Gå til innhold

Kan dette være halsbetennelse? (Med bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

10-åringen klager over vond hals, og orker ikke å spise noe særlig. Han er litt rød i halsen og har et par blemmer bakerst på tunga og i halsen. Vil i så tilfelle dette gå over av seg selv?

Anonymous poster hash: 62938...3e2

post-42-1173290_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg hadde streptokokker for et par uker siden, så ganske likt ut.

Ville dratt til lege, evt legevakt i helgen, for strep-test.

Så kommer dere i gang med penicillin evt, og blir fortere frisk☺

Anonymous poster hash: e0af7...65a

Skrevet

Jeg hadde streptokokker for et par uker siden, så ganske likt ut.

Ville dratt til lege, evt legevakt i helgen, for strep-test.

Så kommer dere i gang med penicillin evt, og blir fortere frisk☺Anonymous poster hash: e0af7...65a

Takk for svar :) Ser hvordan det er i morgen, vil ikke være hysterisk og bruke legevakten unødig.

Skrevet

Datteren min har hatt streptokokker to ganger nylig. Den ene gangen var hun helt slått ut og hadde så vondt i halsen at hun bare kunne få i seg væske med t-skje. Den andre gangen så var hun rett og slett i ganske så god form. Hanglete og noe vond hals ja, men om hun ikke hadde hatt streptokokker året før så hadde jeg absolutt ikke dratt til lege med den halsen med det første. Så rådet mitt er ; sjekk hos lege. Det kan fint være streptokokker.

Anonymous poster hash: bd1ea...363

Skrevet

Datteren min har hatt streptokokker to ganger nylig. Den ene gangen var hun helt slått ut og hadde så vondt i halsen at hun bare kunne få i seg væske med t-skje. Den andre gangen så var hun rett og slett i ganske så god form. Hanglete og noe vond hals ja, men om hun ikke hadde hatt streptokokker året før så hadde jeg absolutt ikke dratt til lege med den halsen med det første. Så rådet mitt er ; sjekk hos lege. Det kan fint være streptokokker. Anonymous poster hash: bd1ea...363

Takk, får ta en telefon til legevakten i morgen tidlig.

Skrevet

Går man til legevakten med streptokokker? Er ikke det fastlege-tematikk? Er vel sjelden akutt, så sant ikke barnet er svimeslått av feber? Kan ikke tenke jeg hadde kommet til hos legevakt med det? Eller er det vanlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...