Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #1 Skrevet 9. april 2016 Vurderer å si opp jobben og reise ca et halvt år til usa. Blir da fra jan - april og juni - august. Vi har spart opp slik at vi har noen mnd uten inntekt når vi kommer inn. Mannen har permisjon og kan derfor hoppe rett inn igjen når vi kommer hjem. Budsjett er da ca 15000 kr mnd til bo, 10 000 kr på mat. Ca 10 000 til leiebil pr mnd og totalt 20 000 til opplevelser og 40 000 til flybillettene. (Ser på lavpriskalender at jeg kan få denne posten ned). Ønsker å starte i San Francisco, reise higway 1, stoppe opp i Los Angeles, reise innom Hawaii om økonomisk mulig, deretter reise route 66 mot florida. Bli i Orlando og miami i en periode og så reise mit New York og avslutte der. Er selvfølgelig åpen for å endre på reisen. Vi er kun i plamleggefasen. Så, jeg trenger tips for å gjøre denne reisen så billig som mulig (uten å gå løs på sikkerhet mtp vil og overnatting) Noen som kan usa her som har noen innspill? Anonymous poster hash: e06aa...846
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #2 Skrevet 9. april 2016 Vurderer å si opp jobben og reise ca et halvt år til usa. Blir da fra jan - april og juni - august. Vi har spart opp slik at vi har noen mnd uten inntekt når vi kommer inn. Mannen har permisjon og kan derfor hoppe rett inn igjen når vi kommer hjem. Budsjett er da ca 15000 kr mnd til bo, 10 000 kr på mat. Ca 10 000 til leiebil pr mnd og totalt 20 000 til opplevelser og 40 000 til flybillettene. (Ser på lavpriskalender at jeg kan få denne posten ned). Ønsker å starte i San Francisco, reise higway 1, stoppe opp i Los Angeles, reise innom Hawaii om økonomisk mulig, deretter reise route 66 mot florida. Bli i Orlando og miami i en periode og så reise mit New York og avslutte der. Er selvfølgelig åpen for å endre på reisen. Vi er kun i plamleggefasen. Så, jeg trenger tips for å gjøre denne reisen så billig som mulig (uten å gå løs på sikkerhet mtp vil og overnatting) Noen som kan usa her som har noen innspill? Anonymous poster hash: e06aa...846 Beklager skrivefeil. Håpløst å skrive på telefonen. Første avsnitt var at vi klarer oss noen mnd uten inntekt når vi kommer hjem. Anonymous poster hash: e06aa...846
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #3 Skrevet 9. april 2016 Har dere barn med? Da bør dere i så tilfelle bruke god tid på kjøring. Det er LANGTfra California til Florida, og Route66 går bare et lite stykke av veien. Den ender opp i Chicago. Fra Florida til New York går det fint å kjøre med barn. Bruk noen dager og få med dere Carolinas. Mange fine steder og Outer Banks er helt spesielt. Bør besøkes! Budsjettmessig synes jeg det ser ut som dere har god råd, men styr unna hoteller under tre stjerner og ikke velg strandhoteller i feks Florida og Carolinas. (Slitte og har endel bugs) Leie av hus i Florida koster fra 12-20000 for en mnd ca. Kommer an på størrelse, beliggenhet og hvilke fasiliteter dere er ute etter. Ikke så kjent på vestkysten, men turen fra SF til LA er veldig fin! Anonymous poster hash: f60e2...3a4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #4 Skrevet 9. april 2016 Den billigste roadtripen jeg har hatt i USA var den da vi tok inn på moteller langs veien for hver natt. Standarden var stort sett helt OK, de kostet 20-40 USD per natt (for ti år siden) og lå langs de store innfartsveien til ulike byer. I Orlando er det spesielt billig å leie hus (sammenlignet med resten av Florida, har med utleieregler i fylket å gjøre). Der hadde jeg gått for egen villa med basseng, har leid flere ganger på homeaway.com Flybillettbudsjettet deres er enormt, med mindre dere har veldig mange barn. Hawaii vil dra opp dette budsjettet. Personlig hadde jeg nok droppet Hawaii, tatt det som en egen tur en egen gang. Både pga avstand, kostnader og at dere skal ha god tid på resten. I planleggingen av reiserute, bør dere sette av tid til å kjøre småveier og ikke bare de store interstate-veiene. De er lagt slik at man opplever fint lite av tilfeldige happenings og heller ikke ser allverdens når man kjører dem, men det er veldig effektiv transport. Anonymous poster hash: 25d8e...f82
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #5 Skrevet 9. april 2016 Tusen takk for mange gode tips, da dropper vi Hawaii og går for feriehus i Orlando. Hawaii kan vi alltids ta som ferie senere i livet. Fly har jeg satt litt opp (sånn tilfelle). 4 tur/retur 2 ganger. Der jeg kan få det ned i 30 000. Anonymous poster hash: e06aa...846
FML Skrevet 10. april 2016 #6 Skrevet 10. april 2016 1 kjøp dere bil, kan lett gjøres på craigs list. Jeg gjorde det, tror jeg betalte rundt 5000kr og relativ ny bil 2003 modell + forsikring på ca 350kr mnd. 2 prøv slik husbytte/houseswapping for overnatting, ellers er motell billigere enn hotell
Anonym bruker Skrevet 10. april 2016 #7 Skrevet 10. april 2016 Enig i at dere bør kjøpe bil heller enn å leie når dere skal være borte i seks mnd. Og hvorfor flybilletter x2? Tenker du t/r eller skal dere hjem en tur innimellom?? Fornøyelsesparker etc er dyrt, så legg inn ekstra penger i Florida. Det er også mye dyrere å bo i storbyer enn på "landet". Med barn trenger man også litt plass. Vi reiste rundt i Australia i en måned, og selv godt utenfor storbyene var det vanskelig å komme seg under 1000kr per natt for en leilighet med to soverom og kjøkken... Sistnevnte kan være greit, sparer mye penger på å lage mat selv. Anonymous poster hash: 8e612...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå