Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Vi planlegger et barn til, og ferie. Noen som har erfaring med å reise til syden med baby på 1-2 mnd eller ca 6 mnd? Jeg tenker at å reise med baby på 1-2 mnd så har man jo maten med seg hele tiden hvist man ammer. Men 6 mnd så er man begynt med fast føde, og har sett folk ikke anbefaler å kjøpe barnemat i utlandet. Så da må man eventuelt ha med seg en koffert med barnemat. Anonymous poster hash: 97572...33d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Reiser dere til typiske turist/chartersteder så er der norsk/svensk barnemat å få kjøpt. Litt dyrere enn her, men det bør ikke ruinere noen heller. Evt så velger dere å bo på leilighetshotell og lager mat selv. En på 6 mnd spiser da ikke sååå store mengder mat heller. Anonymous poster hash: dc098...8af
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Ville mye heller reist med en som er 6 mnd enn 1-2 mnd. Det er ikke anbefalt å dra med barn som ikke er vaksinert. Man vet heller ikke om det blir et kolikkbarn, og det er få spebarn som er glad i varme og sol. Har aldri hatt problemer med barnemat i utlandet. En pakke grøt skader jo ikke å ta med. De fleste steder får man tak i smoothie og grønnsaksmos. Brød har man tilgjengelig. Klarer seg lenge med dette Anonymous poster hash: ee180...aff
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Takk for svar😊 planen er å reise med ving, til et barnehotell med lollo og bernie😊 Anonymous poster hash: 97572...33d
IreneUtålmodig Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Tok med en på 4 mnd til Spania tok med mme og grøt + bleier hjemmefra.
februarprins2013 Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/Disse-barna-har-ikke-glede-av-Syden-turen-7240023.html
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 En nyfødt på 1 mnd er altfor liten og har ikke tatt noen vaksiner ennå. Og stakkars baby i kokvarmen i vingbussene, i airconditionen på flyet osv. 6 mnd er litt bedre, men vet ikke om jeg hadde gjort det heller Anonymous poster hash: 2da06...e02
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 Du må regne litt tid for å få pass. En med kan bli knapt. Et barn på 4 uker har ikke innarbeidede sove og spisesteder. Har dere et hotellrom må dere regne med å bli vekket Mange ganger hver natt og dere har ikke noe annet rom å trekke dere tilbake til. Dere vil heller ikke ha noen å spørre om det blir problemer med amming eller noe annet, med mindre dere reiser sammen med noen andre. Hva har dere tenkt å gjøre på ferien? Det er ikke så mye som passer å gjøre med et så lite barn og jeg var i hvertfal ikke i superform en med etter fødsel. Jeg ville ikke dratt til Syden på ferie en med etter fødsel selv om jeg fikk betalt for det. Anonymous poster hash: 48073...d07
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Gutten min var 13 dager, var over 3 mnd på vei hjem. Var bedre å fly med han ned. Anonymous poster hash: defef...d42
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 Jeg har reist med baby på 4-5mnd flere ganger. Ikke noe problem. Tatt med egen mat og bleier👍👍
Gjest Skrevet 9. april 2016 #11 Skrevet 9. april 2016 Har reist med barn i alder 6 uker og oppover og ingen problemer med hverken mat eller drikke. Selv maten på glass der nede er spisbart. De har da unger i andre land også? Bleier har jeg hatt med, men har jeg gått tom - så funker de greske også feks. De landene som jeg har vært i, så har de Hipp, Nestlè og Semper. Har reist alt i fra 25-40 grader og baby/ ungene har kost seg. Man trenger ikke skru aircondiotion på 5 grader inne i leiligheten feks, og heller ha en jevn varme så forskjellen ikke blir for stor når en går ut.
Optatium Skrevet 9. april 2016 #12 Skrevet 9. april 2016 Vi reiste med ei på 8 mnd. Hadde med grøt og noen smoothieposer, eller fikk hun litt frukt og brød der det passet seg. Hub spiste ikke så mye fast føde enda. Man fikk kjøpt en del nestle produkter der, til blodpris.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #13 Skrevet 9. april 2016 Du må regne litt tid for å få pass. En med kan bli knapt. Et barn på 4 uker har ikke innarbeidede sove og spisesteder. Har dere et hotellrom må dere regne med å bli vekket Mange ganger hver natt og dere har ikke noe annet rom å trekke dere tilbake til. Dere vil heller ikke ha noen å spørre om det blir problemer med amming eller noe annet, med mindre dere reiser sammen med noen andre. Hva har dere tenkt å gjøre på ferien? Det er ikke så mye som passer å gjøre med et så lite barn og jeg var i hvertfal ikke i superform en med etter fødsel. Jeg ville ikke dratt til Syden på ferie en med etter fødsel selv om jeg fikk betalt for det. Anonymous poster hash: 48073...d07 Jeg blødde i 12 uker etter fødsel, så det hadde i grunn ikke vært så kjekt. Anonymous poster hash: 55ec9...76b
Appelsinpiken Skrevet 9. april 2016 #14 Skrevet 9. april 2016 Våre var 6 og 7 uker første gang de var i syden. Reiste også på sunwing og det er null stress. Jeg som mor blir riktignok sittende i skyggen eller under en parasoll hele uka, men det går greit.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #15 Skrevet 9. april 2016 Jo vet at de har barnemat i utlandet å, men hørt mange klagd på mye sukker i den maten. Men er vel de som er hysteriske:) men 5-6 mnd er kanskje bedre enn 1-2 mnd. Skal i tillegg ha med oss 3 andre barn på 4 og 9 år. Anonymous poster hash: 97572...33d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå