Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Er det frekt av meg å spørre svigermor om å låne bunaden hennes? Vi skal i 2 konfirmasjoner nå i mai, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal ha på meg... Dette er en gammel Hardangerbunad hun ikke bruker, hun hater å gå i den. Jeg vet også at datteren vår kommer til å arve den på sikt... Vi er også ca like store, så den bør passe uten justeringer. Vet ikke jeg, men det sitter litt langt inne å spørre om å få låne noe så flott. Er det ufint å gjøre det? Anonymous poster hash: 2f665...b7d
Iiiiik Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Jeg ville syntes det var hyggelig hvis bunaden min ikke passet, det er jo fint at den blir brukt.
Hengebukksvinet Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Ikke frekt.Det er jo bare fint at den blir brukt!
prekæs Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Greit, så lenge man vet verdien a hva man låner og erstatter om noe skjer.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Ikke frekt det. Bare tilby rens før du leverer tilbake. Anonymous poster hash: c53d6...438
sug lut Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Det er uten sammenlikning det dyreste jeg eier bortsett fra bil og hus, så det ville sittet mye lenger inne enn andre klær. Men innen familien hadde jeg kanskje lånt den ut, og til nære venner som jeg visste ville erstattet om noe skjedde.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 hadde sett på det som utrolig koselig om noen hadde spurt om å få låne bunaden min. Anonymous poster hash: 55785...684
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 Supert å høre at det ikke er helt utenfor å spørre. Og jeg erstatter selvfølgelig hvis noe blir ødelagt. Får snart min egen bunad, men den er ikke klar før i januar, så det hjelper meg ikke akkurat nå 😳 Anonymous poster hash: 2f665...b7d
prekæs Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Det er uten sammenlikning det dyreste jeg eier bortsett fra bil og hus, så det ville sittet mye lenger inne enn andre klær. Men innen familien hadde jeg kanskje lånt den ut, og til nære venner som jeg visste ville erstattet om noe skjedde. Har fått spørsmål om å låne ut en gang og da svarte jeg at "jeg unner verken deg eller meg å finne en skade i ettertid". Blir fort litt dårlig stemning, siden skaden også kunne vært der før utlån. Diskusjoner om skyld vil jeg unngå.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 Så lenge hun ikke bruker den eller liker den er det greit, ellers hadde jeg syntes det var frekt Anonymous poster hash: 371ee...96d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 Går nok helt fint å låne den. Bare ikke røyk med den på. En venninne av meg gjorde det... Ble et svimerke på skjørtet på den grønne nordlandsbunaden. Anonymous poster hash: 688a5...8e3
&KJ& Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 Så lenge det er svigermor og hun ikke bruker den...kanskje... De aller fleste personer ville jeg gjerne sagt nei til, men siden jeg hater å gjøre det ville jeg blitt ganske sur på vedkommende for å sette meg i den knipen ved å i det hele tatt spørre.
Brennheite Badeand Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 Mulig jeg er sær, men å låne bort bunaden min sitter like langt inne som å låne bort tannbørsten min.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 Mulig jeg er sær, men å låne bort bunaden min sitter like langt inne som å låne bort tannbørsten min. Men ville det vært andeledes hvis du ikke likte den , og den kun hang innerst i skapet? Tror ikke den har vært i bruk på nesten 10 år... Anonymous poster hash: 2f665...b7d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Mulig jeg er sær, men å låne bort bunaden min sitter like langt inne som å låne bort tannbørsten min. Enig i denne. Bunaden er vanskeligere å låne bort enn både bilen og huset. Anonymous poster hash: 374f2...71b
Mandala Skrevet 9. april 2016 #16 Skrevet 9. april 2016 Enig i denne. Bunaden er vanskeligere å låne bort enn både bilen og huset. Anonymous poster hash: 374f2...71b Skulle da ikke være anonym.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #17 Skrevet 9. april 2016 Hvis du kjenner svigermor godt så spør i vei sier nå jeg. Du sier at hun hater den og har ikke brukt den på 10 år, da anser jeg det som om at hun kan låne den bort. Det verste som kan skje er at hun sier nei, og det beste som kan skje (noe hun helt sikkert gjør) er at hun sier ja Anonymous poster hash: bbbd1...8fa
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #18 Skrevet 9. april 2016 Du hadde ikke fått låne min. Men mulig hun tenker annerledes ettersom hun ikke bruker den. Anonymous poster hash: 64fff...f2e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #19 Skrevet 9. april 2016 Hvis hun har døtre bør du gjøre det klart for dem at du ikke har tenkt å snike deg til arvestykket. Det er ikke frekt å spørre, men gjør det klart for henne at det er ok hvis hun sier nei. Anonymous poster hash: 61a58...b14
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #20 Skrevet 9. april 2016 Hvis hun har døtre bør du gjøre det klart for dem at du ikke har tenkt å snike deg til arvestykket. Det er ikke frekt å spørre, men gjør det klart for henne at det er ok hvis hun sier nei. Anonymous poster hash: 61a58...b14 Ingen døtre, mannen er enebarn, det er derfor jeg skrev at datteren vår sansynligvis kommer til å arve den 😊 Men takk for mange og gode tilbakemeldinger, kommer nok til å spørre. Og har full forståelse hvis hun sier nei. Det har jeg hatt hele tiden, det var bare selve spørsmålet jeg var redd for at var over kanten. Anonymous poster hash: 2f665...b7d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #21 Skrevet 9. april 2016 I vår familie låner vi hverandres bunader om det er en som er i en annen størrelse for tiden. Jeg tenker at det er helt greit å spørre om dersom du har et nært forhold til svigermor. Jeg hadde ikke nølt med å spørre min. Anonymous poster hash: 22b43...943
amandine Skrevet 9. april 2016 #22 Skrevet 9. april 2016 Hvis du var en jeg var glad i (som min svigerdatter, for eksempel) hadde jeg lånt den ut med glede!
soleia Skrevet 9. april 2016 #23 Skrevet 9. april 2016 Du hadde fått låne min, iallefall om vi var i slekt Hugsar far min lånte ut sin til ein i bygda, og fekk den att nyrensa og strøken. Den hadde vel aldri vore rensa før. Det er eit dyrt og fint plagg, så er synd om det heng ubrukt. Det tippar eg svigermor di synes og.
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. april 2016 #24 Skrevet 9. april 2016 Hadde bare blitt glad om noen ville låne bunaden min❤️ Synes ikke det er frekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå