Gå til innhold

Filmtips. Filmer som handler om skyld/anger etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en tentamen til uka og vet at en av oppgavene er å fortelle om minst 2 karakterer fra film/bøker  etc. Temaet er "å si unnskyld". Hva det betyr å si unnskyld, make amends osv. Det er så typisk meg å få totalt jernteppe så tenkte å ha noen filmer friskt i minnet. 

A Christmas Carol er perfekt, men den har jeg nylig sett. Også american history x. Er det noen som har noen filmer å anbefale? Eksempelvis en forelder som lever med anger etter å ha behandlet et barn dårlig og bestemmer seg for å prøve å gjøre det godt igjen. 

Dere skjønner opplegget :) 

Anonymous poster hash: b193e...d49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Schibdlers liste.

Anonymous poster hash: 12026...08c

Skrevet

Schibdlers liste.

Så klart! Takk for påminnelsen. Har den på pc'en men mangler å se siste del, så da får jeg gjøre det i dag. Har garantert sett masse filmer om temaet, men så er det det å huske dem da.

Skrevet

Så klart! Takk for påminnelsen. Har den på pc'en men mangler å se siste del, så da får jeg gjøre det i dag. Har garantert sett masse filmer om temaet, men så er det det å huske dem da.

Var bare det som slo meg.. Både skyld anger og alt i ett

Skrevet

If only vil jeg tipse deg om. Den er veldig trist, og handler ikke om foreldre,men en mann som tar kjæresten sin for gitt. Ihvertfall i første del av filmen, og så skjer det noe som får han til å forstå.

Dårlig forklart kanskje men...

Skrevet (endret)

Atonement (Om forlatelse på norsk) :)

Endret av Shep
Skrevet

Vennskapets pris.

Anonymous poster hash: 04b04...450

Skrevet

Drageløperen

Anonymous poster hash: 2dd80...6fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...