Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Sønnen til sambo måtte det. Husker ikke alder. Kanskje rundt 5-6 års alder Anonymous poster hash: 45a17...fb9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Nei, bare om det er problemer Men de sjekker om steinene har kommet ned Anonymous poster hash: a0bc2...1ea
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Nei, bare om det er problemer Men de sjekker om steinene har kommet ned Anonymous poster hash: a0bc2...1ea Problemer som hva? Vi har nettopp fått en sønn og jeg lurer på hva jeg har i vente. Anonymous poster hash: 45a17...fb9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Problemer som hva? Vi har nettopp fått en sønn og jeg lurer på hva jeg har i vente. Anonymous poster hash: 45a17...fb9 Jeg har to gutter og for de aller aller fleste utvikler penis seg akkurat som den skal, og det vanlige er at når de er mellom 5 og 7 år kan forhuden dras tilbake så man kan vaske under. Men det kan skje at gutter har for trang forhud, var det jeg mente med problemer. Da kan det bli bakterievekst og problemer. Anonymous poster hash: a0bc2...1ea
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Jeg har to gutter og for de aller aller fleste utvikler penis seg akkurat som den skal, og det vanlige er at når de er mellom 5 og 7 år kan forhuden dras tilbake så man kan vaske under. Men det kan skje at gutter har for trang forhud, var det jeg mente med problemer. Da kan det bli bakterievekst og problemer. Anonymous poster hash: a0bc2...1ea Hvordan sjekker jeg dette da? Må de omskjæres hvis ikke? Anonymous poster hash: 45a17...fb9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #6 Skrevet 9. april 2016 Det sjekkes ikke i den forstand, men når guttene kommer i skolealder må de jo læres at forhuden må trekkes tilbake så man får gjort skikkelig rent Er forhuden for trang blir det problemer som infeksjoner under der, smertefull reisning o.l Omskjæring er siste utvei, først prøves smøring med en spesialkrem (kortison?), evt et lite snitt eller siste utvei som er fjerning av forhud Men synes ikke du skal bekymre deg for dette altså, det er ikke så vanlig med slike problemer Anonymous poster hash: a0bc2...1ea
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #7 Skrevet 9. april 2016 Det sjekkes ikke i den forstand, men når guttene kommer i skolealder må de jo læres at forhuden må trekkes tilbake så man får gjort skikkelig rent Er forhuden for trang blir det problemer som infeksjoner under der, smertefull reisning o.l Omskjæring er siste utvei, først prøves smøring med en spesialkrem (kortison?), evt et lite snitt eller siste utvei som er fjerning av forhud Men synes ikke du skal bekymre deg for dette altså, det er ikke så vanlig med slike problemer Anonymous poster hash: a0bc2...1ea Takk for god informasjon 😊😊 Anonymous poster hash: 45a17...fb9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #8 Skrevet 9. april 2016 Hvis barnet har smerter når det tisser eller du ser at penisen på en måte blåser seg opp som en ballong før tisset kommer ut, er det ofte tegn på for trang forhud.Det kan behandles på ulike måter, kommer an på alvorlighetsgraden. Behandlingen kan være tøying av forhuden, snitte eller omskjæring (så vidt jeg vet, kan være flere metoder). Anonymous poster hash: 1b161...bbb
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #9 Skrevet 9. april 2016 Hvis barnet har smerter når det tisser eller du ser at penisen på en måte blåser seg opp som en ballong før tisset kommer ut, er det ofte tegn på for trang forhud. Det kan behandles på ulike måter, kommer an på alvorlighetsgraden. Behandlingen kan være tøying av forhuden, snitte eller omskjæring (så vidt jeg vet, kan være flere metoder). Anonymous poster hash: 1b161...bbb Takk for tips,har bare jenter fra før (bortsett fra stesønn) 😊😊 Anonymous poster hash: 45a17...fb9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #10 Skrevet 9. april 2016 Sønnen her var 3 år når han hadde vannkopper, fikk en innenfor forhuden stakars, endte opp med infeksjon innenfor forhuden, fikk 2 uker hvor vi måtte bruke krem som vi klemte inn i åpningen yterst, ikke noe tilbaketrekking av noe av huden eller noe, klemte inn kremen, etter tissing 3 ganger pr dag. Uten om det har vi ikke hatt noe form for sjekk av forhuden nei, sønnen ble lært opp av faren sin hvordan han vasket seg ren når forhuden kunne trekkes tilbake, det var alt. Er alt 10 år siden den ene hendelsen.. Oppdaget infeksjonen pga smerter hos gutten og gul/grønt som kom ut etter at han tisset. Anonymous poster hash: f7708...987
februarprins2013 Skrevet 10. april 2016 #11 Skrevet 10. april 2016 det vet jeg ikke,men min gjorde det både på 1 år og 2 år kontrollen ,men ikke når han var der sist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå