Gå til innhold

Noen som har døpt barna da de var tenåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste her ønsker å konfirmere seg i kirken, og da må han døpes først.

Bør vi ha selskap da? Og hva med gaver.

Dåpen vil mest sannsynlig være bare 4-5 uker før konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 2b719...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I et slikt tilfelle slår man sammen selskapene etter min mening. 

For å feire dåpsbarnet kan evnt foreldre og faddere spise en bedre middag sammen. 

Endret av HvittHus
Skrevet

Jeg vil gå enda lenger enn Hvitt Hus, man feirer ikke den dåpen, kun konfirmasjonen.

Skrevet

Jeg vil gå enda lenger enn Hvitt Hus, man feirer ikke den dåpen, kun konfirmasjonen.

Enig i at man ikke kan ha to feiringer, men man kan slå sammen. Veldig rart å skulle feire konfirmasjon men ikke dåp, når dåp er en mye viktigere religiøs handling. 

Anonymous poster hash: 3979f...555

Skrevet

Enig i at man ikke kan ha to feiringer, men man kan slå sammen. Veldig rart å skulle feire konfirmasjon men ikke dåp, når dåp er en mye viktigere religiøs handling. 

Jojo, om man først aktivt tror kan man jo godt invitere til dåp-og-konfirmasjon. De jeg vet om som har døpt seg for å kunne konfirmeres har imidlertid kun gjort det for gavene man får i konfen, som de fleste andre konfirmanter, og da smaker det enda dårligere og mer hyklersk om man skal dobbeltfeire.

Skrevet

Eldste her ønsker å konfirmere seg i kirken, og da må han døpes først.

Bør vi ha selskap da? Og hva med gaver.

Dåpen vil mest sannsynlig være bare 4-5 uker før konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 2b719...ff1

Vil tro at en tenåring vil synes det er utrolig flaut å ha dåpsselskap når man er halvvoksen. Det er noe babyer har, og kompiser vil sikkert kommentere det. Hvis du vil skåne tenåringen, feirer du kun konfirmasjonen.

Skrevet

Jojo, om man først aktivt tror kan man jo godt invitere til dåp-og-konfirmasjon. De jeg vet om som har døpt seg for å kunne konfirmeres har imidlertid kun gjort det for gavene man får i konfen, som de fleste andre konfirmanter, og da smaker det enda dårligere og mer hyklersk om man skal dobbeltfeire.

Men man feirer jo alt her i Norge for å få gaver. Jeg tror ikke at alle som feirer jul gjør det fordi de vil hedre Jesus. De aller fleste gjør det for å spise seg forderva på julemat og utveksle julegaver. Det samme med bursdager, bryllup osv.

Anonymous poster hash: 1e7a1...0f0

Skrevet

Vanskelig å argumentere mot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...