi prøver å bytte på paracet og ibux.

Hi

Anonymous poster hash: 46894...bb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...